NEJ! Det må du ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

965 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. december 2012

Frøken J.

Har i dag været til første jordermoderbesøg, og gik der fra med "Fy fy skamme"-sangen på hjernen. Det er det bækken. Det bliver værre dag for dag, og jeg har bækkenløsning. Jeg har smerter i alle bækkenled, og jeg har smerter ALTID. Og.. Jamen jeg kan jo ikke gøre noget som helst uden at være ødelagt de kommende dage. Som det typisk er, kommer afstraffelsen forsinket, så jeg kan måske godt tænke en dag som i dag: "EJ, jeg kan godt gå til/fra vuggestuen på gåben (3 km i alt)", og det gør ondt at gå, jeg vralter en del og hænger noget henover styret på klapvognen, men det går da! Men så kommer vi ud på aftentimerne og av.. AV FOR HELVEDE MAND! Og der er 16 uger endnu til termin Men ikke overraskende skal jeg stop, holde op, lige præcis lige nu med de ting der gør ondt. Så vidt som muligt ikke løfte Rose (yeah right - så går hun bare selv op i sin Trip Trap, eller.. ), ikke løfte indkøbsposer, ikke bære ditten og datten og jeg skal komme efter dig. Er ikke bitter, jeg ved JM har fuldstændig ret, det er bare træls at være så begrænset, for det var så nemt det hele, da jeg ventede Rose!

L er heldigvis SÅ støttende. Vi tager normalt klapvognen med herop på 2. sal, fordi barnevognsrummet bare ikke er sikkert nok, og jeg må ikke slæbe den herop selv mere, så vi har aftalt jeg lader den stå udenfor opgangen, så tager han den med op, når han kommer hjem. Og han vil gøre alt hvad han kan for at begrænse de smertefulde aktiviteter. Vi må fremover vaske tøj i weekenden, så jeg ikke skal slæbe i vaskekælderen og gå alle de ture selv - undtagen i morgen dog, der har jeg en tid midt på dagen. Og det er rart.

Jeg sover forfærdeligt om natten, vores madras er stenhård, og det hjælper ikke at sove med en dyne mellem benene. Jeg vågner konstant, fordi jeg er i smertehelvede.I nat lå jeg vågen i 3 timer, fordi den eneste stilling der ikke belaster mit bækken er på ryggen, og der bliver jeg svimmel af at ligge. Og jeg er kun 23+5! Dear god!

Nå, men there's a silver lining, for i dag var vi også til kompensationsscanning for den dårlige MD-oplevelse vi havde, og det var bare så lækkert! Vi fik set en masse 3D og fik 4 fine billeder med hjem af lillebror, som ser ud nærmest præcis som Rose gjorde i 3d - Inklusiv samme mund som Rose og samme næse. Den flade, brede koreaner-næse, som de får fra L :-) DEJLIGT! Og han er stadig sund og rask, og stadig i dén grad en dreng

Bare lidt ævl herfra. Får ikke skrevet så meget herinde mere, og undskyld de af mine tråde jeg ikke har fået svaret i. Er bare meget træt, dagene går og har ikke så meget overskud
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

Nettemor

Nårh nogle gode billeder!

Det er mega surt du skal have så ondt. Håber det ikke bliver værre og at tiden vil gå hurtigt for dig

Hvordan går det med humøret? Og med Rose?

Anmeld

10. december 2012

tarkoflen

Øv at du ingenting må

Kan du ikke få fat i en blød topmadras, så du kan få lidt aflastning? Og så fik jeg lige et tip om at købe et satinlagen, så glider man nemlig mere rundt, når man skal vende sig i sengen og det aflaster rigtig meget! Jeg tænker kun at have det liggende ved ryggen og så hele vejen rundt om topmadrassen, så det ikke skøjter rundt!

Topmadrasser er til at betale sig fra i skumhuset...

http://www.skumhuset.dk/

Her mens min ryg har været helt skidt, så har M slæbt vasketøjet ned i kalderen om morgene og så har jeg gået og vasket lidt, når ryggen tillod det, måske det var en mulighed?

Jeg har ringet til begge gravidsvømningssteder idag Møllestien er sådan noget a la cirkeltræning hvor man skifter rundt mellem øvelser, det var i hvert fald sådan jeg forstod det... Der er man i vandet i en halv time... På Marselis er man i vandet i 45 minutter, så det er også 3! del af grunden til prisforskellen

Du kan læse om Marselisborg her:

http://www.fo.dk/kurser/dofo/aftenskolen---foraar- 2013/cat/graviditet/sub/varmtvandsmotion-for-gravi de/hold/13-1501

Jeg overvejer lidt at starte på Møllestien og måske tage marselisborg når vi kommer tættere på fødslen, men nu må vi se, hvordan Møllestien er

På Møllestien starter de løbende hold, så hun sagde, det ikke var noget problem at starte efter nytår

Håber det kan hjælpe på dit bækken og styrke mit, så det forhåbentlig ikke bliver lige så slemt som dit!

Anmeld

12. december 2012

Maja_4000

ØV at du skal have så ondt ! Især når der er så lang tid tilbage

Rose kan altså "sagtens" selv kravle op på en trip trap stol .. I Carolines vs gør børnene det fra de er 1 år .. De skal selvfølgelig lige lære det .. Men det kan lade sig gøre

Anmeld

12. december 2012

Lunae

Frøken J. skriver:

Har i dag været til første jordermoderbesøg, og gik der fra med "Fy fy skamme"-sangen på hjernen. Det er det bækken. Det bliver værre dag for dag, og jeg har bækkenløsning. Jeg har smerter i alle bækkenled, og jeg har smerter ALTID. Og.. Jamen jeg kan jo ikke gøre noget som helst uden at være ødelagt de kommende dage. Som det typisk er, kommer afstraffelsen forsinket, så jeg kan måske godt tænke en dag som i dag: "EJ, jeg kan godt gå til/fra vuggestuen på gåben (3 km i alt)", og det gør ondt at gå, jeg vralter en del og hænger noget henover styret på klapvognen, men det går da! Men så kommer vi ud på aftentimerne og av.. AV FOR HELVEDE MAND! Og der er 16 uger endnu til termin Men ikke overraskende skal jeg stop, holde op, lige præcis lige nu med de ting der gør ondt. Så vidt som muligt ikke løfte Rose (yeah right - så går hun bare selv op i sin Trip Trap, eller.. ), ikke løfte indkøbsposer, ikke bære ditten og datten og jeg skal komme efter dig. Er ikke bitter, jeg ved JM har fuldstændig ret, det er bare træls at være så begrænset, for det var så nemt det hele, da jeg ventede Rose!

L er heldigvis SÅ støttende. Vi tager normalt klapvognen med herop på 2. sal, fordi barnevognsrummet bare ikke er sikkert nok, og jeg må ikke slæbe den herop selv mere, så vi har aftalt jeg lader den stå udenfor opgangen, så tager han den med op, når han kommer hjem. Og han vil gøre alt hvad han kan for at begrænse de smertefulde aktiviteter. Vi må fremover vaske tøj i weekenden, så jeg ikke skal slæbe i vaskekælderen og gå alle de ture selv - undtagen i morgen dog, der har jeg en tid midt på dagen. Og det er rart.

Jeg sover forfærdeligt om natten, vores madras er stenhård, og det hjælper ikke at sove med en dyne mellem benene. Jeg vågner konstant, fordi jeg er i smertehelvede.I nat lå jeg vågen i 3 timer, fordi den eneste stilling der ikke belaster mit bækken er på ryggen, og der bliver jeg svimmel af at ligge. Og jeg er kun 23+5! Dear god!

Nå, men there's a silver lining, for i dag var vi også til kompensationsscanning for den dårlige MD-oplevelse vi havde, og det var bare så lækkert! Vi fik set en masse 3D og fik 4 fine billeder med hjem af lillebror, som ser ud nærmest præcis som Rose gjorde i 3d - Inklusiv samme mund som Rose og samme næse. Den flade, brede koreaner-næse, som de får fra L :-) DEJLIGT! Og han er stadig sund og rask, og stadig i dén grad en dreng

Bare lidt ævl herfra. Får ikke skrevet så meget herinde mere, og undskyld de af mine tråde jeg ikke har fået svaret i. Er bare meget træt, dagene går og har ikke så meget overskud

Puha bækkensmerter er det værste! Da jeg ventede Camille kom jeg på Skejby til sådan nogle øvelser for et stærkere bækken. Efterfølgende blev jeg bevilliget svømning på Skejby én gang om ugen og det reddede virkelig min graviditet! Det kan varmt anbefales

Anmeld

12. december 2012

Muhmi

Jeg kan jo skrive under på hvor nederen og smertefuldt det er med bækkenløsning... Min mand har endelig forstået at jeg faktisk er i smerter og at hvis jeg belaster mig for meget i løbet af dagen så bliver jeg straffet om aftenen og natten... Han har heldigvis været forstående i et godt stykke tid, men jeg tror da først vi kom i uge 16-17 før han virkelig fattede at jeg havde ondt, så siden uge 11-12 stykker har jeg bare rendt rundt og har ladet lidt som om at jeg nok skulle klare den... Synes altså også det var helt absurd at jeg skulle have ondt så tidligt, så derfor har jeg nok heller ikke passet allerbedst på mig selv 

Men det resulterer jo så også i at Anders nu er blevet Silas' yndlingsforældre og at Silas i stedet for at være morsyg er farsyg og prøver grænserne af på mor, fordi han ved jeg ikke bare lige sådan rejser mig for ingenting... Iih... DET er ret hårdt at han bare kigger på én og man så siger: Nej det må du ikke Silas, ned derfra! Og man kan bare se at han smiler, på sådan en, kom og tag mig-agtig måde og kravler mere og langsomt op på bordet...

Puha... Ej nu kom jeg vist lige ud med nogle frustrationer til dig hehehehe  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.