BabyWish2012 <3 skriver:
Var du til diætist under graviditeten ? - Hvis ja, hvorfor ?
Min JM synes jeg skal kontakte den kommunale diætist, så jeg evt. kan få lavet en madplan eller lignende, på grund af min BMI er over de 27 ..
SKAL man kontakte dem eller ? Jeg spiser sundt og varieret hver dag og har kun taget 6 kg på under graviditeten og er 28+6 idag ..
Hvad gjorde DU, hvis du som overvægtig var henvist ? Ringede du derned ?
Jeg ringer derned men er i tvivl om hvorvidt jeg selv synes jeg har brug for det, ved jo godt hvad jeg må spise og ikke må og synes selv jeg spiser sundt ..
Det er virkelig sjovt som der er forskel rundt omkring i landet....
Jeg var overvægtig da jeg var gravid... havde tabt 13 kg, da jeg blev gravid, ,men var altså stadig overvægtig. Havde et BMI på 32 faktisk.
Jeg troede selv, at jeg ville komme til at høre for det gennem hele graviditeten, du ved sukkerbelastningstest osv osv. Men ikke en eneste gang hørte jeg noget som helst for det

Heller ikke selvom jeg tog meget på i graviditeten. MEGET mere end de 6 kg du har taget på

Hverken læge eller jordemoder påpegede noget, men alle mine tal og værdier var også perfekte hver eneste gang og havde ikke en eneste komplikation overhovedet i graviditeten

Men når du godt selv ved hvad du skal spise og også spiser det rigtige... så kan jeg godt forstå du ikke synes du har brug for at snakke med diætisten. Men hvad med om du ringer derned og siger det som du har skrevet her? At du jo godt ved hvordan og hvorledes?
Anmeld