Tab ved hussalg - hvordan betales tilbage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2012

Tulle28

Forbrugslån er jeg ret sikker på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Ja selvfølgelig skal de betales tilbage, har heller aldrig sagt andet!!   
Men altså det jeg skriver er til hvilken rente og hvordan man gør rent praktisk.....

Undskyld, det er mig, der har været lidt for søvnig da jeg læste dit indlæg

Jeg tror det eneste l kan gøre, er at tage en god snak med banken og slå på, at hvis l afbetaler x antal kr. hver måned og overholder det, så kan l måske få en lavere rente, som så bliver forhøjet, hvis l ikke overholder afdragsordningen... Ved ikke om det kan lade sig gøre, men det er da et forsøg værd

Jeg tror desværre, at det bliver lagt om til et forbrugslån men måske det kan blive lagt om til et med en lavere rente, hvis l snakker jeres sag godt

Ved ikke hvad renten er på et forbrugslån, men på mit boliglån, hvor jeg løbende afbetalte, gav jeg knap 9% på, jeg ved ikke om det kan hjælpe jer, men så er der måske lidt at gå efter! Det er jo skide mange penge man smider efter renter, men det kommer man desværre nok ikke udenom

Håber banken er samarbejdsvillig!

Anmeld

10. december 2012

henh01

Hejsa.

Jeg står i samme situation med gæld efterfulgt af salg af hus. Jeg har de første 2 år haft en rente på 13% på trods af at jeg alene betaler 5000 kr af hver mdr. Bedte om et møde med min rådgiver for 1 mdr siden og var meget kort for hovedet - jeg lagde mulighederne op på bordet og så kunne opnå kompromis. Sagde simpelthen til hende, at enten sank hun renten, ellers betalte jeg ikke mere end 2500 kr om mdr. Vi blev enige om en rente på 9 % og jeg betaler fortsat af med 5000 kr.

Anmeld

10. december 2012

Zafir

Det en super træls situation at stå i, men heldigvis kan du 'trøste' dig med at det dog 'kun' er ca 200.000 og ikke en million du er ude i.

Jeg håber på det bedste for jer!

Anmeld

10. december 2012

Mussen2

Jeg er indenfor branchen og kan sige du langt fra er deneneste i den situation. Tværtimod.

Det bliver til et forbrugslån, hvis banken vil invillige i et salg. De skal accepterer, at der sælges med underskud. Sørg for at få flere mæglervurderinger, så I får et realistisk udgangspunkt. Det er ingen kunst at sætte den højeste pris.

Dernæst skal i regne med 100.000kr i salgsomkostninger.

Det dyrt at sælge, ikke kun tabet på prisen, men også indfrielse af jeres lån det er forbundet med omkostninger og formentligkurstab, som betyder i skal af med flere penge end gældsbeløbet faktuelt er.

Så i skal virkelig overveje om det er det i vil. Jeg kender ikke jeres årsager, men måske i kan snakke med banken om afdragsfrihed for en periode, hvis særlige forhold taler for det. Er der udsigttilbedring ijeres økonomi? Hvis I læser kan i overveje SU lån, dom erden billigste måde at låne på.

At afbetale på ex. 200.000 kr er også dyrt. Få en konkret beregning fra banken når nu i har vurderingerne af jeres hus.

Håber det løser sig for jer

Anmeld

10. december 2012

Blikfang.com

Pyhhaa, det lyder så skidt jeg håber det bedste for jer.

Anmeld

10. december 2012

Majeha

Vi er nødt til at sælge vores hus
Men vi skal først have mægler vurdering i næste uge.. jeg frygter vi kun kan sælge til 150.000 kr mindre end vi har gæld i det for, plus vi jo så skal betale ejendomsmægler osv..
Men hvis vi ender ud med tab på 200000 kr eller lignende hvordan skal de så betales tilbage? Nogle der ved det eller har siddet i lignende situation.. Altså om det er til den bolig rente vi har nu, eller det ryger på et forbrugslån med den høje rente på ca 10 %

Vi kom ud med et tab på ligeknap 700.000 efter salget af vores hus Vi havde lån i både bank og totalkredit. Vi afbetaler med et månedligt beløb til begge steder. Desværre bliver vi aldrig gædfri, medmindre vi vinder i Lotto (hvilket er umuligt, da vi ikke har råd til at spille) eller hvis vi får en gældssanering. Det kan dog først blive muligt om 4 år, da man kun kan komme i betragtning med fast arbejde, ikke udd.

Anmeld

10. december 2012

Nemesis

Det er ikke en sjov situation!
Har i afdragsfrihed?? ellers er det jo en mulighed. Har i allerede den billigtste rente?? kan det måske svare sig at lægge lånet om??

Hvis i først kommer ud med en ny (forbrugs)gæld på 200-250.000 oveni i jeres allerede 75.000 er det jo slet ikke sikkert i får lov til at låne til noget billigere!

Så jeg håber i allerede har en aftale med banken om hvordan det kan se ud efter et evt. hussalg.

Er der slet ingen bedring i sigte??

sisse

Anmeld

10. december 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Ja banken ved godt vi vil sælge og købe noget billigere.. Vi synes vi sidder alt for dyrt i det med det hus vi har nu!! Det så hårdt!
Men ja det bliver jo nok lavet om til et alm. forbrugslån...  Måske vi skal vente med at sælge og håbe tiderne er anderledes om et års tid.. men orker bare ikke sidde så længe økonomisk som vi gør nu

hejsa :9

Husk også at kigge den anden vej, hvis uset bliver slogt med et tab på 200.000 og det så bliver lavet om til et forbrugslån med svingende rente,, vil i så ikke også skulle sætte og lave økonomi skema havde jeg nært kaldt det ..
vil det ik være bedre sådan somi har det nu så (uden jeg kender jer)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.