Tab ved hussalg - hvordan betales tilbage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.791 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. december 2012

Anonym trådstarter

Vi er nødt til at sælge vores hus
Men vi skal først have mægler vurdering i næste uge.. jeg frygter vi kun kan sælge til 150.000 kr mindre end vi har gæld i det for, plus vi jo så skal betale ejendomsmægler osv..
Men hvis vi ender ud med tab på 200000 kr eller lignende hvordan skal de så betales tilbage? Nogle der ved det eller har siddet i lignende situation.. Altså om det er til den bolig rente vi har nu, eller det ryger på et forbrugslån med den høje rente på ca 10 %

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Men vi skal først have mægler vurdering i næste uge.. jeg frygter vi kun kan sælge til 150.000 kr mindre end vi har gæld i det for, plus vi jo så skal betale ejendomsmægler osv..
Men hvis vi ender ud med tab på 200000 kr eller lignende hvordan skal de så betales tilbage? Nogle der ved det eller har siddet i lignende situation.. Altså om det er til den bolig rente vi har nu, eller det ryger på et forbrugslån med den høje rente på ca 10 %

min søster tabte på deres og de har det nu som forbrugslån da de jo ikke ejer noget banken kan tag pant i

Anmeld

9. december 2012

Anonym trådstarter

kicha skriver:

min søster tabte på deres og de har det nu som forbrugslån da de jo ikke ejer noget banken kan tag pant i

Ja ok tak.. frygtede jeg godt!

Anmeld

9. december 2012

LR85

Tror desværre også de man skylder, bliver til en form for forbrugslån 

Anmeld

9. december 2012

tarkoflen

Det er jo penge du har lånt, så selvfølgelig skal de betales tilbage!

Om l kan få en god ordning med banken kommer nok an på hvor meget klan afdrage af gælden pr. måned og om l har afdraget fast på det gæld l har haft men prøv at snakke med banken, de er jo interesseret i at få pengene ind hurtigst muligt, og det er jo nemmere for jer, hvis renten ikke blive alt for høj!

Det er da så træls at skulle sælge med tab, men det er der desværre mange der er nødt til i disse tider

Held og lykke med det

Anmeld

10. december 2012

WHT

vi solgte vores lejlighed med et tab på ca 100.000 i sommers og betaler nu af på et banklån med en rente på ca 8%

Anmeld

10. december 2012

th

Anonym skriver:

det er meget forskelligt hvad man gør i banken, det er også efter hvor godt et samarbejde man har med dem.

Men renten kan godt stige, da de ikke har noget at tage pant i og derfor ikke har en sikkerhed for deres penge.

har I snakket med banken om at I skal sælge jeres hus?

Anmeld

10. december 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det er jo penge du har lånt, så selvfølgelig skal de betales tilbage!

Om l kan få en god ordning med banken kommer nok an på hvor meget klan afdrage af gælden pr. måned og om l har afdraget fast på det gæld l har haft men prøv at snakke med banken, de er jo interesseret i at få pengene ind hurtigst muligt, og det er jo nemmere for jer, hvis renten ikke blive alt for høj!

Det er da så træls at skulle sælge med tab, men det er der desværre mange der er nødt til i disse tider

Held og lykke med det

Ja selvfølgelig skal de betales tilbage, har heller aldrig sagt andet!!   
Men altså det jeg skriver er til hvilken rente og hvordan man gør rent praktisk.....

Anmeld

10. december 2012

Anonym trådstarter

th skriver:

det er meget forskelligt hvad man gør i banken, det er også efter hvor godt et samarbejde man har med dem.

Men renten kan godt stige, da de ikke har noget at tage pant i og derfor ikke har en sikkerhed for deres penge.

har I snakket med banken om at I skal sælge jeres hus?

Ja banken ved godt vi vil sælge og købe noget billigere.. Vi synes vi sidder alt for dyrt i det med det hus vi har nu!! Det så hårdt!
Men ja det bliver jo nok lavet om til et alm. forbrugslån...  Måske vi skal vente med at sælge og håbe tiderne er anderledes om et års tid.. men orker bare ikke sidde så længe økonomisk som vi gør nu

Anmeld

10. december 2012

Anonym trådstarter

Frk Esbjerg skriver:

vi solgte vores lejlighed med et tab på ca 100.000 i sommers og betaler nu af på et banklån med en rente på ca 8%

Ok tusind tak for svar!
Ja det er så surt! Men vi har i forvejen et forbrugslån på 75000 kr så kan slet ikke magte hvis det skulle stige med 150.000 - 200.000   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.