Ih jeg er begyndt at blive så (ubegrundet) frustreret over andres babylykke. Min rigtig gode veninde ringede i dag. De havde haft nogle venner på besøg i fredags, og hun kunne altså ikke drikke så meget, fordi de tror hun er gravid. Hun har taget 3 teste som er svagt positive. Ergo, den må jo være god nok. Er skam glad på deres vegne, men nu bliver min kæreste og jeg det sidste par uden børn.
Vi har prøvet at lave en baby i 4 ½ år, uden gevinst.
Jeg er så uheldig at være overvægtig, jeg har for lavt stofskite som gør vægttab ufattelig langsom. Vi har været ved at lave vores madvaner om, dyrke motion og være positive omkring hele forløbet. Men når der kun ryger et par hundrede gram om mdr, er det dælme svært at fortsætte.
Jeg har nu prøvet med 2 af mine veninder, at de har klaget sig over at det kunne tage lang tid for dem at blive gravide.
Den ene veninde havde 3 børn i forvejen, da hun ca 3 mdr. efter at have fået fjernet hendes spiral, var helt vildt panisk over at der intet skete. Hun var bange for at hun ikke kunne blive gravid igen. 1 mdr senere testede hun positivt.
Den anden veninde, hende der ringede i dag, var bange for at hun ikke kunne blive gravid, fordi hun havde taget over 10 kg på. De har så kun prøvet i 3 mdr ca. Men nu lykkedes det for hende.
Så kommer jeg til at tænke på, tænker de overhovedet over hvad det er de siger? Tænker de på at de snakker med en som har prøvet i over 4 år, og hvor det stadig ikke er lykkedes? Har stille og rolihgt prøvet at snakke med dem om det, uden at give dem dårlig samvittighed, da det jo ikke er deres skyld at vi ikke kan få.
Når jeg en gang imellem kommer ud med mine frustrationer, kommer der bare den mest irriterende kommentar, "I skal helt sikkert nok få børn. Det ved jeg bare!" De sidste 3 gange at en veninde er blevet gravid, har hun sagt, at det bare kunne være SÅ hyggeligt at være gravid på samme tid, så vi kunne bare komme igang. Jo tak, skide godt råd at komme med. 
Nå, men jeg ville bare høre om der er andre der kender følelsen? Eller er det bare mig der er HELT hen i hegnet?