jeg føler mig enormt svimmel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. december 2012

Frøken J.

jeg føler mig enormt utilpas i dag og aner ikke hvad det skyldes. jeg er bare så svimmel og dårlig, og føler hele tiden jeg er på grænsen til at dejse om. er 23+4 i dag. jeg er også forkølet, hvilket jo er meget normalt i denne tid. bare lige en ekstra info.

hvad fejler jeg lige? når det er allesværst efter jeg fx går rundt, får jeg helt åndenød. mit blodtryk er cirka 130/70, altså normalt.

oven i det er mit bækken ved at tage livet af mig, så det er bare en fest i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

spj

Frøken J. skriver:

jeg føler mig enormt utilpas i dag og aner ikke hvad det skyldes. jeg er bare så svimmel og dårlig, og føler hele tiden jeg er på grænsen til at dejse om. er 23+4 i dag. jeg er også forkølet, hvilket jo er meget normalt i denne tid. bare lige en ekstra info.

hvad fejler jeg lige? når det er allesværst efter jeg fx går rundt, får jeg helt åndenød. mit blodtryk er cirka 130/70, altså normalt.

Sådan havde jeg det også ind imellem i min graviditet. Hos mig hjalp det med jern.
Så får du nok jern?

Anmeld

9. december 2012

Frøken J.

spj skriver:

Sådan havde jeg det også ind imellem i min graviditet. Hos mig hjalp det med jern.
Så får du nok jern?

det må jeg nok indrømme jeg IKKE gør - hvis jeg nu begynder at blive bedre til at tage jern, ved du så hvor længe der normalt går før man mærker forskel?

Anmeld

9. december 2012

B&J

jeg vil helt sikkert også sige jern.. og der går nok lidt tid før du mørker det men sørg for du spiser dem når du børster tænder så husker du dem....

Anmeld

9. december 2012

Tullepoder

Mener der går en 14 dags tid før du kan mærke en forskel...

Anmeld

9. december 2012

L&V

Frøken J. skriver:

Jeg tænker helt sikkert at du mangler jern.. Da jeg var 16+ med Laura besvimede jeg i bussen efter en ordentlig omgang svimmelhed og det var fordi jeg ik fik jern nok.. Fik målt min blodprocent ved lægen og den var alt alt for lav og sku op på 200mg jern om dagen.. Det tager nogle dage før jernen virker. Du kan med fordel drikke et glas appelsin juice til dem men det er en dårlig ide at spise mad sammen med dem

Anmeld

9. december 2012

spj

Frøken J. skriver:

det må jeg nok indrømme jeg IKKE gør - hvis jeg nu begynder at blive bedre til at tage jern, ved du så hvor længe der normalt går før man mærker forskel?

Så må du i gang med det. jeg var også virkelig dårlig til at huske det. Jeg husker det som om, at det hjalp rimelig hurtigt.

Anmeld

9. december 2012

Anonym2013

Frøken J. skriver:

Umiddelbart tænker jeg også jernmangel

Ring evt. til lægen i morgen og bed om en blodprøve. Der kan de helt klart se det. Der aftaler man også hvor meget jern (i mygrogram) man skal have, og hvor mange gange om dagen man skal have dem. 

Den gang jeg fandt ud af at jeg manglede det skulle jeg have det 3 gange om dagen. Men afhænger af hvor slemt det er

Jeg kunne mærke det lige så stille efter en til to uger at det hjalp. 

Men det kan også være blodmangel. Derfor er det vigtig at få en blodprøve. Da den med det samme vil fortælle om det er det ene eller det andet.  
God bedring. 

Anmeld

10. december 2012

Fenja09

Frøken J. skriver:

Du skal nok bede din læge om at tage en blodprøve for at se hvordan dine tal ligger mht jern. Det er ret vigtigt at du får nok af det under din graviditet.

/Fenja

Anmeld

10. december 2012

tarkoflen

Min første tanke er også jernmangel!

Men det kan også være væskemangel eller på grund af dine smerter, hvis de er slemme! Jeg har, når mine endosmerter har været rigtig slemme, godt kunne blive svimmel og utilpas, så det kan også være udløst af smerterne!

God bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.