allerførste dyr: - måske en kanin eller?(:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2012

Miss Kat

okay.. det godt jeg skriver mit indlæg om dette så for havde slet ikke det i tankerne om (dyrlæge)

jeg er helt klar over at min datter ikke skal være alene med kaninen det glæder selvom det er andre dyr..

vi har ikke mulighed for at ha en kanin her indenfor ihjemmet. jeg vil bare mene at dyr som regl skal være udendørs.. ( selvfølig hunde/katte er indendørs dyr de fleste men alligevel. andre dyr som kanin skal helst være udendørs, men som i nogen har dyr indendørs..

Jeg forstår ikke, hvordan I kan undgå at have overvejet dyrlægebesøg. I bør have med i overvejelserne at man anskaffer et lille liv, og gøre op med jer selv, hvor langt I vil gå for dette liv. Man kan jo være uheldig at anskaffe sig et dyr, som har én eller anden form for kronisk lidelse eller bliver syg, og dyrlægeregninger koster kassen! Hvis I anskaffer et dyr, skal det være i lyst og nød og til døden jer skiller, alt andet er noget svineri. (Ikke for at fordømme nogen her, der er bare mange i dag der lidt for uovervejet anskaffer sig et dyr og skiller sig af med det igen, fordi det er for besværligt eller alligevel ikke lige passer ind i dagligdagen.)  

Jeg synes også, det lyder trist og synd for kaninen, hvis den skal sidde i et mørkt skur uden vinduer. Er der virkelig ikke andre alternativer?

Når det så er sagt, er jeg også klart af den overbevisning at børn bør vokse op med dyr, da det er helt essentielt (i mine øjne) at de lærer at have respekt for liv. Og som en anden sagde, lærer at have ansvar. Et kæledyr kan også give en helt anden form for ro end et menneske kan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

Moma

Har ikke læst de andre indlæg igennem - så måske kommer jeg til at gentage noget.

En kanin eller et marsvin er helt klart et godt begynderdyr - vi har selv et marsvin herhjemme. De er begge selskabelige dyr. Marsvin "larmer" jo lidt - på den hyggelige måde. Vores siger meget høje lyde, hver gang den hører, jeg kommer gående eller siger noget eller åbner for køleskabet. Det er så sødt.

Ville helt klart have dyret indenfo,r for at man kan få det bedste forhold til det. Hvis en kanin er udenfor, så kan man ikke tage det med ind om vinteren, for det har ikke godt af store pludselige temperatursving. Så om vinteren ville I ikke få meget ud af det.

Bliver det en kanin, som det lyder til, I vil vælge - så vælg en dværgkanin af en slags, så den ikke bliver for stor for dit barn at sidde med.

Anmeld

23. december 2012

jydeinden

har selv haft kaniner hele min barndom,og det er et dejligt dyr. Men som en anden sagde det det er et dyr der kan leve længe, så hvis ikke du/i selv gerne vil have kaninen og passe og pleje den, så vil jeg absolut Ikke anbefale den. 

hvad ude/ inde angår, jeg er en af dem der for kaninens skyld anbefaler ude, Men ikke i et lukket skur, Det sybes jeg personligt er synd. 

hvad dyrelæge angår er det ikke et af de dyr jeg forbinder med flest regninger på den front, men risikoen er der. 

Anmeld

25. december 2012

Nessie

En kanin er rigtig fin som begynder dyr, men som andre også siger, så husk at ansvaret altid vil ligge hos dig, også når hun taber interessen for det.

Det dyreste vil nok være selve anskaffelsen, med bur og det hele, men husk at alle dyr på et tidspunkt skal til dyrlæge, og nogen mere end andre, og DET er dyrt.

Personligt synes jeg at det er synd at have et dyr, alene, i et skur.
Skal det ikke være indedyr, skal der være 2, så de har hinanden som selskab.
Skal det være optimalt, så skal de have et ordentligt ly, og samtidig have plads til at komme ud og springe rundt, det kræver altså en del udendørs plads.

Håber I finder ud af det, og ellers vil jeg anbefale en kat, bare sørg for at den er vant til børn (ligesom kaninen)

Anmeld

25. december 2012

ghf

synes det er lidt svært med at bestemme sig for det, men det må vi så nok lige tænke over.

jeg har læst at de fleste har nævnt at kanin sskal/kan være indendørs men det er ikke muligt. det skal virkelig tænkes igennem da vi idet hellr har det helt store udendøre iral udenfor.  hvad koster det så cirka med dyrlæge. nogen der ved det?

en kat var da mulighed, men vi må ikke have en kat indendørs desværre. og heller ikke hund.

nærmest ingen dyr indendørs da huset er til lejee.

Anmeld

31. december 2012

Babydrøm

Jeg har selv kaniner og de er skønne  

Men de har ikke et særligt tydeligt kropssprog, derved kan det være lidt svært for børn at forstå hvilket humør kaninen er i mm. 

Mine er udekaniner, men når jeg får muligheden, ønsker jeg at få dem ind, da jeg så vil få et meget tættere forhold til dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.