allerførste dyr: - måske en kanin eller?(:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.880 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. december 2012

ghf

heii: alle i unge mødre herinde på siden!

det allerførste kæledyr til næste år - måske:

vi har en datter på de 3 år. - på det seneste / månedes tid har hun sagt ninus. (derhvor min datter bliver passet hun har en kanin) og min piie kan virkelig godt lide den kanin. næsten hver dag skal hun lige vinke til kaninen og derefter siger hej.hej ninus. - hvor jeg så et par gange har spurgt ind til om hun vil have en kanin. hvor hun har sagt jaa.

meen. tænker så lige.

hvad synes i om at købe en kanin til vores pige?

til jer der  har/haft en kanin er det dyrt at ha sådan en ?

hvis nu!. hvad vil i synes er bedst skal den stå inden i et skur ( fremfor at stå udenfor . selvfølig om vinteren er det bedst inde i et skur

hvilke er det kun kaninfodder sådan en kanin skal ha at spise eller andet! jeg synes bestemte hvis hun skal ha en så skal det være en lille kaninunge! altså når den kan tages fra dens moar. frem for en voksen-stor kanin..

jeg har prøvet at søge lidt på netted. om kaniner men synes ikke lige jeg kan komme frem til noget måske jeg overser. eller man ikke kan se det...

- jaa måske skal hun mon ha en kanin.. eller?

..................................................................................

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

B&J

Hun er så klar til en lille kanin vores dreng fik sin da han var 2år og han elsker den sidder med den går ind til den et par gange om dagen bare lige for at sige hej hihihihihih

nu er vores kanin inden for  og han har et stort bur det man kalder for et kanin bur, også får han lov at løbe rundt inde i vores soveværelse frit da han ikke laver noget på gulvet

ellers måtte den gerne i stuen men vores kat vil altså ikke enes med den og den skal ikke komme noget til så det gør vi på den måde

men i skal have en unge og gerne en der har været i menske hænder og gerne mere ind engang om dage og gerne private opdrætter...

så når i køber den skal i holde den og side med den osv for at se hvordan den lige er....

1. i skal finde ud af om den drikker af flaske eller af skål der hvor den kommer fra, for tit kan de kun finde ud af en af tingene..

2. i skal finde ud af om den får en blandnings fodder eller om den får alm grøn piller, grønpillerne er nemmest da der er det hele der i og det er jo bare en pille... og nogle gider slet ikke grønpillerne så går man tit til hamser blandningen men pas på med den for de kan blive for fede.... men spør der i får den fra

den skal gerne have noget nyt hø hver dag + vand

vi har gjord sådan i vores bur at den har en tisse og skide bakke..

istarten kunne den ikke finde ud af det men det man kan gøre er at hvis man ser den laver et sted jamen så går man ind tager det op i det rene spån i bakken og putter tissen og lorten der op oven i og gør den plet ren  hvor den lige gjorde det på den måde kan man gøre den renlig så den kun laver et sted...

man kan jo købe guffer til kaniner det giver vores dreng vores kanin, og det er yoghurt drops og ja der er mange ting man kan købe der er spænde, den får også gulerødder...

også vil de gerne have en hule inde i burdet hvor den kan gå ind i hvis den vil være ifred...

hvis den puffer til en eller slikker på en betyder det kærlighed

hvis den stamper i burdet så det larmer helt vildt er det fordi den er sur over noget feks når vores kat kommer for tæt på

men når man har købt det hele er det jo kun fodderet og hø og spån man skal købe til den og lidt hygge hvis det er det ellers ingen ting

så en kanin er ikke så dyr i det daglige

Anmeld

7. december 2012

ghf

mange tak for dit hurtig svar.

selvfølig er det nok vigtig at spørge derfra hvor man køber den.

bliver nød til at ha lidt vidne om det  - inden køb af en.

små kanin unge må de da gerne få gulderødder ihh. det lyder eller ikke så dyrt når der ikke er så meget man skal ud at købe her i starten. hvis nu  tror jeg selv det kun være bedst hvis vores pige var med ude for at se (kaninen)  - vi har ikke mulighed for at ha en kanin til at være indenfor i huset . men det bedste for dyret er det ikke inde i et skur. men så tænker jeg lige mon der er for mørkt? nu hvor der ingen vindue der derind til kun en dør.

og synes jeg har set man kan købe kanin til omkring 50- 100 kr men så ved jeg ikke om det så er voksne kaniner.

Anmeld

7. december 2012

ghf

22. december 2012

Rannvaen

Personligt mener jeg at det er sundt for børn at vokse op med kæledyr, fordi de lærer at tage ansvar. En kanin er relativ nem at passe og kræver ikke så meget. Du må dog huske, at kaniner kan leve i op til 12 år og måske din datter mister interessen, så overvej om du virkelig ønsker en, fordi den bliver dit ansvar

Vedrørende at stille den i et skur ville jeg hellere vælge at have den inde i hjemmet, da den så bliver mere vant til mennesket

Nomalt er det billigt at holde kaniner. Du skal dog være forberedt på udgifter til dyrlæge, og hvis du vælger en hankanin skal den kastreres 

Anmeld

22. december 2012

ano14316

vi har en datter på de 3 år. - på det seneste / månedes tid har hun sagt ninus. (derhvor min datter bliver passet hun har en kanin) og min piie kan virkelig godt lide den kanin. næsten hver dag skal hun lige vinke til kaninen og derefter siger hej.hej ninus. - hvor jeg så et par gange har spurgt ind til om hun vil have en kanin. hvor hun har sagt jaa.

meen. tænker så lige.

hvis nu!. hvad vil i synes er bedst skal den stå inden i et skur ( fremfor at stå udenfor . selvfølig om vinteren er det bedst inde i et skur

hvilke er det kun kaninfodder sådan en kanin skal ha at spise eller andet! jeg synes bestemte hvis hun skal ha en så skal det være en lille kaninunge! altså når den kan tages fra dens moar. frem for en voksen-stor kanin..

jeg har prøvet at søge lidt på netted. om kaniner men synes ikke lige jeg kan komme frem til noget måske jeg overser. eller man ikke kan se det...

..................................................................................

Jeg synes du skal læse her

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/pasningsvejledninger/Saadan-passer-du-din-kanin.pdf

Anmeld

22. december 2012

M (:

charmepigen skriver:

meen. tænker så lige.

Hvis I mener hun er klar til en kanin - så giv los!

Jeg vil dog bare advare jer om at lade hende være alene med den.. Min kusine havde en tam, kælekanin da vi var små, men en dag var den sur over, at hun stak fingrene ind gennem nettet i buret, og den bed næsten hendes finger af! Så man skal altså være varsom med dyr! (i dag er fingeren lidt stiv, men ellers fungerer den fint)

Anmeld

23. december 2012

ghf

okay.. det godt jeg skriver mit indlæg om dette så for havde slet ikke det i tankerne om (dyrlæge)

jeg er helt klar over at min datter ikke skal være alene med kaninen det glæder selvom det er andre dyr..

vi har ikke mulighed for at ha en kanin her indenfor ihjemmet. jeg vil bare mene at dyr som regl skal være udendørs.. ( selvfølig hunde/katte er indendørs dyr de fleste men alligevel. andre dyr som kanin skal helst være udendørs, men som i nogen har dyr indendørs..

Anmeld

23. december 2012

Kvist

charmepigen skriver:

meen. tænker så lige.

Jeg har haft kanin de sidste 20 år, siden jeg var 7 så har en del erfaring, har også i et års tid avlet små zobel blå hermelin kaniner, tiden var dog bare ikke til det da jeg fik min søn..

Vi har stadig en lækker lille en boende og min søn elsker den, er nede og snakke med den hver dag, han er 2 så din pige er da helt klar til at få en kanin..

Vil sige det er enormt vigtigt at i køber hos en avler, kaninerne i butikkerne bliver solgt fra de er 6 uger fordi de skal være søde og små så folk gider købe dem.. De skal dog være 8 uger inden de må tages fra deres mor!

Ellers kræver det ikke så meget at have kanin og hvis i er meget ved den kan den blive utrolig tam, komme når man kalder og de kan nemt blive renlige..

Hvis du har spørgsmål du ikke har fået svar på kan du bare skrive, svarer gerne..

God Jul

Anmeld

23. december 2012

Mullepilige

charmepigen skriver:

meen. tænker så lige.

ring så kan jeg sige det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.