Tøj til den nyfødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. december 2012

n00b 2.0

Hej alle

Manden og jeg venter vores første barn i midten af april 2013. Nu er så spørgsmålet; Er det for varmt at købe/sy tøj, heldragter, m.m. i fleece?

Jeg har nemlig købt en heldragt, der er noget bamset i det i str. 56, som jeg håber at bettefisen kan passe, når hun kommer og skal med hjem fra hospitalet. Min søster pointerer så, at vi jo får et forårsbarn, så det kan ske at den er alt for varm.

Skal jeg få den byttet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

B&J

daniel kom i starten af marts og han havde stor glæde af sin plys dragt rigtigt længe..... for ingen ved jo hvordan vejret bliver... jeg ville nok beholde den, men man kan jo altid give strømpebukser og en ekstra trøje oven på istedet for dragten... men jeg elsker nu de dragter

Anmeld

7. december 2012

Team Putte

n00b skriver:

Hej alle

Manden og jeg venter vores første barn i midten af april 2013. Nu er så spørgsmålet; Er det for varmt at købe/sy tøj, heldragter, m.m. i fleece?

Jeg har nemlig købt en heldragt, der er noget bamset i det i str. 56, som jeg håber at bettefisen kan passe, når hun kommer og skal med hjem fra hospitalet. Min søster pointerer så, at vi jo får et forårsbarn, så det kan ske at den er alt for varm.

Skal jeg få den byttet?

Det er jo svært at sige før foråret kommer.. Jeg ville beholde den for en flyverdragt er ihvertfald for varm på det tidspunkt Men udover den ville jeg nok ik anskaffe mig for meget overtøj.. Måske en tynd fleecedragt hvis det er lidt varmere

Det er jo oz stadig koldt om aftenen i april, så selvom bamsedragten er for varm til dagtimerne kan den være god hvis i skal noger om aftenen

Anmeld

7. december 2012

n00b 2.0

Tak for input indtil videre. Jeg har også prøvet at forklare manden, at det kan jo ske, at baby kommer tidligt... og i Danmark kan det jo sne i april - you never know...

Anmeld

7. december 2012

FrkZier

n00b skriver:

Hej alle

Skal jeg få den byttet?

tror (desværre) ikke du skal forvente særlig godt vejr midt April

Anmeld

7. december 2012

Miss BananaHammock

Jeg tror sagtens du kan få brug for en dragt med lidt varme i, som en fleecedragt. Jeg har selv været i tænkeboks med vores den bette som kommer på fredag, og er endt med at købe en kørepose. Jeg er dog glad for at jeg først har købt den nu, for så kan jeg bytte den til en anden str. hvis han bliver meget lang/lille.

Anmeld

7. december 2012

n00b 2.0

Miss BananaHammock skriver:

Jeg tror sagtens du kan få brug for en dragt med lidt varme i, som en fleecedragt. Jeg har selv været i tænkeboks med vores den bette som kommer på fredag, og er endt med at købe en kørepose. Jeg er dog glad for at jeg først har købt den nu, for så kan jeg bytte den til en anden str. hvis han bliver meget lang/lille.

Ja, som du skriver med køreposen, så har I ventet med at købe, så den kan byttes hvis det er nødvendigt. Det er også der, jeg har mine tvivl om, at jeg har købt en dragt så tidligt...

Til info er det i øvrigt en dragt, jeg har byttet til. Manden var ellevild den dag, vi fik kønnet at vide. Han tog ud og købte blomster til mig og det første tøj til lillepigen. Han snakker dog ikke meget dansk og var kommet hjem med en heldragt i str. 40. Det er jo altså til noget af en tidligfødt - da jeg byttede den fortalte sælgeren at hun virkeligt havde prøvet at forklare ham, at den ville være alt alt for lille...

Anmeld

7. december 2012

Miss BananaHammock

n00b skriver:

Ja, som du skriver med køreposen, så har I ventet med at købe, så den kan byttes hvis det er nødvendigt. Det er også der, jeg har mine tvivl om, at jeg har købt en dragt så tidligt...

Til info er det i øvrigt en dragt, jeg har byttet til. Manden var ellevild den dag, vi fik kønnet at vide. Han tog ud og købte blomster til mig og det første tøj til lillepigen. Han snakker dog ikke meget dansk og var kommet hjem med en heldragt i str. 40. Det er jo altså til noget af en tidligfødt - da jeg byttede den fortalte sælgeren at hun virkeligt havde prøvet at forklare ham, at den ville være alt alt for lille...

det er typisk mænd men sikke en dejlig gesture!

Tja - det er svært med de størrelser. Jeg har hele tiden tænkt jeg skulle have ting i 56, men man ved jo aldrig. Ellers skal du bytte køredragten til body'er som du er sikker på at den bette skal I, da de fleste skal have lidt i 56 også kan du vente med at købe køredragten til inden. Efter de råd jeg har fået herinde og at min mor, så skal de små nok være ca. 56 når de kommer ud - det er bare meget forskelligt hvor længe de når at bruge det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.