billeder af skrammet arthur...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.004 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. juni 2009

ka li ja

i går formiddags i dp, fald arthur åbenbart ned at trapperne da de skulle ud og gå.. så han fik en ordenlig blod tud, og en stor hævet læbe..

men vi fik ham hurtigt til tandlægen, og der var heldigvis ikke sket noget med bisserne.

men her er lige et par billeder af hvordan han ser ud her til morgen

hvordan ved man om næsen er brækket? man kan vel ikke gøre noget ved det alligevel kan man?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2009

Kaufie

Avavav..... Stakkels Arthur - men han ser nu ret så kæk ud med den næse..... Specielt på det nederste billede.....

Der skal vist nok pænt meget til at knække sådan en barnenæse - det er mest den bløde tut der stikker frem endnu - men ved det ikke med sikkerhed.....

Det er da ikke til at smække en maske på sådan en str - er det ikke det eneste man gør ved voksnes brækkede næser??

Godt bisserne holdt til styrtet...

Anmeld

10. juni 2009

ka li ja

morten og min mor blev ved med at snakke om brækkede næser, og jeg sagde at det troede jeg sgu ikke kunne lade sig gøre. og jeg troede nemlig heller ikke der rigtig blev gjort noget hvis den nu endelig var brækket.. så jeg nægtede at kører på skadestuen..
kunne da heller ikke forestille mig sådan en lille lort rende rundt med en tut på næsen. den ville da smutte af med det samme ..... helt af sig selv

Anmeld

10. juni 2009

ivfmarie

nøjj den bette skid forstå bare at se lækker ud når han er kommet galt af sted!

Stakkels lille fyr, det må da ikke have været helt sjovt at komme til at se sådan ud . Godt at der ikke var noget med bisserne.
Om næsen er brækket er faktisk svært at se. Der er to typer af brud på næsen: Dét hvor man får et ordentlig slag på siden af næsen, så næseroden brækker og rykker sig skæv til en af siderne. Og så er der den type hvor man får et slag over næsen eller direkte på næsen, eller faktisk også hvis der kommer et slage lige nedefra og op i næsen (av, det gør sgu ondt bare at skrive om). Der sker brudet nærmest som en flænge i næsebenet.. altså det flækker, men der er ikke noget der direkte går fra hinanden.

Hvis det er et brud, hvor noget rykkes til siden, så vil det oftest behandles med gips, men er det "bare" en flænge i næsebenet, så er det ikke rigtig noget at gøre.

Begge typer af brud ville kunne ses på et røntgenbillede. Har han fået taget et røntgenfoto? Måske skulle I gøre det?

Marie - sender gode tanker til moderen der sikkert havde det skidt da det skete?

Anmeld

10. juni 2009

ka li ja

vi har ikke fået den fotograferet... vi tog kun til tandlægen...

jeg har jo været på skadestuen et par gange med xander efterhånden, så det var faktisk ikke fordi jeg var så pylder med arthur i går.
men det var faren... og dagplejen...

Anmeld

10. juni 2009

linemus

Ha ha, han ser dælme ikke særlig berørt ud på den sidste billede. Hvor er han skøn, og de skrammer får ham bare til at se endnu mere fræk ud.

Men det har da sikkert gjort nas på den bette dreng. Godt der ikke skete noget med tænderne. Næser ved jeg ikke noget om.

Anmeld

10. juni 2009

ka li ja

ja han er da også fuldstændig ligeglad, medmindre man rører ham direkte på næsen, eller man minder ham om at det har gjort ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.