Gravid, nu en masse tanker..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg elsker tanken om at jeg er gravid, jeg er dog ikke sååå langt henne endnu (7 uger), så jeg mærker det ikke på den måde. Jeg har ikke nogle symptomer overhovedet, andet end træthed og ændringerne i brysterne. Jeg er nu begyndt at blive rigtig bange for at miste (det er første gang jeg er gravid) og jeg er bare så ked af det over alle de negative tanker jeg har. Jeg har alt for travlt med at være bange for at der er noget galt, istedet for bare at nyde vi faktisk skal være forældre - men tænk nu hvis vi ikke bliver det ??

Hvad i alverden skal jeg gøre for at få nogle andre tanker ? i starten forstod jeg det nærmest ikke, og jo mere jeg forstår det, jo mere bange bliver jeg for at miste det. Jeg skal til scanning i næste uge, første gang hvor vi forhåbentlig skal se hjerteblink ! håber det kan gi mig lidt ro. - tænker også at det kan være alle de skide hormoner

Andre der havde det sådan, og hvordan kom i over det ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Annette A

Puha, det er bare så hårdt at have det sådan. Har selv haft det sådan i alle mine graviditeter. Der er vist ingen magiske råd når man har det sådan. Fra det øjeblik man kender til det lille liv i sit mave, så er man så bange for at miste det.

Jeg og min kæreste venter vores 3 barn her om lidt over 2 uger og der går stadig ikke en dag hvor jeg ikke er bange. For sålænge de ligger inde i maven kan det jo gå galt og nogen gange tør jeg næsten ikke sove om natten, for vil bare gerne holde øje med om den lille sparker og er ok derinde. Sådan har det været hver gang og det eneste jeg prøver at trøste mig med er at det jo er betingelserne for alle gravide, men at sandsynligheden for at det går godt trods alt er overvejende god. 

I starten hvor du er nu vil man selvfølgelig frygte at det går galt inden 12 uge og det er også bare en hård ventetid. Det eneste man kan sige til sig selv er at man må nyde at man er gravid lige nu og så slå sig til tåls med at det nok er en del af det at skulle være forældre og elske et andet væsen højere end noget andet. Det er med til at knytte en til sit barn og den livslange kærlighed man har til det.

Kan kun sige at du deler disse tanker med rigtigt mange gravide og er derfor slet ikke alene, selvom alle tankerne kan virke ensomme. Håber du får en dejlig og ukompliceret graviditet og fødsel og bliver i stand til at nyde din graviditet mest muligt. Men jo jeg ved godt det er svært og nogle dage er bare længere end andre hvad det angår. Mange til dig.

Anmeld

8. december 2012

NNN

Anonym skriver:

Jeg elsker tanken om at jeg er gravid, jeg er dog ikke sååå langt henne endnu (7 uger), så jeg mærker det ikke på den måde. Jeg har ikke nogle symptomer overhovedet, andet end træthed og ændringerne i brysterne. Jeg er nu begyndt at blive rigtig bange for at miste (det er første gang jeg er gravid) og jeg er bare så ked af det over alle de negative tanker jeg har. Jeg har alt for travlt med at være bange for at der er noget galt, istedet for bare at nyde vi faktisk skal være forældre - men tænk nu hvis vi ikke bliver det ??

Hvad i alverden skal jeg gøre for at få nogle andre tanker ? i starten forstod jeg det nærmest ikke, og jo mere jeg forstår det, jo mere bange bliver jeg for at miste det. Jeg skal til scanning i næste uge, første gang hvor vi forhåbentlig skal se hjerteblink ! håber det kan gi mig lidt ro. - tænker også at det kan være alle de skide hormoner

Andre der havde det sådan, og hvordan kom i over det ??

Jeg ved lige hvad du mener! Jeg er nu gravid igen efter at have mistet een gang. Dog har jeg allerede en datter på 9 år, hvor graviditeten gik helt fint uden komplikationer Overhovedet. 

men her sidste gang for 1/2 år siden gik det galt og det gjorde så at jeg i 5-6 måneder har været så deprimeret og så højt ønsket mig et barn. 

Nu hvor jeg er gravid igen tror jeg ikke helt på det.endnu. Jeg ved ikke helt hvad der skal til, men tror ikke der er andet for end at vi bare må vente med at se til efter uge 12:-) og ellers så er det stadig de færreste der mister og de fleste der fuldender graviditeten held og lykke

Anmeld

8. december 2012

tarkoflen

Jeg kender det alt for godt! Jeg har været bekymret fra dag et!

Jeg var til første JM samtale i torsdags, og hun sagde, at det er helt normalt, sådan har alle kommende forældre det og måske det er en måde at forberede os på livet som forældre, med alle de bekymringer, det medbringer

Håber du får lidt ro på efter skanningen, så du kan nyde det lidt mere

Anmeld

8. december 2012

Mettefpigen

Neej sådan havde jeg det ikk... Men når du får en JM så tage en snak med hende, det kan være at hun kan berolige dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.