Min dreng er racist???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. juni 2009

Kaufie

William har en bog, der hedder.... noget a la...."se hvad jeg kan blive". Ja, det er tidligt vi er ved at spore os ind på hans karriere..... Men der er billeder af udstyr til en brandmand, en bygingsarbejder, en ridder, en soldat, en cowboy osv på den ene side og en plastiklomme med påtrykt uniform på den anden side.

Så skal han selv sætte en påklæningsdreng ned i lommen, så han passer tøjet. Der er en lys dreng på den ene side og en mørk på den anden side. Nu mangler kroppen så godt nok, men når han selv sætter hovedet ned er det ALTID den lyse dreng, der vender udad. Jeg lagde mærke til det fordi jeg havde puttet den mørke dreng ned en dag, så tog han ham op og vendte ham - det var forkert.......

Er vi ved at udvikle en racist - eller mon det bare er fordi han indtil videre mest omgiver sig med lyse mennesker?? Han startede i dp hos en arabisk kvinde, hvor to af børnene også var mørke - men det er jo lææænge siden.

Har I lignende oplevelser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2009

ivfmarie

Måske tilfældigt? Eller måske er det fordi han endnu kun (eller overvejende) har haft med lyse drenge/børn at gøre - han er jo også selv meget lys, og er vel vant til at kigge på sig selv i spejlet...

Sårn liiige mht brandmanden - så er det da hip som hap - er de ikke sorte i hovedet af sod alligevel?

Anmeld

10. juni 2009

Kaufie

Ja, jeg hælder også til forklaringen med at han mest ser lyse børn - og sig selv.... Men der er da et par børn med lidt mere farve i Postmand Per??

Men det er ikke tilfældigt, for jeg har nu prøvet at sætte den mørke dreng ind en del gange i løbet af de sidste par uger - og hver gang brokker William sig - eller vender ham selv.

Anmeld

10. juni 2009

ka li ja

hahaha jeg tror nu ikke han er racist

men som du selv skriver, så er han mest omgivet af blege danskere, og derfor er det jo mest naturligt at bruge den side af pappet

og når du allerede er opmærksom på det nu, så går jeg ikke ud fra at du er racist, og jeg tror sådan noget blir man påduttet hjemmefra.. desværre

jeg har aldrig været meget til tyskere.. det er da min fars skyld.. dem kunne vi ikke li da jeg var lille

Anmeld

10. juni 2009

Kaufie

ka li ja skriver:

jeg har aldrig været meget til tyskere.. det er da min fars skyld.. dem kunne vi ikke li da jeg var lille

Det er jeg heller ikke - men det hænger vist sammen med at vores HQ på arbejde er tysk - og de er "lidt" tunge at danse med..... Flexibilitet er en by i Rusland.... ihvert fald ikke i München-området.....

Anmeld

10. juni 2009

ka li ja

heh ja når man arb med dem er det vist ikke for sjovt
min far har også kørt i tyskland hele min barndom, så det er nok der han har fået nok
bare lad vær med at påvirke den lille racist mere

Anmeld

10. juni 2009

linemus

Det kan da sagtens være fordi han kun kender til lyse mennesker. Eller også har han bare forelsket sig i den lyse dreng ligesom man kan forelske sig i en bestemt bamse, og så skal det bare være den hver gang.

Racisme tror jeg også er noget, der kommer hjemmefra. Det minder mig sådan om en episode vi havde med Sebastian. Der er en anden dreng i bh'en, der hedder det samme, han er adopteret og meget mørk med helt sort hår. Han er også meget mindre, så de har gået under navnene Store Sebastian og Lille Sebastian (og gør det stadig...). En dag kom Sebastian hjem og fortalte, at nu hed han (den anden) ikke Lille Sebastian længere. Fint, tænkte vi alle, for det kan jo blive uheldigt i længden. "Nu hedder han Sorte Sebastian". Så var det lige med at holde masken. Det lød bare så sjovt, fordi det jo er så slemt, men blev sagt så uskyldigt.

Anmeld

10. juni 2009

Tynen

Racist tror jeg nu ikke.. De tænker vel egentlig slet ikke i de baner?!

Men sjovt du skriver det.. Vi gik nemlig i MG med en afrikaner og Stella begyndte altid at græde hver gang hun snakkede til hende.
Sad seriøst og krummede tæer
De andre kunne fint henvende sig til Stella uden at hun begyndte at tude..

Anmeld

11. juni 2009

BellaT

Ha Ha. Når Phillip ser en meget mørk person, så glor han uhæmmet og peger og råber: A'det? A'det? Kinesere stikker han i øjnene.. Er ihvertfald meget interesseret i de dersens smalle øjne..

Anmeld

11. juni 2009

Tynen

BellaT skriver:

Ha Ha. Når Phillip ser en meget mørk person, så glor han uhæmmet og peger og råber: A'det? A'det? Kinesere stikker han i øjnene.. Er ihvertfald meget interesseret i de dersens smalle øjne..

LOL!!

Den prøvede jeg den anden dag da jeg gik alene i gågaden og en mørk person gik forbi.
Stella GLOEDE helt vildt og spurgte lidt for højt: AAAA DEEEEEET???!
Heldigvis gik han med en cykel, så svarede velhøjt tilbage: "Cykel, Stella! Cykel!"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.