Jeg skrev for tre uger siden denne tråd:
https://www.baby.dk/debat/199303pi1/ultralydsscanninger/md-scanning-han-har-det-godt-men-skod-oplevelse.aspx
Og ville bare give en update! Vi sendte en klage afsted til afdelingen samme dag. Først fik vi besked om, at den var sendt videre til kvalitetsafdelingen, ugen efter fik vi mail om de lige skulle indhente en udtalelse fra den pågældende afdeling, og har bare ventet nervøs! Var så bange for de ville modargumentere, for det orkede jeg bare ikke efter den oplevelse.
I går lå der så et brev til os fra Skejby sygehus! Første side var fra selve sygehusledelsen, underskrevet af en cheflæge. Han skrev, at han bakkede den pågældende afdeling op i deres svar (lige her tænkte jeg: fuck, det betyder de siger os imod!), og så bagefter, at han også ville undskylde rigtig meget på Skejbys vejne, og at han var glad for, at vi havde skrevet, fordi den slags tilbagemeldinger er vigtige for deres fortsatte praksis. Yay!
Så kom jeg til næste del, et brev på cirka 1½ A4-side fra en afdelingssygeplejerske fra scanningsafdelingen. Det var en lang, flot undskyldning for den dårlige oplevelse. Hun beklagede virkelig, sagde at de godt forstod man havde interesse for kønnet, og de også normalt udbyder at se efter til MD, og ydermere at den dårlige oplevelse IKKE var deres normale praksis. Hun var glad for, at vi ellers havde haft gode oplevelser på Skejby (det havde jeg skrevet), og takkede for et fint, sagligt og velargumenteret brev.
Hun skrev, at de havde taget det op med den pågældende scanningsspl, samt at de havde taget det op med personalet generelt for lige at få strammet op på patientplejen.
Sidst men ikke mindst har de tilbudt os en fornyet scanningsundersøgelse, så vi kan få en god oplevelse og få svar på de spørgsmål, som vi ikke fik svar på til MD.
Så på mandag kl. 10 skal vi til scanning og se lillebror igen 
JEg er virkelig glad for at de har taget klagen seriøst, og synes det er rigtig flot af dem at tilbyde en ekstra scanning, for vi skrev slet ikke for at opnå andet end en undskyldning og for at undgå andre skulle opleve det samme. Så stor respekt for det! Men som jeg også skrev, er det også første gang jeg har haft sådan en oplevelse.
Så nu ser vi bare frem til at se lillebror igen og kan ligge den dårlige oplevelse bag os!