Ammestop hva med mine mælkespande??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.095 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. december 2012

Eliza

Så skal det være!! Nu er det nu!! 

Jeg/vi har (i samråd med sp) valgt at stoppe amningen. Malthe bliver 10 mdr li om lidt og jeg vil gerne ha min krop tilbage nu. 

Han patter den hele natten igennem og jeg kan ikke længere sove mig fra det, hvilket vil sige at jeg hver nat er vågen flere timer ialt  

Med skrig og skrål er det lykkedes at få ham til at sove.  Og det kan kun blive bedre. 

Men nu sidder jeg har med gigantiske junger, som er ved at briste!! De er spændte og gør noget så ondt. 

What 2 do?? Hvis jeg går igang med at rive mælke ud, kommer der vel bare Nyt?? 

Skal jeg bare æde smerten? Er det straffen for at fratage min søn hans aller bedste venner?? 

Håber der sidder en bag skærme, som li har et lille husmor råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

Lotus86

Da min søn fravalgte amningen var det også på den hårde måde med de to kanonkugler, for som du selv skriver kommer der bare mere mælk hvis du malker ud, men du kan under den varme bruser lige massere de væreste mælkeknuder væk, stille og roligt, det hjalp lidt her. Men det gør bare skide ondt, og man må bide smerten i sig, det tager heldigvis ikke så længe

Anmeld

5. december 2012

roenlund

Du skal ikke malke ret meget ud men du må gerne tage toppen af trykket så du kan holde det ud...

Anmeld

5. december 2012

Lady Marion <3

Eliza skriver:

Jeg/vi har (i samråd med sp) valgt at stoppe amningen. Malthe bliver 10 mdr li om lidt og jeg vil gerne ha min krop tilbage nu. 

Han patter den hele natten igennem og jeg kan ikke længere sove mig fra det, hvilket vil sige at jeg hver nat er vågen flere timer ialt  

Med skrig og skrål er det lykkedes at få ham til at sove.  Og det kan kun blive bedre. 

Men nu sidder jeg har med gigantiske junger, som er ved at briste!! De er spændte og gør noget så ondt. 

Skal jeg bare æde smerten? Er det straffen for at fratage min søn hans aller bedste venner?? 

Du må godt malke lidt ud for lige at tage trykket

Anmeld

5. december 2012

Ka+Ma=Be

... og så fjern én amning ad gangen og ikke alle på én gang, ville være mit råd

Sådan gjorde jeg, og langsomt blev mælken mindre og mindre. Til sidst ammede jeg 1 gang hver/hveranden dag og så sagde jeg stop en dag. Jeg oplevede ikke at de blev spændte og ubehagelige på den måde  Det tog vel en måneds tid vil jeg mene (fra 5-0 daglige amninger)

Held og lykke

Anmeld

5. december 2012

Eliza

roenlund skriver:

Du skal ikke malke ret meget ud men du må gerne tage toppen af trykket så du kan holde det ud...

Mange tak for svaR. jeg malker lidt med hånden så 

Men for H linse K ville ha været misundelig over disse balloner. 

Anmeld

5. december 2012

Eliza

Ka+Ma=Be skriver:

... og så fjern én amning ad gangen og ikke alle på én gang, ville være mit råd

Sådan gjorde jeg, og langsomt blev mælken mindre og mindre. Til sidst ammede jeg 1 gang hver/hveranden dag og så sagde jeg stop en dag. Jeg oplevede ikke at de blev spændte og ubehagelige på den måde

Held og lykke

Problemet er bare at der kun var en amning tilbage  SoM var hele natten. 

Bonk bonk i hovedet på mig selv 

Jeg var godt det var dumt. Men efter 5 uger stort set uden søvn, var det bare den nemme løsning. Ja oviden ene måned tog den anden. 

men nu kan jeg jo godt se det var lidt dum i det lange løb 

Anmeld

5. december 2012

LR85

som andre skriver, malk lidt ud med hånden og sørg endelig for at massere godt på brystet når du er i bad, så du forhindre at mælkekanalerne tilstopper og du risikere brystbetændelse

Anmeld

6. december 2012

sabi1979

Eliza skriver:

Hejsa, da jeg ikke kunne amme min lille datter (selvom jeg havde masser af mælk, ville hun ikke have det ) Så gik jeg til lægen og fik en recept på en pille til at stoppe mælken, ca. 2 uger efter jeg tog pillen var det slut :-( men i de fjorten dage pumpede jeg kun lidt mælk ud for at tage de værste spændinger

Sabrina

Anmeld

6. december 2012

Eliza

sabi1979 skriver:

Hejsa, da jeg ikke kunne amme min lille datter (selvom jeg havde masser af mælk, ville hun ikke have det ) Så gik jeg til lægen og fik en recept på en pille til at stoppe mælken, ca. 2 uger efter jeg tog pillen var det slut :-( men i de fjorten dage pumpede jeg kun lidt mælk ud for at tage de værste spændinger

Sabrina

Mange tak. jeg malker os lidt ud med hånden og ja det kommer faktisk os lidt af sig selv for de løber helt tosset. Vågnede badet i mælk trods indlæg i nat 

det værste er bare smerten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.