Kan man købe hus alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg købte hus alene sidste år for ialt 985.000 inkl. renovering mm. og jeg er bare mig. En tommelfingerregel er, at man kan købe for 4 gange ens indkomst Du er velkommen til at skrive privat, hvis du vil have erfaringer osv.

Kh. Linda

Ej hvor godt at læse.. min års indkomst er 310000 kr.. så burde det jo kunne lade sig gøre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Ej hvor godt at læse.. min års indkomst er 310000 kr.. så burde det jo kunne lade sig gøre!

Ja, det er nok ikke umuligt. En fordel er dog, hvis man har til udbetaling Det havde jeg...

Anmeld

6. december 2012

Pige2009

Din lille tommelfingerregel passer ikke helt - eller den er i hvert fald varierende alt efter hvor i landet man køber hus.

I de store byer kan man måske snige sig op på 4 x indtægt, men normalen er nok tættere på max 3 x indtægt...

Til TS - man kan godt købe hus alene men som andre også skriver så kommer det an på dit rådighedsbeløb og om du fx har sparet op til udbetaling, flytning, mindre renovationer mv.

Danske Bank siger kr. 10.000 i rådighedsbeløb til et par og kr. 2.500 for det første barn. Jeg kender desværre ikk esingle satsen, men kunne forestille mig at du skal have ca. kr. 8.000 når alle de faste udgifter er betalt.

Dette varierer selvfølgelig fra bank til bank. 

Du har helt ret Jeg har Danske Bank og har rådighedsbeløb på 3000 kr. om måneden med et barn

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Du har helt ret Jeg har Danske Bank og har rådighedsbeløb på 3000 kr. om måneden med et barn

Men når du siger rådgihedsbeløb.. har du så når ALT er betalt (undtagen mad osv) kun 3000? For så har de da virkelig ikke fulgt reglerne da de lånte til hus til dig  en anden skriver man nok skal regne med 8000 kr når alt er betalt til at leve for..

Anmeld

6. december 2012

Muhmi

Hmm.. Tror din bankrådgiver vil bede dig om at finde noget mindre, hvis det bare er til dig selv, også selvom du skriver du vil leje ud, så er det jo ikke en holdbar løsning i deres øjne.. Fire værelser er også meget når man er alene... Men kan forstå det i hvert fald ikke er på sjælland at du finder et hus, som er til at forelske sig i, med fire værelser, til en million Og synes nu godt nok mange gange at bankrådgivere er nemmere at snakke med på landet end på sjælland hvor det hele bare handler om forretning...

Du kan jo altid spørge, de bider ikke hovedet af dig for at spørge og så ved han/hun at du er interesseret i at finde dig et hus, det er meget rart at de har det med i deres overvejelser når man snakker med dem

Anmeld

6. december 2012

Muhmi

Men når du siger rådgihedsbeløb.. har du så når ALT er betalt (undtagen mad osv) kun 3000? For så har de da virkelig ikke fulgt reglerne da de lånte til hus til dig  en anden skriver man nok skal regne med 8000 kr når alt er betalt til at leve for..

Nej det kan godt være hun ikke har fulgt "reglerne"... Men regler er til for at blive bøjet... (Nogle gange) 

Min mand og jeg kigger også efter huse og ja, vores bankrådgiver siger vi kan kigge på det når vi finder noget vi bare må have... Vi er begge på su, har snart to børn... Men hun VED hvad vi kan leve for om måneden og derfor kan reglerne nogle gange bøjes lidt når de snakker med deres chef om lånet...

Anmeld

7. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Jeps. Nu er det jo ikke regler, men retningslinjer. Alting er jo ikke sort og hvidt De kigger også på økonomisk sans osv. og jeg kan sagtens sidde i huset selvom jeg er på dagpenge Vi har ingen problemer med at leve for de penge. Faktisk bruger vi sjældent over 2500 kr. om måneden

Anmeld

23. december 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har set et hus til 1.000.000 jeg godt kunne tænke mig at købe. Min bankrådgiver kommer først igen i næste uge, så der skal jeg tale med hende.. Men hvis i ved noget om det kunne det være dejlig.. måske det slet ikke er realistisk.

Jeg får 15000 kr udbetalt om måneden.

Jeg har følgende udgifter:
Mad 2500 kr.
Bil og diesel 1800 kr.
Mobil regning og forsikringer 1300 kr.

Nogen som kan hjælpe?

Har tænkt mig at en kammerat skal bo til leje der da der er 4 værrelser. Er det noget de ser på eller ser de kun på at jeg kan betale og ikke får den økonomiske hjælp??

Har du en opdatering, så vi alle kan blive klogere....

Anmeld

23. december 2012

Mussen2

Det afhænger af så mange, mange ting, så der er ikke kun et svar på det.

Det er svært, at købe selv.

Har du en meget sund økonomi og ellers ingen gæld.

At du vil leje ud har ingen eller ringe betydning, da du selv kommer til at stå med huslejen, hvislejer smutter. Du har også selv den fulde vedligehold.

Det vil også afhænge af husets stand, er der meget vedligehold i de kommende år. Hvad er forbrugsudgifter til vand, varme og el. Er det et nyere hus=godt isoleret=lav varmeudgift.

Hvordan er gensalgs muligheden, er det på lars tyndskids mark hvor husene er til salg i hundrede år og en lagkage eller går de normalt som varmbrød.

Der er ufattelig mange faktorer ud over din økonomi, som vil påvirke bankens vurdering

Så der er ikke andet for end at spørge den specifikt på dette hus og hvis du får afslag, så spørg dem generelt. Så ved du til en anden gang i hvilket leje de mener du kan købe

Anmeld

23. december 2012

foto på lærred

Anonym skriver:

Jeg har set et hus til 1.000.000 jeg godt kunne tænke mig at købe. Min bankrådgiver kommer først igen i næste uge, så der skal jeg tale med hende.. Men hvis i ved noget om det kunne det være dejlig.. måske det slet ikke er realistisk.

Jeg får 15000 kr udbetalt om måneden.

Jeg har følgende udgifter:
Mad 2500 kr.
Bil og diesel 1800 kr.
Mobil regning og forsikringer 1300 kr.

Nogen som kan hjælpe?

Har tænkt mig at en kammerat skal bo til leje der da der er 4 værrelser. Er det noget de ser på eller ser de kun på at jeg kan betale og ikke får den økonomiske hjælp??

Hold da op, hus til 1 mill. med 4 værelse. Helt misundelig når man søger hus i KBHs området hvor man ikke engang ville kunne få en 1 værelses lejlighed for de penge

Held og lykke med det hele og god jul.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.