Tabe sig (lidt) som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. december 2012

Victoria2013

Jeg er lidt bekymret over den måde det går fremad for mig... i morgen er jeg 12+0 og jeg har taget 5 kg på siden før jeg var gravid og det er da alligevel en del så tidligt, er det ikke? Syntes ikke jeg har læst om andre hér der har taget så meget på allerede - og jeg har før været overvægtig og ved jo godt jeg kommer til at tage endnu mere på som gravid og vil bare ikke til at skulle starte altfor meget forfra ige når baby er kommet 

Jeg har jo ikke haft kvalme eller noget og syntes jeg bliver så nemt sulten, så jeg er virkelig nødt til at prøve at kontrollere mit mad-indtag bare lidt...

Jeg tænkte på at prøve at se om jeg ku' tabe mig en smule alligevel... men er det forsvarligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

Benjamins'mor

Jeg ville ikke sige tabe dig, men du kan jo sagtens spise sundt og dyrke motion selvom du er gravid, så kan de måske være du taber dig lidt, eller også at du bare ikke tager så meget på i graviditeten.

Anmeld

5. december 2012

henh01

Altså uha da man må jo ikke tabe sig når man er gravid - tænk på dit barn og bla bla bla (ironi må forekomme)

JEG ønsker at "tabe" mig selvom jeg er gravid - eller dvs jeg ønsker at kontrollere min vægtægning. Jeg er 15+2 og har taget 1 kg på. Indtil videre er jeg godt tilfreds. Jeg sørger for at spise sundt, mindre portioner og hyppigere. Jeg dyrker desværre ikke så meget motion, men det er min plan at cykle og svømme mere.. (det er bare lige med at finde motivationen til det)

Jeg tror at man med sund fornuft kan være med til at styre vægtægningen så man ikke tager hverken 20 eller 30 kg på.

Anmeld

5. december 2012

Lunae

Kia2013 skriver:

Jeg er lidt bekymret over den måde det går fremad for mig... i morgen er jeg 12+0 og jeg har taget 5 kg på siden før jeg var gravid og det er da alligevel en del så tidligt, er det ikke? Syntes ikke jeg har læst om andre hér der har taget så meget på allerede - og jeg har før været overvægtig og ved jo godt jeg kommer til at tage endnu mere på som gravid og vil bare ikke til at skulle starte altfor meget forfra ige når baby er kommet 

Jeg har jo ikke haft kvalme eller noget og syntes jeg bliver så nemt sulten, så jeg er virkelig nødt til at prøve at kontrollere mit mad-indtag bare lidt...

Jeg tænkte på at prøve at se om jeg ku' tabe mig en smule alligevel... men er det forsvarligt?

Jeg synes ikke at du bevidst skal tabe dig, men prøv at tænk over hvad du spiser. Hvis der ryger alt for mange kulhydrater og sukker ind, så hold igen med det! Spis grøntsager, sundt og varieret!

Anmeld

5. december 2012

LauraL

Kia2013 skriver:

Ved godt man siger man ikk må tabe sig, det er jo pga de affaldsstoffer der er i fedtvævet bliver frigivet og de er ikk gode for barnet...
Men hvis du laver sundt, dyrker motion og derved evt taber et par kilo, det sker der ikk noget ved... Mange har jo kvalme og taber sig uden der sker noget...
Kan godt forstå du gerne vil passe på, jeg er 32+2 idag og har taget 8 kg på, de 3 af dem er kommet på de sidste 2 uger.. Jeg var næsten 20 uger henne før jeg begyndte at tá på, men var også meget aktiv indtil min krop sagde stop...
Men tænk over hva du spiser og dyrk motion, så skal det nok gå uden du ender i plus 20-30 kilo... :-)
Rigtig go graviditet......

Anmeld

5. december 2012

maryjane

Jeg vil sige at det kommer an på hvordan din vægt er. Jeg er og var meget overvægtig som gravid og tabte mig ti kg (vel at mærke uden at gøre noget for det) mens jeg var gravid, og fik at vide at så længe man ikke tabte sig vildt meget over kort tid så skete der ikke pind ved det. Du skal jo selvfølgelig spise nok osv

Anmeld

5. december 2012

Victoria2013

Jeg syntes bare vi spiser varieret herhjemme alligevel og jeg har altid frugt liggende parat nu. Sørger for aftensmaden er varieret osv... men jeg er ledig og kommer ikke så meget ud og går og keder mig en del, så er det nemt at blive lækkersulten

Jeg prøver virkelig på at prøve og komme ud og gå en tur hver dag, men sneen får ikke lige lysten til at gå ture eller cykle til at stige...

Syntes bare ikke det er fedt at jeg allerede har taget 5 kg på, det kan jo nemt blive til rigtig meget mere Jeg var ikke overvægtig før jeg blev gravid...

Anmeld

5. december 2012

sne190810

Kia2013 skriver:

Jeg syntes bare vi spiser varieret herhjemme alligevel og jeg har altid frugt liggende parat nu. Sørger for aftensmaden er varieret osv... men jeg er ledig og kommer ikke så meget ud og går og keder mig en del, så er det nemt at blive lækkersulten

Jeg prøver virkelig på at prøve og komme ud og gå en tur hver dag, men sneen får ikke lige lysten til at gå ture eller cykle til at stige...

Syntes bare ikke det er fedt at jeg allerede har taget 5 kg på, det kan jo nemt blive til rigtig meget mere Jeg var ikke overvægtig før jeg blev gravid...

Jeg havde altså også taget 5 kilo på lige fra start af, så syntes nu ikke det er meget at have taget på.

Jeg endte med at tage 17 kilo på, men det hele sad på maven.  

Anmeld

5. december 2012

Fenja09

Kia2013 skriver:

Jeg synes ikke du skal tænke på at tabe dig når du er gravid. Du skal tænke over hvad du spiser og drikker, men ikke gå på "kur". Der er mange som tager på i perioder af graviditeten, dvs det kan godt være du har taget 5 kg på indtil nu, men måske går der uger/mdr før du kan tillægge yderligere 5 kg. Og dermed ender din vægtøgning under graviditeten med at være helt normal, så synes du skal se tiden an. Så længe din kost er sund og varieret, så kan det ikke gå helt galt.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.