Hvornår skal man sige det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. december 2012

malliebooh

Jeg fandt ud af for lidt over en uge siden at jeg er gravid og er 5+3 henne. Jeg er på dagpenge i øjeblikket, da der stadig ingen jobs er til mig efter endt uddannelse. Øv bøv..

Mit spørgsmål er så : hvornår sagde i til a-kassen at i var gravide? er der nogle regler om hvornår man skal sige det?

Jeg ved jo ikke om der er regler for det men hvis ikke andet vil jeg da helst vente med at sige noget til efter 12. uge? Just in case 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

Bertris

Jeg ved ikke med dagpenge, men er man på kontanthjælp er det smart at sige det op til uge 12, da man så får en højere udbetaling fra uge 12  

Men du er ikke tvunget til at sige det på noget bestemt tidspunkt så vidt jeg ved, kunne forstille mig du nok skulle oplyse det senest 3 mdr før termin  

Så du har masser af tid  

Anmeld

4. december 2012

malliebooh

Bertris skriver:

Jeg ved ikke med dagpenge, men er man på kontanthjælp er det smart at sige det op til uge 12, da man så får en højere udbetaling fra uge 12  

Men du er ikke tvunget til at sige det på noget bestemt tidspunkt så vidt jeg ved, kunne forstille mig du nok skulle oplyse det senest 3 mdr før termin  

Så du har masser af tid  

Ja okay, tvivler bare på at jeg skulle få en højere udbetaling efter 12. uge  

Men tænker også bare hvis de sender mig i et eller andet, som ikke ville være så smart for mig bare fordi de ikke ved det.. Eller hvad ved jeg

Anmeld

4. december 2012

Bertris

malliebooh skriver:

Ja okay, tvivler bare på at jeg skulle få en højere udbetaling efter 12. uge  

Men tænker også bare hvis de sender mig i et eller andet, som ikke ville være så smart for mig bare fordi de ikke ved det.. Eller hvad ved jeg

Altså jeg ville i hvert fald vente til du har været ved lægen og fået din vandre journal, for tror de skal have en kopi af den  
Skal de i hvert fald da jeg blev gravid på kh  

Men kan godt se det med aktivering, men mange ting kan man jo stadig selvom man er gravid  

Anmeld

4. december 2012

malliebooh

Bertris skriver:

Altså jeg ville i hvert fald vente til du har været ved lægen og fået din vandre journal, for tror de skal have en kopi af den  
Skal de i hvert fald da jeg blev gravid på kh  

Men kan godt se det med aktivering, men mange ting kan man jo stadig selvom man er gravid  

Jaa det ville nok være en god idé  

Jamen tænkte også hårdt fysisk arbejde eller sådan noget 

Anmeld

4. december 2012

Bertris

malliebooh skriver:

Jaa det ville nok være en god idé  

Jamen tænkte også hårdt fysisk arbejde eller sådan noget 

Man kan sige at det skader ikke at fortælle det  

Så tager de også det mere hensyn til dig vil jeg tro. 

Men det er jo op til dig selv hvornår du siger det, men jeg ville i hvert fald vente til vandrejournalen var på plads  

Anmeld

4. december 2012

malliebooh

Bertris skriver:

Man kan sige at det skader ikke at fortælle det  

Så tager de også det mere hensyn til dig vil jeg tro. 

Men det er jo op til dig selv hvornår du siger det, men jeg ville i hvert fald vente til vandrejournalen var på plads  

God idé 

Anmeld

4. december 2012

LR85

du kan jo bare sige det til A-kassen.

så må du jo bare melde tilbage hvis du (hvilket vi overhoved ikke håber) skulle miste.

Anmeld

4. december 2012

malliebooh

LR85 skriver:

du kan jo bare sige det til A-kassen.

så må du jo bare melde tilbage hvis du (hvilket vi overhoved ikke håber) skulle miste.

Jaa det er rigtigt nok, føler det bare som et nederlag hvis jeg skal komme trissende bagefter og sige "... ikke alligevel". 

Anmeld

4. december 2012

ekebiv

Jeg er også ledig efter endt uddannelse og jeg har ikke fortalt noget endnu, er i 17. uge Har egentlig ikke tænkt over hvornår jeg vil fortælle dem det-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.