nogle af jer der kender til forhøjet blodtryk??..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. december 2012

1990h

skal til scanning i morgen..md..vil lige få hende til at tjekke blodtryk hvis hun ikke gør det af sig selv...

har bare en lille mistanke om at det er for højt..da jeg har nogle symptomer som jeg kan samligne med på nettet..(symptomer i kategorien hvor det er for højt)..

men er der nogle af jer der har haft det og kan fortælle hvad i oplevede?? og hvad i sku gøre for at forebygge det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

Lusi

Jeg havde for højt blodtryk, under begge graviditeter, grundet svangerskabsforgiftning.
Jeg havde ondt i hoved og så vand i kroppen og synsforstyrrelser, men altså hovedpinen, var jo pga. det høje blodtryk.
Jeg fik piller for det.

Anmeld

3. december 2012

FruStolpe

Jeg har både før/under og efter døjet med alt for høj BT.

Hvad vil du vide og hvilke symptomer har du da ??

Anmeld

3. december 2012

1990h

Lusi skriver:

Jeg havde for højt blodtryk, under begge graviditeter, grundet svangerskabsforgiftning.
Jeg havde ondt i hoved og så vand i kroppen og synsforstyrrelser, men altså hovedpinen, var jo pga. det høje blodtryk.
Jeg fik piller for det.

okay..de må lige tjekke det i morgen.

det er sikkert ikke noget..men man har det jo med at google hele tiden når man oplever noget nyt..og der havde jeg symptomer på det..

håber ikke det er noget

Anmeld

3. december 2012

1990h

FruStolpe skriver:

Jeg har både før/under og efter døjet med alt for høj BT.

Hvad vil du vide og hvilke symptomer har du da ??

om det noget man skal være urolig for..?

Anmeld

3. december 2012

FruStolpe

1990h skriver:

om det noget man skal være urolig for..?

Man skal altid tage højt BT alvorligt.

Det kan både være tegn på begyndene svangerskabs forgiftning, men det kan også bare blive højt "uden" grund.

Hvile er en go ting, men er BT vedvarende højt, så kræver det at man kommer i medicinsk  behandlig...

Jeg måler det f.eks altid selv herhjemme, hvis jeg er i tvivl om det er steget. Men det er heller ikke altid at man får symptomer...

Anmeld

3. december 2012

1990h

FruStolpe skriver:

Man skal altid tage højt BT alvorligt.

Det kan både være tegn på begyndene svangerskabs forgiftning, men det kan også bare blive højt "uden" grund.

Hvile er en go ting, men er BT vedvarende højt, så kræver det at man kommer i medicinsk  behandlig...

Jeg måler det f.eks altid selv herhjemme, hvis jeg er i tvivl om det er steget. Men det er heller ikke altid at man får symptomer...

okai tak for svar.

må få det tjekket i morgen

Anmeld

3. december 2012

M&N

Jeg har også haft lidt forhøjet blodtryk under hele graviditeten.. Sidst de målte lå den på 140/81 så lige på grænsen til forhøjet. De mistænker det er på grund af min overvægt, har dog ingen symptomer på forhøjet blodtryk udover at jeg har hjertebanken en gang i mellem, men det er kommet efter maven har taget ryk og er blevet tungere og organerne så bliver mere og mere mast

Men her bliver det holdt øje med men er ikke i behandling..

Anmeld

3. december 2012

1990h

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg har også haft lidt forhøjet blodtryk under hele graviditeten.. Sidst de målte lå den på 140/81 så lige på grænsen til forhøjet. De mistænker det er på grund af min overvægt, har dog ingen symptomer på forhøjet blodtryk udover at jeg har hjertebanken en gang i mellem, men det er kommet efter maven har taget ryk og er blevet tungere og organerne så bliver mere og mere mast

Men her bliver det holdt øje med men er ikke i behandling..

dejligt at de holder øje..

jeg har døjet meget med næseblod og i går da jeg sku sove havde jeg meget hård hjertebanken, og kunne nærmest høre hele kroppen dunke..samtidig bankede pulsåren i min hals også meget kraftigere end normalt

Anmeld

3. december 2012

M&N

1990h skriver:

dejligt at de holder øje..

jeg har døjet meget med næseblod og i går da jeg sku sove havde jeg meget hård hjertebanken, og kunne nærmest høre hele kroppen dunke..samtidig bankede pulsåren i min hals også meget kraftigere end normalt

Puha hvor lyder det ubehageligt.. kender godt det med hjertebanken lige inden man skal sove, og det kan man bare ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.