Hvilken frosting til banan-cupcakes og evt. opskrift til ban

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.820 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. december 2012

Mumiemor1

Hej kage-piger

Min datter har snart fødselsdag og skal have noget med i børnehave.. Hun vil rigtig gerne have banankage. Men tænkte for at gøre det lidt mere sjovt og spændende for hende om man ikke kunne lave banancupcakes med noget frosting på..?

Men hvilken frosting bruger man så - så det passer til banancupcakes? og har du evt. en opskrift på en?

En lækker banan cupcakes opskrift siger jeg JA TAK til hvis i har en

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

Mumiemor1

Slet ingen???

Anmeld

4. december 2012

malliebooh

Mumiemor1 skriver:

Hej kage-piger

Min datter har snart fødselsdag og skal have noget med i børnehave.. Hun vil rigtig gerne have banankage. Men tænkte for at gøre det lidt mere sjovt og spændende for hende om man ikke kunne lave banancupcakes med noget frosting på..?

Men hvilken frosting bruger man så - så det passer til banancupcakes? og har du evt. en opskrift på en?

En lækker banan cupcakes opskrift siger jeg JA TAK til hvis i har en

på forhånd tak

Hejsa.

Jeg synes personligt at denne er en rigtig god opskrift til banankage, som sagtens kan bruges i muffins forme. 

Du kan eventuelt bruge en chokolade frosting ovenpå

Anmeld

5. december 2012

Mumiemor1

Mange tak for svar - den vil jeg prøve :-)) læste også at der var en del positive kommentar.

Anmeld

5. december 2012

Victoria2013

Den her chokoladefrosting er super til banan-cupcakes

Chokolade frosting

300 g flormelis
100 g blødt smør (ikke margarine)
0,4 dl letmælk
50 g smeltet mørk chokolade

Smelt chokoladen til frostingen og lad den køle af, den skal være stuetemperatur inden den røres med de øvrige ingredienser.
Pisk flormelis og smør og tilsæt mælken.
Pisk den smeltede chokolade i – jo længere frostingen piskes, dets lettere bliver den.

Anmeld

9. december 2012

Mumiemor1

Kia2013 skriver:

Den her chokoladefrosting er super til banan-cupcakes

Chokolade frosting

300 g flormelis
100 g blødt smør (ikke margarine)
0,4 dl letmælk
50 g smeltet mørk chokolade

Smelt chokoladen til frostingen og lad den køle af, den skal være stuetemperatur inden den røres med de øvrige ingredienser.
Pisk flormelis og smør og tilsæt mælken.
Pisk den smeltede chokolade i – jo længere frostingen piskes, dets lettere bliver den.

Mange tak for opskriften :-))

Men hvad er bedst hvis frostingen er lidt tyk i det eller blød? Har kun lavet det en gang men det blev vist for blødt sidst

Anmeld

9. december 2012

Dot D

Mumiemor1 skriver:

Men hvad er bedst hvis frostingen er lidt tyk i det eller blød? Har kun lavet det en gang men det blev vist for blødt sidst

Hvis det skal være en "rigtig" frosting, så bør den være tyk, så den kan danne mønster, når du sprøjter den på. Men den kan jo også være tyndere og så mere ligne en glasur. Så det er vel lidt et temperamentsspørgsmål

Jeg synes, det ser flottest ud med e frosting, der står flot i mønstret, når den er sprøjtet på

Har du fået en banankage opskrift? ellers har jeg en god én

Anmeld

9. december 2012

Victoria2013

Mumiemor1 skriver:

Jeg kan også bedst lide hvis frostingen er lidt tyk, så den kan sprøjtes ud i fine mønstre. Bare vær forsigtig med at piske flormelis i, det skal være lidt efter lidt til det har den konsistens man vil have

Jeg plejer at syntes frosting er fin, når jeg kan løfte skeen/piskeriset op fra frostingen og frostingen "bliver stående" efter skeen og ikke falder direkte ned igen. Den må godt være lidt blød, men ikke for blød

Anmeld

16. december 2012

Mumiemor1

Dot D skriver:

Hvis det skal være en "rigtig" frosting, så bør den være tyk, så den kan danne mønster, når du sprøjter den på. Men den kan jo også være tyndere og så mere ligne en glasur. Så det er vel lidt et temperamentsspørgsmål

Jeg synes, det ser flottest ud med e frosting, der står flot i mønstret, når den er sprøjtet på

Har du fået en banankage opskrift? ellers har jeg en god én

Dejligt med lidt hjælp :-)

Har fået opskrift på banankage, men vil da meget gerne få din også så jeg kan sammenligne.

På forhånd tak :-)

Anmeld

16. december 2012

Mumiemor1

Kia2013 skriver:

Jeg kan også bedst lide hvis frostingen er lidt tyk, så den kan sprøjtes ud i fine mønstre. Bare vær forsigtig med at piske flormelis i, det skal være lidt efter lidt til det har den konsistens man vil have

Jeg plejer at syntes frosting er fin, når jeg kan løfte skeen/piskeriset op fra frostingen og frostingen "bliver stående" efter skeen og ikke falder direkte ned igen. Den må godt være lidt blød, men ikke for blød

Tak for hjælpen :-) glæder mig til, at afprøve frostingen osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.