AnneBJ skriver:
Oi - så er jeg nødt til at anbefale dig "godnat og sov godt!" - vi justerede den, jeg kunne ikke holde ud han skulle ligge og græde op til 19 minutter mellem hver gang vi kiggede til ham. Men konceptet med at gå ud, vente lidt, gå ind, give sut og gå igen, virkede altså her! Sådan virkelig virkede!! 
Felix er stadig længe om at falde i søvn, men han er ikke på noget tidspunkt ked af det - heller ikke når han ligger selv... Så vi er blevet lidt hårdere og kommer ikke bare springende fordi han klynker en enkelt gang, jeg fornemmer at det i hvert fald har hjulpet lidt!
Jeg forsøger at overbevise mig selv om, at det er en fase, det går over lige om lidt og indtil da må han så indhente noget søvn når han sover til middag.
En dag i vuggestuen var han blevet vækket af et barn som hostede, så han kun fik sovet 3 kvarter i alt - dén aften faldt han hurtigt i søvn
Jeg er bare meget imod at vække dem og især efter så kort tid. Det siger jo, at så små børn skal have 2 timers sammenhængende søvn for den overhovedet er noget værd (men mindre de selv regulerer det til mindre selvfølgelig) og han er altså ikke engang 2 år endnu.. Så vi fortsætter showet lidt endnu..

Det indførte vi også da han skulle lære at sove selv - med stor succes, men denne gang er det som om at gråden er anderledes og han virker panisk, peger og siger "stue" + han er på vej over tremmerne når vi kommer derind...! Og mine graviditetshormoner holder slet slet ikke til alt det skrigeri i øjeblikket... Hvor jeg før var den hårde, er jeg nu blevet den bløde

Vi beroliger os selv rigtig meget med at det også er en fase, det kan vi ihvertfald læse os til herinde og på nettet... Men for pokker hvor er det hårdt!
Igår måtte jeg sige MEGET bestemt til ham, at nu måtte han godt tage de ben ned (han lå og sparkede på tremmerne) og lægge sig til at sove... Det hjalp, 1 times kamp/fest, og han vendte sig om og sov!
Men ens aften er bare totalt ødelagt når vi skal skiftes til at sidde hos ham...!
Han fungerer bare slet ikk uden sin søvn og de nævner det også nede i vuggeren, de dage det er værst, at han har været meget pyller!!
Åhhhh.... Dumme fase, gå nu væk!!