vandet går, hvornår kommer veerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.830 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. november 2012

TeamRocket

Ja jeg har sådan en underlig følelse i kroppen, lidt som om min krop har gjort sig klar og hvis jeg bukker mig tror jeg sgu vandet går. Oh gys! Ligger på sofaen og tør ikke bevæge mig. Men veer er der vist intet af? Udover en trykken i skede og omme bag ved- men jeg skal altså ikke på wc. Har aldrig prøvet at vandet går først, ved de andre har det startet med veer der har været fine og konstante og vandet er gået halvvejs i forløbet :-) jeg er nok bare lidt bange og pylret fordi dette føles så anderledes. Og jeg føler mig pludselig meget lille og svag, selv om jeg for et par dage siden glædede mig helt vildt og brokkede mig over der ikke var skyggen af veer trods intensiv julerengøring i uge 38 da måtte give lidt på den konto. :-) et beroligende ord eller to ville være rart, specielt når manden nu heller vil spille wow end at være her ved min side.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

nielsen80

TeamRocket skriver:

Ja jeg har sådan en underlig følelse i kroppen, lidt som om min krop har gjort sig klar og hvis jeg bukker mig tror jeg sgu vandet går. Oh gys! Ligger på sofaen og tør ikke bevæge mig. Men veer er der vist intet af? Udover en trykken i skede og omme bag ved- men jeg skal altså ikke på wc. Har aldrig prøvet at vandet går først, ved de andre har det startet med veer der har været fine og konstante og vandet er gået halvvejs i forløbet :-) jeg er nok bare lidt bange og pylret fordi dette føles så anderledes. Og jeg føler mig pludselig meget lille og svag, selv om jeg for et par dage siden glædede mig helt vildt og brokkede mig over der ikke var skyggen af veer trods intensiv julerengøring i uge 38 da måtte give lidt på den konto. :-) et beroligende ord eller to ville være rart, specielt når manden nu heller vil spille wow end at være her ved min side.

Mener man bliver sat i gang indenfor 24 timer efter vandet er gået - hvis altså ikke du selv får veer. Du skal under alle omstændigheder ringe til fg, hvis det går.

Ville faktisk bare lige give dig et og sige, jeg er sikker på, du få en god fødsel, når tiden er inde.

Anmeld

30. november 2012

snefnug

TeamRocket skriver:

jeg ved ikke om det her beroliger dig, men mit vand gik kl. 20.00, og jeg fik ikke veer, så jeg blev sat igang næste dag kl12.00

Håber at der snart sker noget for dig, så du kan få din baby i armene

knus gitte

Anmeld

30. november 2012

MaybeBaby

TeamRocket skriver:

HJa jeg har sådan en underlig følelse i kroppen, lidt som om min krop har gjort sig klar og hvis jeg bukker mig tror jeg sgu vandet går. Oh gys! Ligger på sofaen og tør ikke bevæge mig. Men veer er der vist intet af? Udover en trykken i skede og omme bag ved- men jeg skal altså ikke på wc. Har aldrig prøvet at vandet går først, ved de andre har det startet med veer der har været fine og konstante og vandet er gået halvvejs i forløbet :-) jeg er nok bare lidt bange og pylret fordi dette føles så anderledes. Og jeg føler mig pludselig meget lille og svag, selv om jeg for et par dage siden glædede mig helt vildt og brokkede mig over der ikke var skyggen af veer trods intensiv julerengøring i uge 38 da måtte give lidt på den konto. :-) et beroligende ord eller to ville være rart, specielt når manden nu heller vil spille wow end at være her ved min side.

Her begyndte vandet år sive lidt kl 6. Tog nyt bind på og sov videre for måske det bare var mystisk tis. kl 8 kom der en skylle, da jeg stod op. Her ringede jeg til FG og de sagde vi skulle snakkes ved om eftermiddagen. Veer begyndte kl 11, på sygehus kl 13.30 (knap 1 cm åben), 1-1,5 time senere 5 cm, 45 min senere 10 cm åben og vupti så var vi forældre. Så det kan altså gå vældig stærkt når vandet går. Jeg var 1. gangs fødende. Men ring altid til FG, ved vandafgang og pøj pøj... Og rejs dig, så du kan få din baby ud

Anmeld

30. november 2012

Kay

op med sig og lav engle hop og film det... mest fordi jeg gerne vil se en højgravid lave englehop  

ej men det er da bare med at få det igang eller???

Anmeld

30. november 2012

spj

Første gang gik mit vand kl. 00.10. Ringede til fødegangen 00.20 og aftalte vi skulle komme næste dag ved 10-tiden hvis der ikke var sket noget inden. Kl. 00.30 fik jeg veer og kl. 7.22 fødte jeg min datter. Så det kan også gå hurtigt med at veerne kommer efter vandet er gået.

Anmeld

30. november 2012

A&F

Mit vand gik kl. 00 , og så kom veerne ca en halv time efter og kl. 04.28 havde jeg født. Held og lykke med den snarlige fødsel

Anmeld

1. december 2012

wamse

Ved Lærke gik vandet kl 19.00 (skulle til at se nyhederne, så derfor ved jeg det præcist) og 00.30 kom veerne. 03.14 var hun født

Anmeld

1. december 2012

Annette A

Sidste gang gik mit vand ved 7-tiden om morgnen og havde ingen veer. De kom først nogle timer senere men tog først rigtig til ved 22-tiden om aften. Fødte så kl 5 næste morgen men havde fået af vide at havde jeg ikke født inden 24 timer skulle jeg have antibiotika pga infektionsfare. Ved ikke hvor længe man må gå over efter det. Men fødte jo 22 timer efter vandafgang så nåede det jo lige.

Men det lyder da dejligt at fødslen er ved at være inden for rækkevidde. Håber du får en dejlig fødsel.

Anmeld

1. december 2012

Mutti2B

Mit vand gik tirsdag ved 16.00 tiden og jeg fik først veer torsdag aften ved 23.00 tiden. Det skal lige siges at jeg om tirsdagen tog ud på sygehuset hvor de (både jordemoder og læge) sagde vandet ikke var gået så jeg tog hjem igen. Det sivede hele onsdag og torsdag så jeg tog derud igen torsdag aften hvor jordemoderen undersøgte mig og sagde at vandet stadig ikke var gået. Så undersøgte lægen mig og jo jo vandet var da gået . Så det endte desværre med at jeg fik lidt feber og min datter fik en infektion så vi var indlagt i 1 uge efter fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.