Henvisning til fedmeoperation ;-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.347 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. juni 2009

wamse

Vil altså lige dele det med jer, da det betyder rigtig meget for mig. Jeghar en BMI på 37 og har forsøgt alverdens kure. Jeg har slidgigt i hofte, ryg og knæ + forhøjet risiko for diabetes, da jeg har haft det under en graviditet og min far har det.

Har længe overvejet operationen, men min BMI er faktisk ikke i sig selv høj nok til en operation, da den skal være på 40+. Men med en BMI på 35+ fedmerelaterede sygdomme kan jeg måske slippe igennem nåleøjet, første skridt på vejen i dag var at få lægens henvisning, og jeg er så glad for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

Lise

Tillykke med henvisningen

Fedmeoperation - er det det samme som gastric bypass? (hedder det ikke det?) 

Anmeld

8. juni 2009

wamse

Lise skriver:

Tillykke med henvisningen

Fedmeoperation - er det det samme som gastric bypass? (hedder det ikke det?) 

okay jeg er ikke så klog på det endnu, men det jeg ved er at der 2 former for operationer den ene er gastrisk banding og den anden er gastrisk bypass. Den ene laver de mavesækken mindre, den anden gør de det samme + de okkobler tarmsystemet.
Jeg håber virkelig på at jeg kommer igennem.

Anmeld

8. juni 2009

MaleneG

krydser fingre for dig, for at det vil lykkedes at komme igennem

Anmeld

8. juni 2009

Mor.sander

Tillykke med det  og krydset  herfra.

Anmeld

8. juni 2009

Honningblomst

Uha...jeg bliver altid sådan lidt bekymret når jeg hører om de operationer...med et BMI på  35 så vejer du ikke mere end 35 kg for meget...er det ikke muligt at smide de kilo på en god måde, eller er det helt umuligt. Kan godt forstå du vil tabe dig, men måden...uha..smiler
Min smukke veninde havde et bmi på 43 i feb. og er nu nede på 35 og godt på vej længere ned og det "bare" ved at ændre sin kost...og det har sgu været en kamp og et opgør med en masse, da hun blev nedgjort af sin far og ekskluderet hvis ikke hun tabte sig måtte hun ikke komme med på ferie osv...
Men altså, du har nok tænkt det igennem..jeg kan bare ikke lade være med at bekymrer mig..
held og lykke...må sige du slet ikek ser ud til at være så overvægtig..
Knus Eva..hvis BMI var på 33 kan jeg se...

Anmeld

8. juni 2009

tumling

Hejsa Wamse.

Jeg vil ønske dig pøj pøj, og opfordrer dig til at vælge bypassen og ikke båndet, da de fleste der får lavet båndet bliver omopereret, fordi de kan snyden den, og dermed risikere at tage det hele på.
Jeg er selv gastik bypass opereret i 2007, og har siden den tabt 57.kg er i dag 25 år og venter mit første barn.
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig

ellers vil jeg ønske dig held og lykke, det er det bedste jeg har gjort for mig selv

MVH. Tumling/Mette

Anmeld

9. juni 2009

sabi1979

Hejsa
Jeg fik en gastric bypass (den store hvor de skærer mævesækken over ) i september 2007. Og jeg føler simpelthen at det har reddet mit liv
Der er 2 slags den anden er en gastric banding, som er en bånd rundt om mavesækken som skal jævnligt fyldes op for at den strammer om mavesækken så den ikke er så stor, men den har jeg ikke hørt så positiv om så derfor valgte jeg den store.
Jeg har en veninde der fik en gastric banding, og hun tog ikke langs for at få fyldt båndet op og hun er størrer nu end inden hun blev opereret Selvom man får sådan en operation skal man stadig huske at ændre kostvanerJeg har ialt tabt 33 kg, men jeg har ikke tabt noget i snart 1 år.

Jeg vil lige ønske dig alt held og lykke, og håber de sender en henvisning videre for dig

Knus Sabrina  29+0

Anmeld

15. juni 2010

anna-jonas

wamse skriver:

Vil altså lige dele det med jer, da det betyder rigtig meget for mig. Jeghar en BMI på 37 og har forsøgt alverdens kure. Jeg har slidgigt i hofte, ryg og knæ + forhøjet risiko for diabetes, da jeg har haft det under en graviditet og min far har det.

Har længe overvejet operationen, men min BMI er faktisk ikke i sig selv høj nok til en operation, da den skal være på 40+. Men med en BMI på 35+ fedmerelaterede sygdomme kan jeg måske slippe igennem nåleøjet, første skridt på vejen i dag var at få lægens henvisning, og jeg er så glad for det

Tillader mig lige at spørge ind til dette indlæg. Er der sket yderligere m.h.t gastric bypass??? Overvejer det nemlig selv............da jeg nu i alt for mange år har kæmpet med overvægt, og nu er begyndt at få følgesygdomme. Har snerten af type 2 diabetes, og har smerter i ben og knæ. Mit BMI er efterhånden sneget sig op på 38. Synes det er en ulige kamp, som jeg virkelig ikke føler at jeg kan vinde.

Anmeld

15. juni 2010

B&J

ønsker dig alt held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.