andre der har prøvet (for højt blodtryk)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. november 2012

Mariajny

Hej piger.

Jeg har idag været til scanning (30+1) prinsessen er lige i underkantet med vægten, hun blev skønnet til 1349g
Nå men ikke nok med det så har jeg også for højt blodtryk.150/83, plejer at ligge på omkring120-124/60-70

Andre der har prøvet det, og hvad endte det ud i ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har altid for højt blodtryg, og også normalt højre end det du har nu. Denne gang hvor jeg var gravid, var jeg i behandling med Trandate, som man må få tá mens man er gravid. Har fået en helt normal, sund og rask baby.

Første gang, kom jeg først i behandling i uge 32. Der lå mit blodtryk til sidst på 180/200, pga ssf. Jeg fødte i uge 34. Vh stine

Anmeld

29. november 2012

Mariajny

StineW79 skriver:

Jeg har altid for højt blodtryg, og også normalt højre end det du har nu. Denne gang hvor jeg var gravid, var jeg i behandling med Trandate, som man må få tá mens man er gravid. Har fået en helt normal, sund og rask baby.

Første gang, kom jeg først i behandling i uge 32. Der lå mit blodtryk til sidst på 180/200, pga ssf. Jeg fødte i uge 34. Vh stine

hold da helt juleferie det var højt.. jeg tænkte straks svangerskabsforgiftning.. jeg synes bare at have læst, at det faktisk kun var overvægtige der døjede med sådan noget..

Anmeld

29. november 2012

Tvillingemor80

Ja jeg havde meget højt blodtryk - jeg endte i akutkejsersnit pga svangerskabsforgiftning .. Og efterfølgende medicinks blodtryksbehandling ..

Håber det ikke er noget slemt for dig

Anmeld

29. november 2012

Tvillingemor80

Mariajny skriver:

hold da helt juleferie det var højt.. jeg tænkte straks svangerskabsforgiftning.. jeg synes bare at have læst, at det faktisk kun var overvægtige der døjede med sådan noget..

jeg er ikke overvægtig og har haft det i svær græd :/ så tror ikke det er nogen sikkerhed ..

Anmeld

29. november 2012

Mariajny

Tvillingemor90 skriver:

jeg er ikke overvægtig og har haft det i svær græd :/ så tror ikke det er nogen sikkerhed ..

nej, så blev jeg også klogere,, øv at jeg skal døje med det nu

Anmeld

29. november 2012

Mariajny

Tvillingemor90 skriver:

Ja jeg havde meget højt blodtryk - jeg endte i akutkejsersnit pga svangerskabsforgiftning .. Og efterfølgende medicinks blodtryksbehandling ..

Håber det ikke er noget slemt for dig

åhhh nej da.. hvad var dit blodtryk ???

Anmeld

29. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mariajny skriver:

Mit normale blodtryk ligger på 135-140/ 95. I behandling ligger det på 130/75. 

Første gang var det jo også helt extrem pga ssf, som på 1 1/2 uge udviklede sig til hellp. Der blev de ved at regulere hvor højt det systoliske tryk måtte være ( altså det lave tal )  først måtte det ik kommer over 105, så 110 osv, så tror jeg måske kom lidt for sent i behandling.

Her anden gang var jeg jo i behandling fra start og der lå mit blodtryk ok fint, hele vejen igennem. De sidste 2 mdr gik jeg til kontrol hver 14 dag. Vh stine

Anmeld

1. december 2012

Tvillingemor80

Mariajny skriver:

åhhh nej da.. hvad var dit blodtryk ???

årh første gang var det 145 over 90 - og så steg det bare indtil de kom ud .. kan ikke huske hvor meget det kom op på.. :/

Anmeld

1. december 2012

Kløver

Mariajny skriver:

Hej piger.

Jeg har idag været til scanning (30+1) prinsessen er lige i underkantet med vægten, hun blev skønnet til 1349g
Nå men ikke nok med det så har jeg også for højt blodtryk.150/83, plejer at ligge på omkring120-124/60-70

Andre der har prøvet det, og hvad endte det ud i ??

Ja har haft det i forbindelse med sf og så længe det bagerste tal ikke kommer over 100. Tillad dig selv hvile og slappe af og få evt kontrol tid til at få målt blodtryk Og spørg hvad du skal holde øje efter. Lyt til din krop

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.