Hej Heidi,
jeg synes det lyder lidt henad det, vi oplevede med Marcus for nogle uger siden.
Pludseligt ville han heller ikke sove i sin egen seng, og han begyndte ogsaa helt ud af det blaa at vaagne op midt om natten og kalde paa mig.
Han paastod, der var fluer og bier (han var paa det tidspunk hunderaed for insekter) i hans seng.
Det kom saa vidt, at han en aften foerst faldt i soevn til midnat og vaagnede aligevel kl 6.30 naeste morgen. Det bevirkede, at han var doedtraet dagen efter. Men ville han sove? Naeh nej! Men jeg insisterede, for han var saa traet, at han ikke var til at holde ud at vaere sammen med, hvilket jo heller ikke kan have vaeret sjovt for ham selv.
Den eftermiddag tog det mig halvanden time at faa ham til at sove. Men til sidst faldt han i soevn. Jeg har siden ogsaa gjort meget ud af at snakke om de insekter, han var blevet saa bange for, at forklare ham, at han bare skal vifte med armen og sige: "Gaa vaek bi/flue, jeg gider ikke have dig her"
Jeg tror nu her, hvor jeg kan se det hele lidt i bakspejlet, at han naaede et udviklingsmaessigt spring, hvor han ogsaa begyndte at droemme meget mere, end han umiddelbart plejede. I hvert fald er han begyndt at tale i soevne, det har han ikke gjort foer.
De foerste par gange, lod vi ham komme ind til os, naar han vaagnede om natten. Men det holdt vi hurtigt op med, da det ikke betoed, at han faldt til ro. Han begyndte tvaertimod at holde fest. Saa det stoppede vi med + det heller ikke er saa fedt med en grudtugle i sengen (det er han virkelig - en tornado!) naar man er gravid, og da slet ikke, naar lillebror engang er blevet foedt. Saa stor er vores seng ikke. Det er ikke en 180'er.
Jeg ved ikke, om du kan bruge noat af alt det her til noget. Men du er i hvert fald ikke alene om at have oplevet noget i den dur

Knus Dorthe