Alternativ behandling for at blive gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. juni 2009

Charlotte1911

Skal til alternativ behandling (for øget livskvalitet) den 19. håber at det kan hjælpe mig med at blive gravid.

Nu vil jeg bare høre om der er nogen herinde der har prøvet alternativ behandling og om det har været held med det.

Jeg kæmper med dårligere og dårligere selvvær bl.a. fordi det ikke er lykkes mig efter 4 års kamp at blive gravid, samtidig skal min mand til at rejse mere så han er kun hjemme 14 dage pr. md..
Har store tude ture, osv.

Så samtidig med at jeg håber at behandlingen vil hjælpe mig at blive gravid håber jeg at den vil bryde mit dårlige tankemønster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

missKat

Jeg håber da inderligt det bedste for Jer!
Jeg tror jo på alternative metoder, og vil også selv igang hvis der ikke er naturlig gevinst her, indenfor de næste par måneder!

Jeg kan godt forstå du er trist over din mand er væk og især når du selv er trist og har brug for ham.
Ved han du er ked af det?? har I talt om det??

knus Miss-Kat

Anmeld

8. juni 2009

Charlotte1911

Hej Miss-Kat

Ja det ved han.
Han kan ikke rigtig gøre så meget ved det siger han, så bølgerne er høje engang imellem.  Det første tilbud lød på at han skulle bo i Slovakiet i ½-1år mens jeg var herhjemme. nu arbejdes der på en løsning der hedder 14 dage hvert sted.

Har du prøvet alternativ behandling i forbindelse med noget andet? Jeg prøvede massage blandet med rensning af kropens energier. Kunne mærke behandlingen i 14 dage efter. men det er den eneste gang jeg har prøvet det.
Men jeg modtager gerne gode råd da jeg ikke tror på medicinen længre.

Hvor lang tid har i prøvet at blive gravid? Jeg får reagensglas behandling.

Knuz Charlotte

Anmeld

8. juni 2009

missKat

Hej igen Charlotte,

øv hvor er det bare træls for jer!!
kan så udemærket godt forstå din frustration.
kan du ikke skriv nogen af de positive ting i så får ud af det??
så skla jeg prøve at lytte og så kan vi sammen prøve at finde flere
hvis du har lyst må du gerne gøre det i et privat brev.

mht til alternativ behandling, så har jeg mange gange brugt akupunktur!
det har hjulpet mig meget!! og min kæreste også.
jeg har haft 5 diskusprolapser i den nedre del af ryggen og er opereret der 3 gange.
så indimellem når jeg ikke engang selv kan gå, kører min kæreste mig til akupunktør og vupti, så kan jeg selv gå derfra og ud i bilen
Michael har døjet meget med eksem og det er også fjernet nu med akupunktur.

vi har kun prøvet i 6 måneder, så i forhold til jer er det jo ingenting!!!
men jeg er allerede godt frustreret, så det er noget træls noget.

knus Karina

Anmeld

20. juni 2009

Charlotte1911

Så var jeg til Alternativ behandling i går.

Hun siger at hun kan hjælpe mig med at blive gravid , men at vi først skal have alt stressen ud af min krop samt have orden på mine hormoner.  

Vi startede med at sidde og snakke, hun fik nogle dataer om mig og jeg fik lidt oplysninger om behandlingen. Hun vidste med det samme hviken behandling jeg skulle have. (Bliver behandlet for dårligt selvværd, negativ tankemønster dårligt tarmflora og vigtigst af alt barnløshed)

Dernæst testede hun mig for bl.a. svamp, allergier og andre faktorer der kan give ubalance i kroppen. Det er en metode som bruges til astronauter. Man får en metalplade sat på armen (via velcobånd) , ørebøffer med forskelling lyde og så trykker hun med et apperat på hver finger og tå. Dette gør hun en hel del gange så man bliver lidt ør i hovdet.

Derefter fik jeg sat nåle i huden forskellige steder på kroppen. Teknikken kommer fra kina. Mine energier skulle så begynde at falde til ro.

Alt i alt tog det 3 timer.
Jeg var fuldstændig udkørt bagefter, havde mest lyst til at gå hjem og sove  
(kunne knap gå, min mand måtte støtte mig) Jeg er stadig meget træt, og det vil nok forsætte nogle dage endnu.
Jeg skal tage nogle dråber under tungen 3x dagligt (smager ikke af så meget, måske lidt som meget tynd øl)

Skal til behandling igen på fredag og har aftalt at jeg skal have behandling gennem et forløb.

Håber at dette kan give nogen lyst til at prøve alternativ behandling. Jeg tror på det nu.  Om ikke kun pga. barnløshed, men også hvis man er gravid, skal føde , problemer med babyen eller selv har ubalance i kroppen.

Vil meget gerne lave en debat om det hvis der er nogen der har lyst.
Held og lykke til alle.

Med Venlig hilsen

Charlotte

Anmeld

20. juni 2009

baby2010

Al respekt for alle former for alternativ behandling - MEN jeg er ikke selv helt overbevist... Mange former virker sikkert - både fordi de faktisk virker, men jeg tror placebo effekt spiller meget ind sommetider. Jeg synes en stor del af det lyder som hokus pokus  Det lyder som om nogle mennesker skummer fløden på andres ulykke, og det bryder jeg mig ikke om.

(Nu skal dette ikke udvikle sig til en debat omkring hvorvidt alt. beh. virker eller ej, dette handler jo om dig, ovenstående er bare min personlige mening).

Jeg vil anbefale dig at søge psykologhjælp - jeg er selv færdig som psykolog her til sommer, og jeg tror virkelig det kunne hjælpe dig.

Håber du finder ud af en måde til at du får det lidt bedre.

Julie

Anmeld

21. juni 2009

Charlotte1911

Kære Julie

Tusind tak for din ærlige mening.

Som du kan læse har jeg en hel del at spæbe rundt på både psykisk og fysisk.

Jeg har siden jeg var 16 fået MEGET stærk medicin pga en arbejdsulykke som gik ud over min ryg. (kan ikke mærke mine ben nogle dage) Fik den besked at jeg bare skulle gå hjem og spise nogle piller og håbe på at jeg ikke kom til at ende i en kørestol. Behandling afsluttet fra lægernes side af.
Jeg har fået så meget medicin gennem tiden som har gjort at jeg har skulle have medicin for en anden medicins bivirkninger.

Jeg kunne blive ved, men vil ikke da jeg både bliver gal og meget ked af det.

Jeg siger ikke at alt alternativ behandling virker og noget er også efter min mening penge ud i det blå. Hende jeg kommer hos er sygeplejerske på rigshuspitalet ved siden af hendes klinik. Så det er ikke bare et den alternative siden hun vurderer udfra men også den mere alm. medicinske.
Tror at det er en mavefornemmelse som man må vurdere.

Det med en psykolog har jeg tænkt på. Men tror ikke at jeg ville kunne åbne mig bl.a. pga. mine dårlige erfaringer med systemet. Bruger den alternative behandling til at få håb igen. Sygehuset jeg er tilknyttet har taget meget af mit håb om at få et barn fra mig, ved at de har givet mig manget forskeligt medicin så min krop et blevet stresset. Det skal siges at det er en gåde hvorfor jeg ikke er blevet gravid endnu. Det er bare MEGET sjældent at folk kan sætte sig ind i hvordan det er at se andre få børn når man selv kæmper hårdt og længe. Bruger det alternative til at få bedre selvværd og bryde mit tanke mønster.
Har talt med min læge om psykolog men kan ikke få tilskud. Har svært ved at åbne mig for en fremmed samt min mand har intet fået udaf at gå til psykolog efter hans mors død og hans forældres alkoholisme. (han har boet bla. på gaden, forskellige hjem, osv) Derfor sidder der noget i baghovedet på mig.

Jeg har aldrig følt at jeg er god nok til nogen. Føler ikke at jeg kan gøre noget rigtigt, osv. Det betyder at jeg lukker mig inde og vender vreden imod mig selv. Men alt det ved du sikkert en masse om. Jeg har altid været nr. 2 i min familie (udaf min bror og mig) da min bror var syg som lille. Bla. har jeg været vågnet som 4½ årig til et hus som var tomt da min bror var blevet hentet i ambulance. Har skulle klare mig selv i en tidlig alder.

Er glad for dit ærlige svar. Jeg har bare brug for håb og vil derfor prøve noget andet da jeg snart tror at medicin også kan forgifte ens krop og det er jo ikke så smart hvis man vil være gravid.

Med venlig hilsen

Charlotte

Anmeld

21. juni 2009

baby2010

Charlotte1911 skriver:

Kære Julie

Tusind tak for din ærlige mening.

Som du kan læse har jeg en hel del at spæbe rundt på både psykisk og fysisk.

Jeg har siden jeg var 16 fået MEGET stærk medicin pga en arbejdsulykke som gik ud over min ryg. (kan ikke mærke mine ben nogle dage) Fik den besked at jeg bare skulle gå hjem og spise nogle piller og håbe på at jeg ikke kom til at ende i en kørestol. Behandling afsluttet fra lægernes side af.
Jeg har fået så meget medicin gennem tiden som har gjort at jeg har skulle have medicin for en anden medicins bivirkninger.

Jeg kunne blive ved, men vil ikke da jeg både bliver gal og meget ked af det.

Jeg siger ikke at alt alternativ behandling virker og noget er også efter min mening penge ud i det blå. Hende jeg kommer hos er sygeplejerske på rigshuspitalet ved siden af hendes klinik. Så det er ikke bare et den alternative siden hun vurderer udfra men også den mere alm. medicinske.
Tror at det er en mavefornemmelse som man må vurdere.

Det med en psykolog har jeg tænkt på. Men tror ikke at jeg ville kunne åbne mig bl.a. pga. mine dårlige erfaringer med systemet. Bruger den alternative behandling til at få håb igen. Sygehuset jeg er tilknyttet har taget meget af mit håb om at få et barn fra mig, ved at de har givet mig manget forskeligt medicin så min krop et blevet stresset. Det skal siges at det er en gåde hvorfor jeg ikke er blevet gravid endnu. Det er bare MEGET sjældent at folk kan sætte sig ind i hvordan det er at se andre få børn når man selv kæmper hårdt og længe. Bruger det alternative til at få bedre selvværd og bryde mit tanke mønster.
Har talt med min læge om psykolog men kan ikke få tilskud. Har svært ved at åbne mig for en fremmed samt min mand har intet fået udaf at gå til psykolog efter hans mors død og hans forældres alkoholisme. (han har boet bla. på gaden, forskellige hjem, osv) Derfor sidder der noget i baghovedet på mig.

Jeg har aldrig følt at jeg er god nok til nogen. Føler ikke at jeg kan gøre noget rigtigt, osv. Det betyder at jeg lukker mig inde og vender vreden imod mig selv. Men alt det ved du sikkert en masse om. Jeg har altid været nr. 2 i min familie (udaf min bror og mig) da min bror var syg som lille. Bla. har jeg været vågnet som 4½ årig til et hus som var tomt da min bror var blevet hentet i ambulance. Har skulle klare mig selv i en tidlig alder.

Er glad for dit ærlige svar. Jeg har bare brug for håb og vil derfor prøve noget andet da jeg snart tror at medicin også kan forgifte ens krop og det er jo ikke så smart hvis man vil være gravid.

Med venlig hilsen

Charlotte

Det lyder som om du har været igennem meget. Det må have været hårdt for dig. Jeg står imidlertid stadig tilbage med den tanke, at du nok ville få gavn af psykologbehandling - jeg kan høre du ikke har prøvet det, og du er ikke helt klar over hvad det kan gøre for dig.

Ved at gå til psykolog kan du få overblik over din situation, og du kan få flere ressourcer til at klare dig - hurtigere og bedre i din hverdag. Du får bearbejdet din fortid, og på den måde kan du komme igennem mange års ophobede følelser, som tynger dig i dag. Det er ikke underligt at tale med en fremmed i denne situation! Det vil du opadge, når du sidder der. Du betaler for en ydelse, som psykologen leverer. Psykologer er typisk meget søde og forstående mennesker - de er ikke fordømmende, men er meget rummelige og tror på, at du er, hvor du er i dit liv på grund af de ting du har været udsat for. Det handler meget om tillid - hos en psykolog kan du være tryg ved at fortælle om dine problemer, din fortid, nutid og fremtid, dine følelser - uden at møde ubehag eller modstand, som almindelige mennesker måske til tider giver dig.

Jeg mener du ikke har noget at tabe ved at forsøge dig med det - du har kun mere at miste. Jeg vil anbefale dig, at søge en psykolog, som arbejder psykodynamisk - du kan slå en op på nettet. Du kan jo prøve det af, uden at fortælle nogen om det. Så kan du selv vurdere, om det er noget for dig - uden at høre på andres mening.

Når det så er sagt, så skal man være topmotiveret for at psykologbehandling har nogen effekt. Mange mennesker har ikke gavn af terapi, fordi de ikke vil det nok - de har noget modstand, som forhindrer processen. Måske ofte fordi det stadig - desværre er så tabuomspændt. Psykologer er ikke uddannet i sygehusvæsenet, de vil ikke svigte dig på den måde. Du bliver "holdt i hånden" hele vejen i din helingsproces, og du vil kunne tale med dem om alt.

Der er forskel mellem en psykolog og en psykiater - psykolog har IKKE ret til at udskrive medicin, mens en psykiater er en læge, med en psykologisk overbygning, som kan udskrive medicin.
En psykolog er uddannet ved universitetet, og har ikke i udgangspunktet noget med hospitaler at gøre i deres uddannelsestid. 
Jeg vil anbefale dig, at søge hjælp hos en psykolog -ikke en psykiater, for du har vist ikke brug for mere medicin.

Håber det har afklaret lidt hvad terapi handler om.

Hilsen Julie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.