Tvivl om vækst !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. november 2012

Lenea

Hej piger.

Jeg er bare lige lidt i tvivl om dette er normalt. Derfor søger jeg lige lidt råd hos jer

Da jeg var til JM d. 31/10 (uge 28+4) vejede jeg 75,1 og symfyse-fundus mål blev målt til 29 cm.

Igår d. 27/11 (uge 32+3) var jeg ved læge og vejer 75,8 og symfyse-fundus mål blev målt til 30 cm.

Jeg har taget 700 gr. på og 1 cm i sym.-fun.-mål  Det synes jeg ikke lyder af ret meget....

Det skal lige siges at jeg altid bruger min egen vægt, så det bliver så korrekt som muligt.

Skal først til JM d. 19/12 igen. Har overvejet at ringe til dem idag når der er tlf.tid. Men ved ikke om det er for pylret?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Miss BananaHammock

Lenea skriver:

Hej piger.

Jeg er bare lige lidt i tvivl om dette er normalt. Derfor søger jeg lige lidt råd hos jer

Da jeg var til JM d. 31/10 (uge 28+4) vejede jeg 75,1 og symfyse-fundus mål blev målt til 29 cm.

Igår d. 27/11 (uge 32+3) var jeg ved læge og vejer 75,8 og symfyse-fundus mål blev målt til 30 cm.

Jeg har taget 700 gr. på og 1 cm i sym.-fun.-mål  Det synes jeg ikke lyder af ret meget....

Det skal lige siges at jeg altid bruger min egen vægt, så det bliver så korrekt som muligt.

Skal først til JM d. 19/12 igen. Har overvejet at ringe til dem idag når der er tlf.tid. Men ved ikke om det er for pylret?!

Jeg tror det er forskelligt hvordan vægten stiger og der er vist en margin for hvormeget symfyse målet må afvige fra kurven før det betragtes som for meget/lidt. Jeg havde tabt 1 kg mellem de sidste 2 JM besøg, tænker det er fordi at junior bliver større men at jeg ikke nødvendigvis får spist mere, også tager han jo hvad han skal have. Eller også kan den væskemængde man har i kroppen sagtens variere og det vil også ses på vægten.

Med mindre lægen ikke sagde noget - så tror jeg ikke du skal være bekymret.

Anmeld

28. november 2012

FrkZier

Lenea skriver:

Hej piger.

hvis ikke din jordmoder gav udtryk for hun var urolig over det - kan jeg ikke se nogen grund til at gøre mere ved det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.