Jeg skiftede til ventebukser i uge 12.
Det var for ubehageligt at gå med almindelige bukser.
Fordelen med ventetøjet er, at det er behageligt at gå med, og så sidder det ordentligt, selvom maven vokser. Almindeligt tøj bliver hurtigt enten str firemandstelt eller strukket i stykker.
Det betaler sig absolut med noget ventetøj. Selv købte jeg to par bukser og to par strømpebukser og så to toppe til lidt pænere brug. Ellers kombinerede jeg det med nogle lidt rumslige sweatere, toppe og en løs jakke, jeg havde fra før, og det fungerede fint.
Men: Når graviditeten var forbi var det sinsygt dejligt at kunne begynde at bruge sit normale tøj igen - og de ting, jeg havde brugt de sidste 6 mndr havde jeg intet ønske om at se for mine øjne igen.
- Så da var det dejligt at have noget af sit eget tøj liggende, som ikke var blevet strukket og slidt gennem de sidste måneder. Så enda en fordel med ventetøjet: Da har du en garderobe med brugbart tøj i behold til bagefter.
Og har man lidt ventetøj, minimerer man også antallet situationer, hvor man ender med at gå i mandens tøj, fordi man ikke selv har noget, der passer....
Anmeld