Ventetøj - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.203 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Victoria2013

Jeg går lidt og overvejer at købe lidt ventetøj allerede, selvom jeg ikke er så langt - er 10+4 nu. Men har taget de her 3-4 kg på allerede og har ikke gået i mine almindelige bukser i ugevis da det bare ikke er behageligt... har mest gået i kjoler/store skjorter og leggings eller strømpebukser faktisk, så syntes jeg mangler lidt tøj som rigtig passer mig...

Men ka' det betale sig at købe det allerede? Jeg er jo godt klar over at jeg bliver endnu større end det hér

Og så er det jeg også overvejer hvad str man så skal købe tøjet i, for det må jo gerne sidde pænt nu, men det ville også være godt hvis jeg kunne bruge det i lang tid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

tarkoflen

Du bliver så glad når du køber lidt tøj!

Jeg har gået i gravidtøj længe, jeg kunne ikke holde ud at have noget der strammer hen over maven!

Jeg har købt et par bukser i h&m til 180 kr. Og købt dem nummeret større end hvad jeg egentlig ville, de er en lille smule store, men er stadig ok! Og til den pris er det jo til at overskue! Jeg har to kjoler jeg købte på tilbud i h&m i sommer og har købt gravid strømpebukser og de er også skønne at have på... Jeg har købt dem i to størrelser og bruger dem begge nu. Den mindste er jeg ikke sikker på, jeg kan blive ved med at bruge, men måske hvis jeg er heldig ikke at blive en flodhest

Jeg har købt et par toppe, men jeg har allerede en del lange toppe, som jeg sagtens kan bruge stadig, men nok ikke hele tiden! Til gengæld har dem jeg har købt plads til, at jeg kan blive stor i dem, fordi de rynker i siden

Anmeld

27. november 2012

Mettefpigen

Nan kan bruge bukserne i lang tid, da de er lavet til at maven vokser :-)

Anmeld

27. november 2012

FruK

Jeg købte de første ventebukser i H&M da jeg var ca så langt henne som dig. Det er en lettelse at få på!

De er ikke behagelige at have på længere men har brugt dem stort set hverdag fra uge 10 til omkring 25 tror jeg, og de koster ikke en formue.

Jeg har købt i den størrelse jeg normalt bruger - så de sad pænt fra starten. Til gengæld har jeg masser af almindelige bluser og kjoler jeg godt kan passe med maven. 

Leggins og strømpebukser har jeg også købt i H&M - det er rart med nogen der går op over maven. 

Anmeld

27. november 2012

Victoria2013

tarkoflen skriver:

Du bliver så glad når du køber lidt tøj!

Jeg bliver altid glad når jeg køber tøj

Kanske jeg skulle smutte en tur i H&M så hvordan ved man hvilken størrelse man skal tage? Jeg tror jeg er en almindelig str. 42 nu (plejer at være 38)... hvad str skal jeg så tage i ventetøj?

Overvejer også at bestille lidt fra Asos, har I nogen erfaringer med deres "Maternity" tøj?

Anmeld

27. november 2012

tarkoflen

Kia2013 skriver:

Jeg bliver altid glad når jeg køber tøj

Kanske jeg skulle smutte en tur i H&M så hvordan ved man hvilken størrelse man skal tage? Jeg tror jeg er en almindelig str. 42 nu (plejer at være 38)... hvad str skal jeg så tage i ventetøj?

Overvejer også at bestille lidt fra Asos, har I nogen erfaringer med deres "Maternity" tøj?

Jeg er en 38 i bukser normalt, og de bukser jeg har købt i h&m er i størrelse 40 og er ventebukser og de er rigeligt store, og jeg er ret sikker på, at de kan bruges længe! Jeg er i uge 18 nu og ikke voldsom stor endnu, men der er god plads til maven

Jeg prøvede dem bare i begge størrelser og tænkte at størrelsen større end jeg normalt kunne jeg godt bruge nu, og der var ok plads til at jeg kunne vokse i dem...

H&m har altså mange gode ting og priserne er til at holde ud!

Jeg købte i går nogle toppe på tilbud på bystroom på deres webshop

Jeg kender ikke det fra asos så det kan jeg ikke hjælpe med

God fornøjelse og god graviditet

Anmeld

27. november 2012

Ciss

Jeg skiftede til ventebukser i uge 12.

Det var for ubehageligt at gå med almindelige bukser.

Fordelen med ventetøjet er, at det er behageligt at gå med, og så sidder det ordentligt, selvom maven vokser. Almindeligt tøj bliver hurtigt enten str firemandstelt eller strukket i stykker.

Det betaler sig absolut med noget ventetøj. Selv købte jeg to par bukser og to par strømpebukser og så to toppe til lidt pænere brug. Ellers kombinerede jeg det med nogle lidt rumslige sweatere, toppe og en løs jakke, jeg havde fra før, og det fungerede fint.

Men: Når graviditeten var forbi var det sinsygt dejligt at kunne begynde at bruge sit normale tøj igen - og de ting, jeg havde brugt de sidste 6 mndr havde jeg intet ønske om at se for mine øjne igen. - Så da var det dejligt at have noget af sit eget tøj liggende, som ikke var blevet strukket og slidt gennem de sidste måneder. Så enda en fordel med ventetøjet: Da har du en garderobe med brugbart tøj i behold til bagefter.

Og har man lidt ventetøj, minimerer man også antallet situationer, hvor man ender med at gå i mandens tøj, fordi man ikke selv har noget, der passer....

Anmeld

27. november 2012

LR85

Kia2013 skriver:

Jeg går lidt og overvejer at købe lidt ventetøj allerede, selvom jeg ikke er så langt - er 10+4 nu. Men har taget de her 3-4 kg på allerede og har ikke gået i mine almindelige bukser i ugevis da det bare ikke er behageligt... har mest gået i kjoler/store skjorter og leggings eller strømpebukser faktisk, så syntes jeg mangler lidt tøj som rigtig passer mig...

Men ka' det betale sig at købe det allerede? Jeg er jo godt klar over at jeg bliver endnu større end det hér

Og så er det jeg også overvejer hvad str man så skal købe tøjet i, for det må jo gerne sidde pænt nu, men det ville også være godt hvis jeg kunne bruge det i lang tid...

ja det kan du sagtens.

Du skal jo alligevel bruge det en del måneder endnu.

Du kan jo bare købe lidt og så kan du jo evt gå lidt på rov til januarudsalget

Anmeld

27. november 2012

Team Putte

Kia2013 skriver:

Jeg hoppede i grviditetsbukser allerede i uge 8 fordi jeg var så fuld af luft

Jeg købte mine nummeret større end jeg brugte og kunne passe dem hele graviditeten De fleste kommer med elestik der kan spændes ind og ud

Anmeld

27. november 2012

simone_jacobsen

Kia2013 skriver:

Jeg har gået i ventetøj siden uge 14-15 stykker. Jeg har købt hvad jeg kunne passe på det tidspunkt og har ingen problemer med, at passe det nu hvor jeg er 33+3.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.