Mærke liv nederst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

baby012

her mærker jeg bette manden hver dag nederst både når han har hikke, eller sparker  

det så hyggeligt, så bare rolig, det helt normalt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

2babygirls

Frøken J. skriver:

Ha-helt-vildt-meget-løjsa Lige et spørgsmål på falderebet, burde ligge i min seng, kan dårligt nok holde øjnene åbne!

Anyways! Nogen der har erfaring med kun at mærke liv allerallernederst i maven direkte over skambenet midtfor? Fordi jeg tænker lidt på, om det er fordi lillebror har fødderne nedad. Med Rose mærkede jeg lige fra start liv fra navlen og opefter, og hun vendte til samtlige scanninger, lægebesøg og JM med hovedet nedad, så det var jo bare helt perfekt!

Altså nu er jeg jo ikke dum, jeg ved godt de kan vende sig en milliard gange endnu de kommende 18 ugers tid, men alligevel... Synes gerne de har det med at finde en favoritposition, og nu har jeg jo mærket liv helt dernede siden en uge 16 stykker, så det er alligevel 6 uger nu

Og min moderkage ligger flot højt og bagved, så det er ikke fordi jeg har en moderkage der ligger foran og blokerer

Jeg mærkede også piv helt nede ved skambenet, og det var også der de fleste fik spark når de skulle mærke. Min moderkage lå endda fortil og går meget langt ned, men i uge 28+2 kunne jeg mærke at hun vendte sig og når du har det sådan med dit bækken kan jeg forstille mig at du nok skal opdage når han vender sig rigtig og forbliver der.

Anmeld

27. november 2012

Nille-pigen

Frøken J. skriver:

Ha-helt-vildt-meget-løjsa Lige et spørgsmål på falderebet, burde ligge i min seng, kan dårligt nok holde øjnene åbne!

Anyways! Nogen der har erfaring med kun at mærke liv allerallernederst i maven direkte over skambenet midtfor? Fordi jeg tænker lidt på, om det er fordi lillebror har fødderne nedad. Med Rose mærkede jeg lige fra start liv fra navlen og opefter, og hun vendte til samtlige scanninger, lægebesøg og JM med hovedet nedad, så det var jo bare helt perfekt!

Altså nu er jeg jo ikke dum, jeg ved godt de kan vende sig en milliard gange endnu de kommende 18 ugers tid, men alligevel... Synes gerne de har det med at finde en favoritposition, og nu har jeg jo mærket liv helt dernede siden en uge 16 stykker, så det er alligevel 6 uger nu

Og min moderkage ligger flot højt og bagved, så det er ikke fordi jeg har en moderkage der ligger foran og blokerer

da jeg var gravid med Thor kunne jeg mærke ham nærmest overalt i maven med han var også super aktiv

Anmeld

27. november 2012

Frøken J.

Lahn11 skriver:

her mærker jeg bette manden hver dag nederst både når han har hikke, eller sparker  

det så hyggeligt, så bare rolig, det helt normalt  

mange tak for svar men det jeg spurgte om var jo, om det havde forbindelse med hvordan baby vender i maven - ved godt det er normalt, det vigtigste er jo overhovedet at mærke liv

Anmeld

27. november 2012

Frøken J.

Baby2påvej skriver:

Jeg mærkede også piv helt nede ved skambenet, og det var også der de fleste fik spark når de skulle mærke. Min moderkage lå endda fortil og går meget langt ned, men i uge 28+2 kunne jeg mærke at hun vendte sig og når du har det sådan med dit bækken kan jeg forstille mig at du nok skal opdage når han vender sig rigtig og forbliver der.

så håber jeg at han også beslutter at vende sig

Anmeld

27. november 2012

Frøken J.

Nille-pigen skriver:

da jeg var gravid med Thor kunne jeg mærke ham nærmest overalt i maven med han var også super aktiv

tak for svar, men det var nu ikke helt det jeg spurgte om

Anmeld

27. november 2012

Frøken J.

Ka+Ma=Be skriver:

Det endte med pks, fordi han lå forkert ved termin. Det blev desværre først opdaget meget tæt på termin.
Men ja han kan jo sagtens nå at vende sig! hvordan har han ligget gennem graviditeten?
Det var min fornemmelse at Benjamin lå forkert meget længe, men det gjorde han ikke ved nogen af scanningerne :-S

så var det ikke meget tid du kunne forberede sig mentalt i!

jeg ved det ikke. har ikke været til jordemoder endnu, og til md havde jeg en ubehagelig scanningsjm som ikke ville besvare mine spørgsmål, trods jeg netop spurgte hvordan han lå, fordi jeg mærkede liv nederst. så aner det ikke!

Anmeld

27. november 2012

Frøken J.

Miss BananaHammock skriver:

Jo skal afsted igen torsdag. er lige nu ikke helt tilfreds men det skal bare overståes.

Skod med MD - men heldigvis kan du få lidt mere Info snart. Min læge tjekkede det også hver gang men det er vist forskelligt om de gør det.

Men op på hovedet med dig - kan skabe lidt røre i mavsen

så skal det bare lykkes for dig - vil sende dig en tanke torsdag

Anmeld

27. november 2012

Ka+Ma=Be

Frøken J. skriver:

så var det ikke meget tid du kunne forberede sig mentalt i!

jeg ved det ikke. har ikke været til jordemoder endnu, og til md havde jeg en ubehagelig scanningsjm som ikke ville besvare mine spørgsmål, trods jeg netop spurgte hvordan han lå, fordi jeg mærkede liv nederst. så aner det ikke!

Nej det havde jeg ikke. Mener det blev opdater i uge 38 og fik pks 39+2, så det er bestemt også noget jeg kommer til at være meget mere obs på en eventuel 2. gang

Hm det lyder da som en ubehagelig oplevelse. Det er da netop sådan noget hun skal gå ind og se på! Hvor hun bare sur og utilnærmelig eller hvorfor ville hun ikke svare?

Men det skal i hvert fald opdates inden uge 37, hvis der skal ske et evt. vendingsforsøg (ikke for at male fanden på væggen, men just in case det bliver tilfældet).

Anmeld

27. november 2012

Nille-pigen

Frøken J. skriver:

tak for svar, men det var nu ikke helt det jeg spurgte om

jeg mærkede også spark nederst i maven omkring skambenet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.