19-82 skriver:
Hej derude.
Har lige været til sidste lægetjek og fik her at vide, at jeg venter mig en stor baby! Jeg er en slank pige og har taget 12 kg på indtil videre og er i uge 33+5. Maven sidder lige, hvor den skal og synes ikke den er synderlig stor ift. andres maver - der hvor jeg tror den unge læge laver en fejl er, at han tager FM lige, når jeg har lagt mig på briksen, så maven er helt spids og høj med plukveer, og så er det da klart, at målet er større end, hvis jeg havde lagt et par minutter, og maven var faldet på "plads", hvis I forstår? Mit FM var 34 cm.
Har I evt. fået at vide af enten læge eller jordmoder, at I venter jer en stor baby - og at det så endte ud med, at de tog fejl?
Da jeg var til læge tjekket i uge 25-26 var mit symfyse mål så stor, at det svarede til at jeg var i uge 33-34. Jeg blev sendt til ekstra scanning for at sikre, at der kun var 1 baby og lægen nævnte, at han godt bare kunne være stor. Der var 1 baby og han vejede 15% under gennemsnittet, det er bare min mave der er stor og baby der har meget plads :-)
Jeg ved at da min mor ventede min søster skød de hende til at veje 4000-4500g. og ud kom hun med en vægt på 3000g.
Så jeg ville ikke være sikker på, at det betyder så meget!
Anmeld