Tog lægen/jordmoren fejl angående "stor baby"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

Musen5

19-82 skriver:

Hej derude.

Har lige været til sidste lægetjek og fik her at vide, at jeg venter mig en stor baby! Jeg er en slank pige og har taget 12 kg på indtil videre og er i uge 33+5.  Maven sidder lige, hvor den skal og synes ikke den er synderlig stor ift. andres maver - der hvor jeg tror den unge læge laver en fejl er, at han tager FM lige, når jeg har lagt mig på briksen, så maven er helt spids og høj med plukveer, og så er det da klart, at målet er større end, hvis jeg havde lagt et par minutter, og maven var faldet på "plads", hvis I forstår? Mit FM var 34 cm.

Har I evt. fået at vide af enten læge eller jordmoder, at I venter jer en stor baby - og at det så endte ud med, at de tog fejl?

Har alle 4 gange fået at vide at baby ville max blive 3800g

den første vejede 4200, så 4700, så 4900 og til sidst 3950 såååå

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

AMM00

Jeg har hele min gravidtitet fået at vide at det bliver en stor baby.. Selvom min mave var lille og man kunne ikke rigtig se jeg var gravid. De sagde det nok ville blive en 4 kilo baby.. Men ved fødslen vejede han 3310 kilo.. Så man skal ikk stole på dem altid

Anmeld

26. november 2012

simone_jacobsen

19-82 skriver:

Hej derude.

Har lige været til sidste lægetjek og fik her at vide, at jeg venter mig en stor baby! Jeg er en slank pige og har taget 12 kg på indtil videre og er i uge 33+5.  Maven sidder lige, hvor den skal og synes ikke den er synderlig stor ift. andres maver - der hvor jeg tror den unge læge laver en fejl er, at han tager FM lige, når jeg har lagt mig på briksen, så maven er helt spids og høj med plukveer, og så er det da klart, at målet er større end, hvis jeg havde lagt et par minutter, og maven var faldet på "plads", hvis I forstår? Mit FM var 34 cm.

Har I evt. fået at vide af enten læge eller jordmoder, at I venter jer en stor baby - og at det så endte ud med, at de tog fejl?

Da jeg var til læge tjekket i uge 25-26 var mit symfyse mål så stor, at det svarede til at jeg var i uge 33-34. Jeg blev sendt til ekstra scanning for at sikre, at der kun var 1 baby og lægen nævnte, at han godt bare kunne være stor. Der var 1 baby og han vejede 15% under gennemsnittet, det er bare min mave der er stor og baby der har meget plads :-)
Jeg ved at da min mor ventede min søster skød de hende til at veje 4000-4500g. og ud kom hun med en vægt på 3000g.

Så jeg ville ikke være sikker på, at det betyder så meget!

Anmeld

26. november 2012

Tona

19-82 skriver:

Hej derude.

På en måde ja. Da jeg ventede Amanda blev jeg mærket på af JM da jeg var et godt stykke henne (kan ikke huske hvor langt, men nok midt i 2 trimester ca). Hun gik helt kold og mente at barnet nærmest var enormt og vi skulle til vægtscanning. Vægtscanningen viste dog at barnet havde fuldstændig gennemsnitsstørrelse ift hvor langt jeg var henne. JM havde taget fejl pga at der var rigtig meget fostervand. (Amanda endte så alligevel med at blive en kleppert på 4 kg, men det var nok nærmere fordi hun lå derinde 14 dage for længe, for hun var i alt fald normal der til scanningen hvor JM tog fejl)

Anmeld

26. november 2012

Clisolka

19-82 skriver:

Hej derude.

Jeg fik igennem graviditeten at vide, at jeg ville ende med en stor baby fordi hun vejede 20% mere end gennemsnittet. Sidste gang jeg fik en vækstscanning var 4 dage inden jeg fødte, og der vejede hun 3800 g. Isabella vejede 4005 g ved fødslen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.