Rixer skriver:
I forhold til den anerkendende tænke jeg på Berit bae hvor jeg lytter til barnet hvor jeg forstår barnet
hvordan kan det eksempelvis være ?
Du må ind i grundstene i hendes teori om definationsmagten (den negative kontakt/kontrol fra pædagogens side) og hvorfor man bør være opmærksom på den,- for at kunne være lydhør og anerkendende overfor barnet (metakommunikation)
Måske også noget om hvor vigtigt det er at huske gennem hvilke briller man ser på barnet.
Axel Honneth vil også være oplagt, han mener jo at anerkendelsen af det barnet vil være udgangspunktet for at det opnår den tryghed og tillid, der skal til for at kunne opnå et godt liv. Honneth mener endvidere at mennesket indgår i et dialektisk forhold mellem individ og omverden, og at vi er forbundet med omverdenen og det som omgiver os, i form af de relationer vi indgår i. Vi er afhængige af andre for at udvikle vores eget individ, og det er netop i relationen og i fællesskabet, at vi udvikler vores identitet og selvforståelse.
Mere synes jeg ikke jeg vil komme med, da det jo er din opgave og du selv skal forme den
Anmeld