HURTIG hjælp til ansøgning (kontorelev offentlig admin.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

Anonym trådstarter

Fines mor skriver:

Er selv ansat i staten... :-)

Det glæder mig at se, at xx ønsker at ansætte en kontorelev indenfor xx. Stillingen appelere i højgrad til mig, da jeg har xx...

I den stil - måske :-)

Tusind tak! Jeg har tidligere søgt på en kommune.. der sagde de at jeg i indledningen skulle skrive noget om dem, hvordan jeg opfatter dem/stedet som værende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

Fines mor

Anonym skriver:

Tusind tak! Jeg har tidligere søgt på en kommune.. der sagde de at jeg i indledningen skulle skrive noget om dem, hvordan jeg opfatter dem/stedet som værende..

Jeg tror ikke selv på, at der findes en bestemet indledning til en ansøgning, og kan ikke se hvorfor man skulle fremhæve "virksomheden" først... Min mand har efter 3 år som ledig skrevet rigtig mange ansøgninger, og der har jeg ikke set han beskriver virksomheden i nogle af dem. :-)

Jeg tror ikke jeg så mange ens ud af de 300 jeg lige har set igennem, hvis det kan trøste dig :-)

Anmeld

25. november 2012

Fines mor

Jeg tror ikke selv på, at der findes en bestemet indledning til en ansøgning, og kan ikke se hvorfor man skulle fremhæve "virksomheden" først... Min mand har efter 3 år som ledig skrevet rigtig mange ansøgninger, og der har jeg ikke set han beskriver virksomheden i nogle af dem. :-)

Jeg tror ikke jeg så mange ens ud af de 300 jeg lige har set igennem, hvis det kan trøste dig :-)

Men ja .. man kan vel godt skrive, at stedet er som skabt til mig fordi jeg har de og de kompetencer.. la la la .. Men det kommer jo an på hvilken person/kvalifikationer osv. de går efter :-)

I et tidl. job der var der ganske få krav til en ansøger:

1. Alder imellem 35-45 år.

2. Kunne anvende et særligt regnskabsprogram

3. Måtte gerne komme fra en konkurrent, altså en med branchekendskab :-)

Ud fra de punkter valgte vi dem som vi ville hilse på i en samtale :-) Giver det mening på hvordan man går til opgaven?

HUSK der skal være overensstemmelse med ansøgning og CV.

Anmeld

25. november 2012

Anonym trådstarter

Fines mor skriver:

Ok tusind tak! Jeg tror jeg følge min mavefornemmelse for hvordan jeg synes det lyder bedst

Anmeld

25. november 2012

Fines mor

Anonym skriver:

Ok tusind tak! Jeg tror jeg følge min mavefornemmelse for hvordan jeg synes det lyder bedst

Er det som flex elev, eller som elev i den samme afdeling? I Staten bruger vi flex elever, det vil sige de kommer igennem mange enheder/styrelser/ og ser mange forskellige opgaver. Så helt klart noget med forandring, og du er klar til mange typer opgaver, og mange forskellige mennesker - vores samfund er mangfoldigt, og de betjener jo primært borgerne, så man skal også have en serviceprofil. (måske)

Anmeld

25. november 2012

mth1987

Så er min sendt af sted held og lykke 

Anmeld

25. november 2012

Fines mor

Held og lykke :-)

Anmeld

25. november 2012

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Så er min sendt af sted held og lykke 

Ja er min også lige! Mange gange held og lykke til dig også

Anmeld

25. november 2012

Anonym trådstarter

Fines mor skriver:

Er det som flex elev, eller som elev i den samme afdeling? I Staten bruger vi flex elever, det vil sige de kommer igennem mange enheder/styrelser/ og ser mange forskellige opgaver. Så helt klart noget med forandring, og du er klar til mange typer opgaver, og mange forskellige mennesker - vores samfund er mangfoldigt, og de betjener jo primært borgerne, så man skal også have en serviceprofil. (måske)

Det er i flere afdelinger.. Tusind tak

Anmeld

25. november 2012

mth1987

Anonym skriver:

Ja er min også lige! Mange gange held og lykke til dig også

Skriver du ikk lige en pb hvis du kommer til samtale. Mere mht til videre søgen med ansøgninger har prøvet et år nu. Og sendte også til Sorø komm i maj i år men uden held

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.