Svimmel og utilpas - hvad kan jeg gøre ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.978 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. november 2012

DKTiha

Jeg er gravid i uge 13 og er begyndt at være enormt svimmel og utilpas. Tager stadig gravitamin da jeg ikke har nogen jernpiller hjemme.. MEN kan det være det som gør mig svimmel?? altså jernmangel??

Spiser og drikker flere gange dagligt, holder mig fra det som jeg bliver dårlig af, og prøver så godt som muligt at lytte til min krop..

er samtidig blevet MEGA forkølet..

Hjælp.. er der noget som jeg kan gøre herhjemme indtil jeg får fat i nogen jernpiller her den 30 ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

tarkoflen

Jeg tror godt det kan være jernmangel, hvis du i forvejen havde lav blodprocent...

Spis masser af grønne grøntsager, de har et højt indhold af jern! Spinat og broccoli er vist især godt! Og så er det jo lækkert oveni

Jeg spiser multivitaminer fra apoteket og jernpiller fra Matas, men jeg tror næste gang jeg skal købe jern piller bliver det også dem fra apoteket, deres eget mærke... De er ret billige og skulle være knap så hårde for maven..

Anmeld

25. november 2012

2babygirls

DKTiha skriver:

Jeg er gravid i uge 13 og er begyndt at være enormt svimmel og utilpas. Tager stadig gravitamin da jeg ikke har nogen jernpiller hjemme.. MEN kan det være det som gør mig svimmel?? altså jernmangel??

Spiser og drikker flere gange dagligt, holder mig fra det som jeg bliver dårlig af, og prøver så godt som muligt at lytte til min krop..

er samtidig blevet MEGA forkølet..

Hjælp.. er der noget som jeg kan gøre herhjemme indtil jeg får fat i nogen jernpiller her den 30 ??

Du skal begynde på jern i uge 10, så du er helt sikkert i underskud!
Skynd dig at købe nogen i nogen.

Anmeld

25. november 2012

henh01

Kan kun anbefale dig at spise masser frugt og grønt og måske sikre dig at få lidt sukker i løbet af dagen.

samt masser væske

Anmeld

25. november 2012

DKTiha

tarkoflen skriver:

Jeg tror godt det kan være jernmangel, hvis du i forvejen havde lav blodprocent...

Spis masser af grønne grøntsager, de har et højt indhold af jern! Spinat og broccoli er vist især godt! Og så er det jo lækkert oveni

Jeg spiser multivitaminer fra apoteket og jernpiller fra Matas, men jeg tror næste gang jeg skal købe jern piller bliver det også dem fra apoteket, deres eget mærke... De er ret billige og skulle være knap så hårde for maven..

åååh nu du siger multi vitamin... jeg tror faktisk jeg har en pakke liggende.. ved du hvad jernen skal være på ??

Anmeld

25. november 2012

Miss Church

DKTiha skriver:

åååh nu du siger multi vitamin... jeg tror faktisk jeg har en pakke liggende.. ved du hvad jernen skal være på ??

Jeg mener at de siger ca. 40-50 mg om dagen. Der er ikke nok i GraVitamin. Der har de været smarte, så bliver man nemlig nødt til at købe flere piller

Anmeld

25. november 2012

tarkoflen

DKTiha skriver:

Du skal tage jerntilskud ud over multivitaminer, så du får ikke nok, selvom der skulle være jern i mulitvitaminpillen...

Så der er ikke andet for, end at få købt nogle du skal i hvert fald ikke gå rundt og være dårlig!

Anmeld

25. november 2012

DKTiha

Har sådan nogen her liggende, købt lige i starten af graviditeten inden jeg kunne teste positiv..
dog ikke til gravide??? det tror jeg ik ihvertfald

men de hedder : Livol Multi Total

Anmeld

25. november 2012

DKTiha

Miss Church skriver:

Jeg mener at de siger ca. 40-50 mg om dagen. Der er ikke nok i GraVitamin. Der har de været smarte, så bliver man nemlig nødt til at købe flere piller

tis, fandt ellers lige livol multi total.. men der er kun 14mg. i eller sådan noget

Anmeld

25. november 2012

Miss Church

DKTiha skriver:

tis, fandt ellers lige livol multi total.. men der er kun 14mg. i eller sådan noget

Ja nemlig, tror også det er der omkring der er i GraVitamin. Du må en smut på apoteket i morgen. Det kunne hvert fald være en god forklaring på at du bliver svimmel. 

Jeg havde lige på et tidspunkt, hvor jeg blev rigtig dårlig, hvis jeg glemt at tage jern bare en enkelt dag. Så det har altså noget at sige. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.