Erfaringer eller viden om trimopan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.241 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. november 2012

Annette A

Ja har fået ordineret dette lægemiddel mod blærebetændelse af vagtlægen. Havde baktererier i urinen for 14 dage siden og blev behandlet med et penicillinblandingspræparat, selvom jeg dog angiveligt ikke kan tåle penicillin. Men lægen sagde det var svært at finde et middel der kunne bruges i sidste trimester som også virkede. 

Men bakterierne forsvandt desværre ikke og jeg blev sat på en ny kur igen i går, men allerede efter 1. pille fik jeg kløende udslæt og mere endnu efter anden pille. Ringede til vagtlægen som opfordrede mig til at stoppe med medicinen og han virkede meget grundig. Han ringede mig op efter at have forhørt sig med en gynækolog, som anbefalede trimopan, som man dog ikke må få i 1. trimester, da det kan resultere i misdannelser hos barnet. Men i sidste trimester sagde han det godt kunne bruges og ikke indeholdte penicillin.

Men når jeg nu læser indlægssedlen samt det jeg kan finde på nettet om det så står der alle steder, at det ikke må bruges eller helst ikke skal bruges under graviditet. Noget med at fordelene skal opveje ulemperne. Så synes det er lidt ubetryggende og overvejer og jeg skal vente til i morgen og høre min læge om det er ok. Samtidigt har jeg jo mange plukveer og andre symptomer på blærebetændelsen, så kan jo også godt se den skal behandles. 

Så vil høre om nogen herinde har fået præparatet under graviditet af deres læge og om anbefalingerne i virkeligheden mest bare handler om, at man under alle omstændigheder ikke må få det i 1. trimester.

Er 35+6 idag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.