Og så var der det med bækkenet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.087 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Frøken J.

Så er jeg 21+! Det opdagede jeg lige i går. Nåh ja, det er vel 2. gang

Det går rigtig dejligt sådan på de fleste punkter, jeg har bare rigtig store problemer med mit bækken. Jeg har været dårlig til at anerkende det og arbejde MED det og ikke MOD det, fordi jeg har svært ved at finde mig i, at jeg skal begrænses, for det skulle jeg ikke med Rose, men det bliver bare værre og værre. Og som en god veninde sagde: "Når det først er blevet værre, så bliver det altså ikke bedre igen! Så hold status quo!" Jeg kan ikke en gang holde til at hente hende i vuggestuen. Jeg skal have buskort fra næste måned.

Jeg har bare fortsat med at gå for lange ture, trods jeg næsten ikke kan gå hjem, og jeg de efterfølgende dage er grædefærdig af smerter. Hvis jeg sidder/ligger i samme stilling mere end 5 minutter, kan jeg næsten ikke flytte mig/rejse mig. Jeg vågner hver gang jeg skal vende mig om natten, fordi det gør så ondt, og er begyndt at tillægge mig den vraltende gang, med mindre jeg har hvilet godt ud, så kan jeg gå forholdsvis normal i lidt tid. Øv!

Var til infomøde hos fyssen på Skejby i dag ang. bækkengener i graviditeten. Jeg havde bildt mig selv ind at, ej, måske var det ikke så slemt, og ville vædde med de andre til mødet havde det meget værre. Men nej, umiddelbart var det mig, der var værst ramt! Det chokerede mig lidt Ikke overraskende fik jeg at vide, at jeg SKAL SKAL SKAL lytte til min krop! Smerten skal gerne ligge på et jævnt niveau, det skal ikke være sådan at man hver dag laver noget der får smerten op på maksimum, og så skal vente på den falder igen.. Fandt ud af, at jeg gør alt forkert ift. mit bækken! Måden jeg står på, går på, de aktiviteter jeg laver osv. Det vidste jeg nok godt, men benægtelsen, ikke? Vi fik vist en bunke øvelser vi kunne lave for af aflaste bækkenet lidt, men vi skulle kun lave dem hvis det ikke gjorde decideret ondt - Det gjorde 90% bare. SÅ føler man sig virkelig ynkelig!!!

Men jeg blev anbefalet jævnlig gravidmassage, både for at løsne op i bækkenet, og fordi at når man har ondt i alle bækkenleddende som jeg har, så overkompenserer man og bliver spændt op andre steder i kroppen. Og så varmtvandstræning for gravide.. Og et buskort

FUCK jeg synes det er ærgerligt! Og der er en 20 ugers tid endnu Så siger folk graviditet ikke er en sygdom, nej - men det kan sgu føles sådan når man står i det her!

Om ikke andet fik jeg aflivet en skrøne: Det er ikke fordi, at jeg blev gravid da Rose kun var 9 måneder, at jeg har problemer denne gang. Det har ikke noget at sige.

Nå, jeg havde bare brug for at komme ud med det. Bortset fra det er det fint, lillebror sparker lystigt hver dag, også så man kan mærke det udefra

Maven i aftes, 21+0.. Inkl. beskidt spejl
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

Tulle28

Prøv akupuktur! Jeg døjede med lændesmerter gennem det meste af min graviditet, men der var ikke rigtig noget der hjalp. Lige bortset fra da jeg 40+0 fik akupunktur - DET hjalp!! Surt først at opdage det der Det er da værd at prøve, du har jo liiige lidt tid endnu før baby melder sin ankomst

Anmeld

22. november 2012

Laulund87

Ja du SKAL lytte til dig selv! Ellers må jeg efter dig Det er nogle dyre løsninger, men det er jo en investering ka man vel kalde det..

Det er vildt så hurtigt det går og hvordan skal det ikke gå når jeg får din lille guldklump i armene.. Snak lige om skrukhed

Smukke Janne, men det er der jo ikke noget nyt i

Anmeld

22. november 2012

Frøken J.

Tulle28 skriver:

Prøv akupuktur! Jeg døjede med lændesmerter gennem det meste af min graviditet, men der var ikke rigtig noget der hjalp. Lige bortset fra da jeg 40+0 fik akupunktur - DET hjalp!! Surt først at opdage det der Det er da værd at prøve, du har jo liiige lidt tid endnu før baby melder sin ankomst

Men tror du det har effekt når det ikke bare er lændesmerter men hele bækkenet? Jeg har lidt skepsis overfor akupunktur, tror jeg er miljøskadet fra studiet

Anmeld

22. november 2012

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Ja du SKAL lytte til dig selv! Ellers må jeg efter dig Det er nogle dyre løsninger, men det er jo en investering ka man vel kalde det..

Det er vildt så hurtigt det går og hvordan skal det ikke gå når jeg får din lille guldklump i armene.. Snak lige om skrukhed

Smukke Janne, men det er der jo ikke noget nyt i

Men vi har jo ikke de penge Buskortet alene er 400 om måneden, det SKAL jeg i hvert fald have. Gravidmassage er 300 for en halv time pr. gang. Så hvis jeg skal et par gange om måneden som anbefalet er det 600 om måneden. Så er vi oppe på 1000. Og så svømningen oveni, omkring 300-500 om måneden..

Jeg glæder mig til at se dig sidde med ham! Håber at når du ser ham første gang, at det ikke er som med Rose, hvor Lars og jeg kæmpede for at få mit bryst ind i munden på hende

Og tak søde

Anmeld

22. november 2012

Laulund87

Frøken J. skriver:

Men vi har jo ikke de penge Buskortet alene er 400 om måneden, det SKAL jeg i hvert fald have. Gravidmassage er 300 for en halv time pr. gang. Så hvis jeg skal et par gange om måneden som anbefalet er det 600 om måneden. Så er vi oppe på 1000. Og så svømningen oveni, omkring 300-500 om måneden..

Jeg glæder mig til at se dig sidde med ham! Håber at når du ser ham første gang, at det ikke er som med Rose, hvor Lars og jeg kæmpede for at få mit bryst ind i munden på hende

Og tak søde

Ja så må buskortet være vigtigst Håber da du kan vælge i hvet fald den ene af de andre ting..

Hehe ja det var lidt ærgeligt I kæmpede sådan med det, lad os håbe det går nemmere denne gang I har også mere erfaring nu

Anmeld

22. november 2012

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Ja så må buskortet være vigtigst Håber da du kan vælge i hvet fald den ene af de andre ting..

Hehe ja det var lidt ærgeligt I kæmpede sådan med det, lad os håbe det går nemmere denne gang I har også mere erfaring nu

Må lige tænke over det

Tjoh det har vi, men hvad angår amningen ser jeg på det som at jeg aldrig har ammet før. Altså det er sådan jeg skal starte og have hjælp - fordi det gik så dårligt og ammeforløbet var så dårligt. Jeg vil ikke føde ambulant, vil kræve at få hjælp til den amning! Vil så gerne fuldamme 5 måneder til jeg starte på studie og så deltidsamme derefter.. I stedet for at skulle kæmpe i 4 måneder med amningen, og til sidst magtesløst give op

Anmeld

22. november 2012

Nessie

Lyt GODT efter hvad din krop fortæller dig. Du skal også bruge den efter fødslen (har stadig ind i mellem ondt, selvom der er gået 3 år, og jeg lyttede efter og passede lidt på).

Tilbyder de akupunktur på dit sygehus? Det gjorde de på mit, og det kunne da lige tage de værste smerter. Det er om at age imod alt den hjælp man kan få

Men ellers er det dejligt at læse at det går godt med lillebror, og der er godt gang i sparkeriet

Anmeld

22. november 2012

Laulund87

Frøken J. skriver:

Må lige tænke over det

Tjoh det har vi, men hvad angår amningen ser jeg på det som at jeg aldrig har ammet før. Altså det er sådan jeg skal starte og have hjælp - fordi det gik så dårligt og ammeforløbet var så dårligt. Jeg vil ikke føde ambulant, vil kræve at få hjælp til den amning! Vil så gerne fuldamme 5 måneder til jeg starte på studie og så deltidsamme derefter.. I stedet for at skulle kæmpe i 4 måneder med amningen, og til sidst magtesløst give op

Ja præcis I fik jo ingen rådgivning! Det må du kræve denne gang og de har bare at lytte!

Anmeld

22. november 2012

tarkoflen

Jeg ønsker mig et gavekort/penge til at gå til gravidsvømning på Marselisborg hospital i julegave, måske det var værd at overveje så kan vi måske gå sammen

Det er det her, jeg har været ved at kigge på, fordi det er i varmt vand

http://www.aarhus.dk/da/borger/sundhed-og-sygdom/S undhedsfremme-og-forebyggelse/Motion/Svoemning-i-v armtvandsbassin-for-gravide.aspx

Med hensyn til akupunktur hjalp det på mine endo smerter, jeg har gået ved en super god en nede ved Skt. Pauls kirkeplads, så hvis du vil prøve det, kan jeg virkelig anbefale Lene Liebst, hun er super sød og rigtig god

Du skal passe godt på din krop, du skal jo bruge den i mange år endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.