Hvordan fortæller man en 2årig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Da jeg var lille, fik jeg a vide at min elskede hunD ikke var her mere på følgende måde.. De kom hjem fra dyrelægen, og havde ikke ham med hjem.. 

"buller kan ikke være hos os mere skat, han var meget syg, og det var synd at han skulle lide, så mor og far har givet ham fred nu, han er sendt til hunde himlen, hvor han leger med hans mor (vores hamle hund) og alle de andre hunde som desværre ikke kan være sammen med deres elskede ejere..  Hvis du gerne vil have en ny på et tidspunkt, så kom til oS og sig det.. Det bliver ikke buller, men du kan få en ny ven.. 

Jeg var 5 år gammel, helt knust, men vi lagde en "gravsten/mindesten) i haven, der kunne jeg få sagt ordentlig farvel .. 

Der gik to år inden jeg var klar til en ny hund .. 

Jeg tror måske han får afvide at hunden ikke kommer tilbage for nu er han på en stjerne lige ved siden af månen (han går meget op i stjerner og månen)

Jeg synes det er svært når han ikke er ældre. Men jeg tør virkelig ikke tage chancen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Undskyld..kom af en eller anden pinlig årsag til at læse indlægget som omhandlende en kat

Det må du altså meget undskylde...men ellers er min mening nu den samme.

Det er helt iorden Det er jo samme procedure. mere eller mindre...

Jeg tror vi er kommet frem til at han skal have afvide at hunden ikke kommer hjem igen for han har fået en stjerne lige ved siden af månen (det er noget af det han går meget op i)

Men for pokker hvor er det hårdt

Anmeld

22. november 2012

baby012

Anonym skriver:

Jeg tror måske han får afvide at hunden ikke kommer tilbage for nu er han på en stjerne lige ved siden af månen (han går meget op i stjerner og månen)

Jeg synes det er svært når han ikke er ældre. Men jeg tør virkelig ikke tage chancen.

men ellers kan man jo som en anden siger medicinere for det... ?

det tager nogen uger inden man er sikker på at et virker ja, men i den tid kan han vel sættes i pleje hos familie eller andet, så skal i jo bare fortælle at han er på ferie men kommer hjem igen..

jeg er sikker på at der er nogen som kan tage vare på den i tre uger, ellers er der adskillige hundepasninger rundt omkring.. som nok godt vil påtage sig det (de bliver jo betalt for det)

bare en anden mulighed, for måske ikke at fratage barnet dens bedste ven, og samtidig ikke helt opgive hundens liv endnu.

Anmeld

22. november 2012

Majbrit P

Anonym skriver:

.. hans bedste ven er blevet aflivet?

vores elskede hund har fået epilepsi (staves?) og har på en uge haft 3 anfald. Når han har haft et anfald så bliver han agressiv.

Vi har derfor taget beslutningen om at det skal være slut. Vi tør simpelthen ikke tage chancen på at han en dag bider vores søn. Det er ikke en nem beslutning men føler ikke det kan være anderledes.

Derfor har jeg nu brug for at få nogle input om hvad man kan fortælle sådan en lille dreng?

På forhånd tak!

Jeg ville forrtælle ham at hans hund er blevet en stor hund, og derfor er taget til hundehimmelen for at være sammen med de andre hunde, men i kan skrive nogle breve til ham nogle gange hvis i savner ham for meget. Jeg synes IKKE at en lille dreng skal vide noget om død og svigt på den måde, så hellere find en lille uskyldig hvid løgn.

Anmeld

22. november 2012

LBK

Anonym skriver:

Tak for kram

jeg tror måske vi siger noget med at han kommer ikke tilbage fordi nu er han på en stjerne lige ved siden af månen.. (han går meget op i månen og stjernerne)

Lyder det meget dumt?

nej det synes jeg ikke. Det handler om at bruge nogle ord og ting som barnet kan forholde sig til. og der er jo individuelt

Anmeld

22. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det er helt iorden Det er jo samme procedure. mere eller mindre...

Jeg tror vi er kommet frem til at han skal have afvide at hunden ikke kommer hjem igen for han har fået en stjerne lige ved siden af månen (det er noget af det han går meget op i)

Men for pokker hvor er det hårdt

Ja..det er det.

Stort trøsteknus herfra

Når vi skulle have aflivet kattekillinger, så kom de til dyrlægen, og så fik mine at vide, at dyrlægen fandt nye hjem til dem..jeg kunne heller ikke få over mit hjerte, at sige at de skulle aflives

Anmeld

22. november 2012

Lunae

Anonym skriver:

.. hans bedste ven er blevet aflivet?

vores elskede hund har fået epilepsi (staves?) og har på en uge haft 3 anfald. Når han har haft et anfald så bliver han agressiv.

Vi har derfor taget beslutningen om at det skal være slut. Vi tør simpelthen ikke tage chancen på at han en dag bider vores søn. Det er ikke en nem beslutning men føler ikke det kan være anderledes.

Derfor har jeg nu brug for at få nogle input om hvad man kan fortælle sådan en lille dreng?

På forhånd tak!

Har han mistet bedsteforældre eller andet? Hvis ja, kan den præference jo bruges.

Vi har et billede af Camilles oldefar herhjemme. Han dødede i 2001, så hun har aldrig mødt ham. Vi har fortalt en masse om ham og fortalt at han bor i himlen. I maj måned mistede hun så sin oldemor. Også de har vi italesat meget. Hun bor i himlen med oldefar nu! Et par gange har vi sendt balloner op til hende/dem og vi snakker ofte om det! Hun er helt bevidst om at olde ikke er her mere, men at hun bor i himlen med oldefar.

Anmeld

22. november 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Har han mistet bedsteforældre eller andet? Hvis ja, kan den præference jo bruges.

Vi har et billede af Camilles oldefar herhjemme. Han dødede i 2001, så hun har aldrig mødt ham. Vi har fortalt en masse om ham og fortalt at han bor i himlen. I maj måned mistede hun så sin oldemor. Også de har vi italesat meget. Hun bor i himlen med oldefar nu! Et par gange har vi sendt balloner op til hende/dem og vi snakker ofte om det! Hun er helt bevidst om at olde ikke er her mere, men at hun bor i himlen med oldefar.

nej det har han nemlig ikke. Men tror vi siger han er i hundehimlen sammen med Chico (hans kusines hund) og når det så er mørkt så sidder de på en stjerne ved siden af månen og passer på den.. Lyder det helt hen i vejret?

Anmeld

22. november 2012

Lunae

Anonym skriver:

nej det har han nemlig ikke. Men tror vi siger han er i hundehimlen sammen med Chico (hans kusines hund) og når det så er mørkt så sidder de på en stjerne ved siden af månen og passer på den.. Lyder det helt hen i vejret?

Overhovedet ikke! Det er rigtig fint! Tror bare at det er vigtigt at man italesætter døden, for så bliver den mere håndgribelig!

Anmeld

22. november 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Overhovedet ikke! Det er rigtig fint! Tror bare at det er vigtigt at man italesætter døden, for så bliver den mere håndgribelig!

Det tror jeg også! Ellers kan det hurtigt blive alt alt for skræmmende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.