Anonym skriver:
Hvad er acceptabelt at tabe sig når man er gravid? Min BMI ligger på 30 og jeg ville meget gerne smide lidt her i starten og så begrænse min vægtøgning i slutningen af graviditeten.
Det skal lige siges at jeg spiser rigeligt - forsøger bare at få det sunde. (selvom der igår røg en kæmpe romkugle ind
)
I følge min egen vægt har jeg måske tabt mig 1 kg - jeg er i 13. uge. Hvormeget mon jeg kan tabe mig så det stadig er sundt for bebsi?
Du må ikke indlede vægttab som sådan, når du er gravid.
Så enkelt er det.
(Her taler kostkonsulenten) 
Men du må tabe dig naturligt under din graviditet, HVIS du spiser sundt uden på nogen måde at tælle kalorier.
Dvs. at du spiser regelmæssige måltider, der består af frugt, grønt, groft brød og magert kød, samt fisk.
Du SKAL have en vis mængde fedtstof hver dag aht dit fosters hjerneceller (og dine egne)
Dvs at du putter smør på brødet eller en klat smør i de kogte grønsager.
Hold dig fra saucer, sukker, sodavand, kunstige sødemidler, tomme fedtstoffer (pommesfrittes, chips) og al den slags.
Husk vitaminer, kalk, jern og andre mineraler.
Så vil du højest tænkeligt opdage, at du efter graviditeten og en uges tid efter fødsel, højest tænkeligt, har tabt dig i dig selv.
Jeg har også altid været en rund pige, men spiste efter denne kostplan som gravid, og vejede 8 kg mindre end før jeg blev gravid med de 2 første, og 12 kg mindre med nr 3, da jeg på 5. dagen gik på vægten.
Min vægtforøgelse med nr 1 og 2, var 5 og 6kg.
Nr 3 talte ikke rigtigt da vægtforøgelsen eksploderede den sidste uge pga. fosterforgiftning og ophobning af vand i kroppen.
Men få en fornuftig snak med din læge og få evt. en henvisning til en diætist.

Kærligst
Sussie
Anmeld