Historielæsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. juni 2009

Juniors mor

- gider jeres unger det? Eller rettere kan de side stille længe nok til at i kan læse en lille historie for dem?
Jeg prøver og prøver med Julie, men hun er mere interesseret i at bladre hurtig gennem bogen og efter 30 sekunder er hun på benene og igang med noget andet.....hhmmmm......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2009

Tynen

Juniors mor skriver:

- gider jeres unger det? Eller rettere kan de side stille længe nok til at i kan læse en lille historie for dem?
Jeg prøver og prøver med Julie, men hun er mere interesseret i at bladre hurtig gennem bogen og efter 30 sekunder er hun på benene og igang med noget andet.....hhmmmm......

Læsning kan man vist ikke ligefrem kalde det..
Stella laver samme nummer med at turbo-skimte..

Dog har jeg lige investeret i en bog fra Føtex med dyr og lyde..
Den har vi faktisk læst/kigget/kommenteret i et par gange idag

Anmeld

6. juni 2009

Lise

Samme her..

Jeg prøver igen og igen at læse historie for Simon, men inden man når at få læst en linie færdig er vi sprunget 30 sider - og så 15 den anden vej...

Anmeld

6. juni 2009

ivfmarie

Når det er putte-tid snupper jeg lige en unge på hvert knæ, og slår to godnathistoriefluer med ét smæk. Og der kan han faktisk godt sidde stille og lytte i laang tid. Men historier i almindelighed.. nope - det fungerer bare ikke rigtig godt her.

Og Tynen.. "Turbo-skimte" ha ha feedt udtryk!

Anmeld

6. juni 2009

Juniors mor

ivfmarie skriver:

Når det er putte-tid snupper jeg lige en unge på hvert knæ, og slår to godnathistoriefluer med ét smæk. Og der kan han faktisk godt sidde stille og lytte i laang tid. Men historier i almindelighed.. nope - det fungerer bare ikke rigtig godt her.

Og Tynen.. "Turbo-skimte" ha ha feedt udtryk!

Det er mærkeligt han kan sidde stille og høre efter om aftenen og ikke om dagen .
Faktisk er det lidt det samme med Julie. Vi synger 2-3 sange i Åh-abe sangebogen før sengetid, og der sidder hun helt stille og rører ikke siderne, men hvis vi synger i løbet af dagen, ja så kan man nå at synge 3 strofer før hun peger på en ny sang på en ny side

Helle - også fan af "turbo-skimte" udtrykket

Anmeld

6. juni 2009

Sweet1978

Den store på 9 kan naturligvis og hun elsker de hyggestunder vi har. Men lille Danielle vil helst kigge billeder, men det kommer nok og hun elsker at bladre i bøger som vi har mange af. Og har lige meldt hende ind i Peter Plys klubben og skal have alle 12 pakker.

Anmeld

7. juni 2009

Kaufie

Vi læser et hav af bøger hver dag....... og har to hylder i reolen fyldt af Williams bøger.

Det bliver nemt til 4-5 stykker pr gang ihvert fald - og gerne den samme igen og igen ("Gen-gen") Når vi når til sidste side springer han straks til første side - så slutningen er ikke så vigtig.

Han læser selv med - der er bestemte ord han siger på de rigtige tidspunkter i teksten - så jojo, han lytter skam efter hvad vi siger..... Og han læser også gerne selv i bøgerne - og har som regel 1-2 med i seng.

Mette med William bogorm...

Anmeld

7. juni 2009

Susan1978

Vi turbo skimter også i løbet af dagen, men om aftenen går det knapt så stækt og jeg læser ikke bøgerne for emil endnu. Vi ser billeder og træner ord. Han elsker det.

Sidder og siger a det og svare også selv, hvis han ved hvad det er.

Anmeld

7. juni 2009

heaven

Susan1978 skriver:

Vi turbo skimter også i løbet af dagen, men om aftenen går det knapt så stækt og jeg læser ikke bøgerne for emil endnu. Vi ser billeder og træner ord. Han elsker det.

Sidder og siger a det og svare også selv, hvis han ved hvad det er.

det samme her - vi har en bestemt bog som skal læses ved mor under et tæppe i sofaen, lige inden han skal sove....det er total hygge, og han starter allerede på puslebordet - bog mor?? - siger han.... hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.