blodprøve ; dobbelt testen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. november 2012

DKTiha

ja eller hvad den nu hedder,..

fik i den at vide før nakkefoldscanningen ?? så idag at den ene var på 0,705 da jeg var oppe og blive scannet så bliver lige lidt nysgerrig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Benjamins'mor

Jeg fik ikke svar på mine blodprøver?

Anmeld

20. november 2012

UnderCover37

DKTiha skriver:

ja eller hvad den nu hedder,..

fik i den at vide før nakkefoldscanningen ?? så idag at den ene var på 0,705 da jeg var oppe og blive scannet så bliver lige lidt nysgerrig...

Nej, for du kan ikke bruge dubbel testen (blodprøven alene) til noget, de regner sig frem til dine risikotal udfra blodprøven og de mål de finder til scanningen på nakkefolden...

Blodprøverne alene viser en masse om hormonniveauer og lign og så har de en formel der sammen med oplysningerne fra en ultralydsscanning og moderens alder giver nogle vejledende risikotal.

Anmeld

20. november 2012

DKTiha

UnderCover35 skriver:

Nej, for du kan ikke bruge dubbel testen (blodprøven alene) til noget, de regner sig frem til dine risikotal udfra blodprøven og de mål de finder til scanningen på nakkefolden...

Blodprøverne alene viser en masse om hormonniveauer og lign og så har de en formel der sammen med oplysningerne fra en ultralydsscanning og moderens alder giver nogle vejledende risikotal.

aaaah ok på den led... se sådan forklarede lægen mig det ikke, så nu forstod jeg det bedre

Anmeld

20. november 2012

UnderCover37

DKTiha skriver:

aaaah ok på den led... se sådan forklarede lægen mig det ikke, så nu forstod jeg det bedre

Godt

- nogle gange er de forklaringer vi får at fagfolkene ikke helt nemme at forstå

Anmeld

20. november 2012

Snehund

Jeps, som tidligere beskrevet - det endelige risikotal beregnes ud fra blodprøver og scanning.

Men der er nogle kromosomfejl, som kun blodprøverne kan teste for. Dem kan du evt få talt på ved scanningen, hvis du spørger? nDet er lidt forskelligt fra hospital til hospital, om de fortæller tallene. Ved dog ikke om disse tal vil sige dig ret meget?

Du får ved scanningen enten et samlet risikotal, der indikerer en lav risiko eller en høj risiko. SÅ hvis en af tallene stikker ud, så vil du helt sikkert få at vide til scanningen.

Vi fik ikke nogen tal - men beskeden lav risiko. Kiggede dog lidt på skærmen ved sygeplejersken, og her var forskellige risikotal ud fra de enkelte kromosomfejl, som de tester for listet op. Jeg spurgte ikke nærmere ind til det - da jeg var godt tilfreds med svaret "lav risiko".

og held og lykke med NF

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.