Hvilken type dreng/pige ser i for jer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2009

OKtober projekt

Det var da dejligt med nogle ærlige svar.
Ikke så mange er jer der deler min begejstring for navnene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

Balderson

Pige:
Ingen af de 3 navne kan jeg lide.. Synes de er lidt for mærkelige..

Dreng:

Valentin - Tænker straks på "Jul på slottet"

Felix - er et godt navn.. Det er en af de navne jeg har på min navneliste over drengenavne til vores søn...

Leander - er for mig en forkortelse af Alexander

Anmeld

19. juni 2009

Junibæbs2013

Hej

Jeg ved godt, at det er noget tid siden, at du startede indlægget, men jeg vil da lige give min mening med: 

Pige:
Isolde - meget specielt. Rent lydmæssigt synes jeg, at det har en sjov klang - hvis man fx forestiller sig at kalde på barnet, synes jeg måske, at det lyder liiidt underligt. Forestiller mig en lidt reserveret person med det navn.
Villa - har aldrig hørt navnet før, men når jeg tænker over det med tanken om, at det skal være en lille babypige, der får det, synes jeg, at det er rigtig sødt. Kunne godt forestille mig, at det en dag blev et populært navn, og jeg forestiller mig en lille, socialt stærk pige bag det navn
Merle - jeg kan godt lide navnet Perle, men hvis jeg skal være helt ærlig får jeg associationer til det franske ord 'merde', der jo ikke er så heldigt... Jeg ser en glad og grinende baby for mig med det navn.

Dreng:
Valentin - rigtig sødt. Jeg ser en lidt alvorlig og genert dreng men også en stærk dreng.
Felix - engang et af 'mine' navne, men nu er navnet ødelagt for mig pga. den lille prins. Ser en fræk lille unge for mig, når jeg hører det navn.
Leander - må desværre sige, at det bryder jeg mig ikke om. Rimer i mit bimse hoved på neander (taler), som vel er en form for forhistorisk menneske. Ser et kognitivt tilbagestående barn for mig... aj, bare pjat. Nej i min verden duer det altså ikke...

Håber du kunne bruge lidt mere input...

Anmeld

19. juni 2009

Cris

OKtober projekt skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at hører hvilken personlighed i tænker på med de navne jeg har i tankerne. Og syntes i man kan hedde det gennem hele livet??

Pige:
Isolde
Villa
Merle

Dreng:
Valentin
Felix
Leander

Kom med jeres tanker

Nu er jeg ikke danskere, så navne kan betyde noget helt andet for mig...

Pige:
Isolde: stor gammel dame...
Villa: som en anden sagde, en stor pige, så stor som et hus!
Merle: Nej, det lyder hellere ikke godt, når jeg siger det. Så ville jeg hellere bruge Marlene

Dreng:
Valentin: lidt gammeldags, men flot
Felix: min søn hedder Felix
Leander: jeg tænker på lus! På spansk hedder de små "babylus" liendre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.