Hej
Jeg ved godt, at det er noget tid siden, at du startede indlægget, men jeg vil da lige give min mening med:
Pige:
Isolde - meget specielt. Rent lydmæssigt synes jeg, at det har en sjov klang - hvis man fx forestiller sig at kalde på barnet, synes jeg måske, at det lyder liiidt underligt. Forestiller mig en lidt reserveret person med det navn.
Villa - har aldrig hørt navnet før, men når jeg tænker over det med tanken om, at det skal være en lille babypige, der får det, synes jeg, at det er rigtig sødt. Kunne godt forestille mig, at det en dag blev et populært navn, og jeg forestiller mig en lille, socialt stærk pige bag det navn
Merle - jeg kan godt lide navnet Perle, men hvis jeg skal være helt ærlig får jeg associationer til det franske ord 'merde', der jo ikke er så heldigt... Jeg ser en glad og grinende baby for mig med det navn.
Dreng:
Valentin - rigtig sødt. Jeg ser en lidt alvorlig og genert dreng men også en stærk dreng.
Felix - engang et af 'mine' navne, men nu er navnet ødelagt for mig pga. den lille prins. Ser en fræk lille unge for mig, når jeg hører det navn.
Leander - må desværre sige, at det bryder jeg mig ikke om. Rimer i mit bimse hoved på neander (taler), som vel er en form for forhistorisk menneske. Ser et kognitivt tilbagestående barn for mig... aj, bare pjat. Nej i min verden duer det altså ikke...
Håber du kunne bruge lidt mere input...