Hvilken type dreng/pige ser i for jer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.352 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. juni 2009

OKtober projekt

Jeg kunne godt tænke mig at hører hvilken personlighed i tænker på med de navne jeg har i tankerne. Og syntes i man kan hedde det gennem hele livet??

Pige:
Isolde
Villa
Merle

Dreng:
Valentin
Felix
Leander

Kom med jeres tanker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2009

Lone Jakobsen

jeg sidder og smiler lidt da jeg læser den ene mulighed.
nemlig  navnet Valentin.... jeg skal føde i slutningen af juni, og vore søn skal hedde valentin til mellemnavn.
jeg synes det er smukt navn, det lyder elegant, og jeg forestiller mig en nydelig mand. en dygtig og intelligent person, som sætter sig høje mål og kæmper for at nå dem.... lidt tåbeligt måske.... men det er lige de tanker det sætter i gang hos mig.
vi har valgt det fordi vi mødtes på valentinsdag, og blev gift samme dato et par år senere. i starten var jeg lidt imod det, men så mødte jeg denne kønne dreng fra min datters klasse der også hed det, og sammen med det fornavn vi har valgt, ja så er jeg blevet ret glad for ideen.
de andre navne har jeg ikke de store forhold til... selv om jeg synes felix minder mig om prinsen.... som for øvrigt er en rigtig køn dreng

Anmeld

7. juni 2009

Svenne

Jeg synes, det er nogle rigtig søde navne allesammen.. Jeg er ikke så vild med Valentin, men det er måske, fordi jeg kender én, der hedder det, som jeg kommer til at tænke på, når jeg hører det..
Hvis jeg engang får en dreng, vil jeg gerne kalde ham Leander - det er rigtig sødt og ikke særlig brugt!
Isolde er også rigtig fint. Jeg synes sagtens, man kan hedde navnene gennem hele livet

Anmeld

7. juni 2009

Pia

Jeg er helt syg med navnet Merle.. det ville jeg så gerne at vores datter skal hedde ( hvis hun altså gad komme ud).. Men det vil manden slet ikke høre tale om det navn..

Men alle nogel fine og unikke navne..

Pia.

Anmeld

7. juni 2009

Mamman

Profilbillede for Mamman
Jeg er også helt syg med navnet Merle. Hvis jeg får en pige næste gang, skal hun hedde det

Anmeld

7. juni 2009

Rasmine

Fejl

Anmeld

7. juni 2009

Rasmine

Fejl

Anmeld

7. juni 2009

Rasmine

GULP, hvad skete der lige der???
Nå men, jeg tænker på flg:

Pige:
Isolde   = En pose snold
Villa      =  Er det et navn, og hvis ja, tænker jeg en lille fed pige, stor som et hus
Merle    =  Eh.... Snerle, perle

Dreng:
Valentin   =  Tænker på Miamajas røde kinder (hed han ikke Valentin)
Felix         =   Tænker på Papfar Martin
Leander  =   Tænker på den vugge

Anmeld

7. juni 2009

Tut

Her er min ærlige mening.

Pige:
Isolde - Ik lige min kop the.
Villa - Tænker ikke så meget andet end at jeg ikke kan lide det.
Merle - Så tænker jeg Perle - det er et ok navn synes jeg.

Dreng:
Valentin - En lille fimset knægt med tynde ben og en klam hat (Prins Valentin fra jul på slottet)
Felix - tænker jeg på en kat.
Leander -  Det får mig til at tænke på navnet Alexander, ved ikke hvorfor. Har ikke noget imod det navn, altså leander.

Mette - der lige var helt ærlig.

Anmeld

7. juni 2009

Nanna1985

Pige:
Isolde - Det navn synes jeg slet ikk er pænt..

Villa - Tænker jeg specielt navn.. Byder mig ikk meget om navnet..

Merle - Så tænker jeg Perle HEHE.. Men det sødeste navn af de 3

Dreng:
Valentin - Kongeligt.. Byder mig bestemt ikk om navnet..

Felix - Synes jeg er super SØDT navn..

Leander - Byder mig ikk om navnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.