Planlagt kejsersnit - SKAL jeg føde på Randers???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.700 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. november 2012

lenemor77

Jeg skal have planlagt kejsersnit til februar - fødslen er dog ikke planlagt endnu.

Men så vidt jeg ved, så ryger jeg til Randers i stedet for Skejby. Også selvom jeg bor syd for Aarhus...

Kan man gøre noget for at overbevise lægerne om, at jeg skal føde på Skejby - selvom det er planlagt? Nogen der har erfaring med det?

Grunden til at jeg vil blive på Skejby er, at jeg i 2008 fødte en lille pige i uge 32 pga svangerskabsforgiftning. Vores datter havde et forholdsvis ukompliceret forløb. Jeg selv var desværre "sengeliggende" den første uge, og kan slet ikke huske det første døgn omkring fødslen. Og nu kunne jeg godt tænke mig at få lidt "closure" på hele forløbet, ved at have et godt forløb på Skejby.

Men er det begrundelse nok?? Anyone??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

tarkoflen

Skal du godt nok til Randers når du bor syd for Århus? Det virker da helt fjollet! Så troede jeg man røg til Horsens...

Nå men jeg har ingen ide om, hvorvidt du kan få lov til at føde på Skejby, altså i princippet er det vel frit sygehusvalg, men hvis de har for mange fødsler den dag, tror jeg du kan risikere at blive sendt et andet sted hen, netop fordi du ikke hører til hos dem...

Anmeld

20. november 2012

lenemor77

tarkoflen skriver:

Skal du godt nok til Randers når du bor syd for Århus? Det virker da helt fjollet! Så troede jeg man røg til Horsens...

Nå men jeg har ingen ide om, hvorvidt du kan få lov til at føde på Skejby, altså i princippet er det vel frit sygehusvalg, men hvis de har for mange fødsler den dag, tror jeg du kan risikere at blive sendt et andet sted hen, netop fordi du ikke hører til hos dem...

Jeg hører til på Skejby. Men så vidt jeg kan forstå, så tager de kun alm fødsler og akutte kejsersnit. Planlagte kejsersnit ryger til Randers.

Anmeld

20. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
lenemor77 skriver:

Jeg hører til på Skejby. Men så vidt jeg kan forstå, så tager de kun alm fødsler og akutte kejsersnit. Planlagte kejsersnit ryger til Randers.

Er det noget nyt ? 

For da jeg fødte i marts, havde de da stadig planlagt kejsersnit på Skejby

Anmeld

20. november 2012

Palaja

Man har bestemt at alle planlagte kejsersnit i Regionen (tror jeg - i hvert fald i Århus-området) skal foretages i Randers. Der var et alt for stort pres på Skejby, fordi der gik lidt "mode" i at få PK der. Så tror desværre ikke der er så meget du kan gøre for at ændre på det...

Anmeld

20. november 2012

wilfa

lenemor77 skriver:

Jeg skal have planlagt kejsersnit på Skejby i februar, men jeg har en kronisk sygdom som de er eksperter på Universitetshospitalet, og skal derfor ha kejsersnit på Skejby. Bor ellers nærmere Herning.

Anmeld

20. november 2012

tarkoflen

lenemor77 skriver:

Nå for filan, det vidste jeg ikke...

Så bliver det nok lidt svært

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.