Hvad gør i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

273 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. november 2012

LEJ

Hej alle. Jeg har simpelthen så meget kvalme. Hva gør i for at mildne det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

Musse21

Lineengberg skriver:

Kan desværre ikke komme med så mange gode råd da jeg stadig har det.

Men når det virkelig er slemt spiser jeg sodavands is og mariekiks..

Anmeld

19. november 2012

LilleSmølf

Lineengberg skriver:

Jeg har haft meget slem kvalme hver dag siden dag ét nu og kastet op mange gange om dagen, så jeg kan sagtens sætte mig ind i den situation.

Det har hjulpet at spise lidt mindst hver halve time og helt undgå store måltider fordi de altid er røget op igen med det samme. Hvis du kan, så lad være med at drikke lige efter du har spist, da det kan give endnu mere kvalme.

Om morgenen, når det er værst, har en Gajol eller et bolche hjulpet lidt med at få gang i det hele så der kunne komme noget mere ned lige efter.

Af specificke ting som hjalp kan jeg nævne; kakao, Sun Lolly, Marie kiks, gifler, suppe, nudler, saftevand, mælk, æbler, juice og frugt og grønstager (i staver, fx.)

Ellers har jeg bare spist hvad end der er faldet mig ind, uanset hvor tosset det måtte være. Alt fra is til morgenmad til dadler til aftensmad og alt for ulækkert take-away som jeg ellers aldrig ville røre.
Så længe det kan komme ned og blive nede er det godt!

Du kan du prøve de der Seaband armbånd de har i Matas.
De skal sidde på håndleddende, hvor de trykker på et punkt (du kan ikke mærke det) og det burde tage en del af kvalmen. Mener jeg gav omkring 125 kr for dem.

Og ellers kast op når du skal. Ikke det fedeste men det er 100 gange bedre end at døje med kvalmen i en time i stedet.

Håber det går over snart

Anmeld

19. november 2012

LEJ

Odense92 skriver:

Jeg har haft meget slem kvalme hver dag siden dag ét nu og kastet op mange gange om dagen, så jeg kan sagtens sætte mig ind i den situation.

Det har hjulpet at spise lidt mindst hver halve time og helt undgå store måltider fordi de altid er røget op igen med det samme. Hvis du kan, så lad være med at drikke lige efter du har spist, da det kan give endnu mere kvalme.

Om morgenen, når det er værst, har en Gajol eller et bolche hjulpet lidt med at få gang i det hele så der kunne komme noget mere ned lige efter.

Af specificke ting som hjalp kan jeg nævne; kakao, Sun Lolly, Marie kiks, gifler, suppe, nudler, saftevand, mælk, æbler, juice og frugt og grønstager (i staver, fx.)

Ellers har jeg bare spist hvad end der er faldet mig ind, uanset hvor tosset det måtte være. Alt fra is til morgenmad til dadler til aftensmad og alt for ulækkert take-away som jeg ellers aldrig ville røre.
Så længe det kan komme ned og blive nede er det godt!

Du kan du prøve de der Seaband armbånd de har i Matas.
De skal sidde på håndleddende, hvor de trykker på et punkt (du kan ikke mærke det) og det burde tage en del af kvalmen. Mener jeg gav omkring 125 kr for dem.

Og ellers kast op når du skal. Ikke det fedeste men det er 100 gange bedre end at døje med kvalmen i en time i stedet.

Håber det går over snart

Tusind tak for de gode råd. Vil helt sikkert prøve og følge dem. Har også fundet ud af at smoothis af frosne frugt hjælper meget. 

Anmeld

19. november 2012

LBK

Lineengberg skriver:

har gudskelov ikke kvalme mere. Men Matilde Kakaomælk hjalp mig igennem kvalmeperioden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.