Veer.. Hvordan er det nu???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. november 2012

FamilenStorm

Hejsa piger...

Er godt nok anden grads gravid, men jeg tog ikke lige noter under min sidste fødsel, så har sk glemt lidt hen af vejen...

Sagen er den at jeg er 34+2 og lillebror må meget gerne blive i maven i min 6 uger endnu... Men men men, jeg frygter lidt at han ikke har tænkt sig at overholde "denne aftale"

Jeg har siden uge 32 døjet rigtig meget med plukveer, der skal ingen ting til før de kommer, bare det at rejse mig fra en stol fremprovokere en.. I løbet af de de sidste 14 dage har jeg også oplevet det jeg ville kalde "svage" veer/snyde veer.. Jeg får ondt i lænden sådan on/off når jeg fx ligger og slapper af... MEN kan ikke helt finde ud af om det er "snyde veer" eller om det bare gør ondt for at gøre ondt...

Så det mit spørgsmål egentlig går ud på er om maven SKAL blive hård lige som ved en plukve eller om det ikke er noget den altid bliver?

For maven bliver nemlig ikke hård, når jeg får disse "veer" eller hvad det nu er..

Så tænkte jeg lige ville hører herinde, i stedet for at tænke over en masse som jeg alligevel ikke ved noget om

På forhånd tak for hjælpen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

Miss BananaHammock

FamilenStorm skriver:

Hejsa piger...

Er godt nok anden grads gravid, men jeg tog ikke lige noter under min sidste fødsel, så har sk glemt lidt hen af vejen...

Sagen er den at jeg er 34+2 og lillebror må meget gerne blive i maven i min 6 uger endnu... Men men men, jeg frygter lidt at han ikke har tænkt sig at overholde "denne aftale"

Jeg har siden uge 32 døjet rigtig meget med plukveer, der skal ingen ting til før de kommer, bare det at rejse mig fra en stol fremprovokere en.. I løbet af de de sidste 14 dage har jeg også oplevet det jeg ville kalde "svage" veer/snyde veer.. Jeg får ondt i lænden sådan on/off når jeg fx ligger og slapper af... MEN kan ikke helt finde ud af om det er "snyde veer" eller om det bare gør ondt for at gøre ondt...

Så det mit spørgsmål egentlig går ud på er om maven SKAL blive hård lige som ved en plukve eller om det ikke er noget den altid bliver?

For maven bliver nemlig ikke hård, når jeg får disse "veer" eller hvad det nu er..

Så tænkte jeg lige ville hører herinde, i stedet for at tænke over en masse som jeg alligevel ikke ved noget om

Kan ikke svare men følger lige med for har de samme "symptomer"

Anmeld

19. november 2012

FamilenStorm

Miss BananaHammock skriver:

Kan ikke svare men følger lige med for har de samme "symptomer"

Bare helt i orden :-)

Kunne være rart lige at finde ud af hvad det betyder istedet for at analysere hele tiden ;-)

Og hjælper heller ikke på det når har sådan fn stærk fornemmelse om at han kommer før tid..

Anmeld

19. november 2012

SussieThyssen

FamilenStorm skriver:

Hejsa piger...

Ligger du på siden eller ryggen, når disse smerter kommer?

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. november 2012

FamilenStorm

SussieThyssen skriver:

Ligger du på siden eller ryggen, når disse smerter kommer?

Kærligst
Sussie

Nej, har ikke kunne ligge på ryggen længe på grund af trykken for brystet så..

De kommer på alle mulige tidspunkter.. Kan være når jeg ligger på siden og slapper af, sidder i sofaen, eller i bilen, eller går lige så stille.. Så det er på alle mulige tidspunkter...

Anmeld

19. november 2012

SussieThyssen

FamilenStorm skriver:

Nej, har ikke kunne ligge på ryggen længe på grund af trykken for brystet så..

De kommer på alle mulige tidspunkter.. Kan være når jeg ligger på siden og slapper af, sidder i sofaen, eller i bilen, eller går lige så stille.. Så det er på alle mulige tidspunkter...

Hvordan føles de helt præcist og hvor? 

Anmeld

19. november 2012

FamilenStorm

SussieThyssen skriver:

Hvordan føles de helt præcist og hvor? 

Altså de føles lidt som veer, men maven bliver bare ikke hård..men får ón/off smerter hen over lænden..

Anmeld

19. november 2012

SussieThyssen

FamilenStorm skriver:

Altså de føles lidt som veer, men maven bliver bare ikke hård..men får ón/off smerter hen over lænden..

Hmmm...Måske skulle du få en snak med jordemoder eller FG..bare for at være på den sikre side.

Anmeld

19. november 2012

Kamulla

altså... ved veer og plukveer trækker livmoderen sig sammen.. hyppige plukveer og smerter ved dem kan skyldes urinvejsinfektion eller blærebetændelse så vil få lavet et tjek af urinen...

smerterne kan være mange ting.. som jeg self også vil råde dig til at få tjekken.. men når livmoderen trækker sig sammen burde maven blive hård..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.