Åh nej hvad nu...??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. november 2012

Anonym trådstarter

Hej Piger....

Det idste stykke tid har jeg haft det underligt i kroppen, lægen har taget diverse blodprøver der alle har været fine... Her i weekenden gik det helt galt jeg fik hjerte banken, tryggen for brystkassen, kan ikke sove, træt, intet overskud, begynde rat tude bare nogen kigge rpå mig og det værste er at jeg har intet tålmodighed til børnene......

Har været hos lægen idag og fik lavet hjerte diagram som så fint ud dog slår hjertet lidt hurtigt men det er regelmæssigt så intet hjerte flimmer....

Har fået en tid hos lægen på onsdag kl 13 hvor jeg skal op og snakke emd hende... Hun mener jeg enten er psykisk stresset eller har depresion.... Nogle der har erfaring mede det og hvad er behandlingen.....

Mange knus til jer skønne piger herfra....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

merle2010

det kan godt lyde som en depression...eller angstanfald måske...

du får vel bare noget medicin ligesom alle andre...

samtaleterapi er desværre ikke noget de bare slynger ud....

håber det bedste for dig

Anmeld

19. november 2012

Anonym trådstarter

merle2010 skriver:

håber det bedste for dig

Elsker mit arbejde.. plejer de at syge melde en til man får det bedre eller??

Anmeld

19. november 2012

Tona

Anonym skriver:

Hej Piger....

Det idste stykke tid har jeg haft det underligt i kroppen, lægen har taget diverse blodprøver der alle har været fine... Her i weekenden gik det helt galt jeg fik hjerte banken, tryggen for brystkassen, kan ikke sove, træt, intet overskud, begynde rat tude bare nogen kigge rpå mig og det værste er at jeg har intet tålmodighed til børnene......

Har været hos lægen idag og fik lavet hjerte diagram som så fint ud dog slår hjertet lidt hurtigt men det er regelmæssigt så intet hjerte flimmer....

Har fået en tid hos lægen på onsdag kl 13 hvor jeg skal op og snakke emd hende... Hun mener jeg enten er psykisk stresset eller har depresion.... Nogle der har erfaring mede det og hvad er behandlingen.....

Mange knus til jer skønne piger herfra....

Hvis du har angst/depression kan din læge henvise dig til psykolog. Du har ret til at få den henvisning hvis din læge blot skiver "depression i middelsvær til svær grad" på henvisningen. Det udløser i alt fald 12 gange med tilskud og ret til at blive evalueret til en forlængelse af 12 gange mere osv.

Mange læger vil gerne bare give piller for det, men jeg syntes at det er lidt ligesom en stol der mangler et ben så. En ting er at nogle måske har behov for pillerne (omend langt fra alle), men jeg mener også at man skal have løst selve problemet ved hjælp af at nå til bunds i det og her kan samtaleterapi virkelig være en god hjælp. Hvis du føler at du har behov for samtale og ikke piller syntes jeg du skal lytte til din krop i den sammenhæng.

Jeg syntes også at du skal bede din læge om at tage blodprøve og teste for evt vitamin og mineral mangel. Det kan nemlig også give de der symptomer selv om det ikke er alle læger der er opmærksom på det. Så det er godt at få afklaret.

Håber, at du finder en god løsning og god bedring

Anmeld

19. november 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Hvis du har angst/depression kan din læge henvise dig til psykolog. Du har ret til at få den henvisning hvis din læge blot skiver "depression i middelsvær til svær grad" på henvisningen. Det udløser i alt fald 12 gange med tilskud og ret til at blive evalueret til en forlængelse af 12 gange mere osv.

Mange læger vil gerne bare give piller for det, men jeg syntes at det er lidt ligesom en stol der mangler et ben så. En ting er at nogle måske har behov for pillerne (omend langt fra alle), men jeg mener også at man skal have løst selve problemet ved hjælp af at nå til bunds i det og her kan samtaleterapi virkelig være en god hjælp. Hvis du føler at du har behov for samtale og ikke piller syntes jeg du skal lytte til din krop i den sammenhæng.

Jeg syntes også at du skal bede din læge om at tage blodprøve og teste for evt vitamin og mineral mangel. Det kan nemlig også give de der symptomer selv om det ikke er alle læger der er opmærksom på det. Så det er godt at få afklaret.

Håber, at du finder en god løsning og god bedring

Har intet overskud i hverdagen.... Er det noget man syge melder folk for?? Tænker det måske ville hjælpe mig med at få mer eoverskud eller gå ned i tid en periode,.....

Anmeld

19. november 2012

Tona

Anonym skriver:

Har intet overskud i hverdagen.... Er det noget man syge melder folk for?? Tænker det måske ville hjælpe mig med at få mer eoverskud eller gå ned i tid en periode,.....

Man kan bestemt blive sygemeldt for det ja. Det er altid en vurdering af det enkelte tilfælde. For nogle er en sygemelding det bedste, for andre at komme ned i tid på arbejdet og for andre at fortsætte som normalt. Det er noget du skal vurdere med din læge. Men man kan bestemt komme ned i tid eller blive sygemeldt hvis man har angst/stress/depression. Det er en af de mest almindelige årsager til sygemelding i dk.

Anmeld

19. november 2012

AnnaK89

Umiddelbart synes jeg ikke det lyder som en depression men som stress.
Jeg tror du, som jeg, har ignoreret din krops signaler for længe. Og nu har din stress givet fysiske symptomer.
Jeg har selv haft stress med fysiske symptomer i ca. 2 mdr.
Hjertebanken, svedeture, ondt i muskler/lede/knogler, hovedpine, mavepine, kvalme, intet overskud og træt.
At der med stress følger angst er meget normalt. Jeg har desværre fået det sådan at jeg ikke kan færdes normalt uden for min egen dør.
Får panikanfald af at gå i butikker eller være i store forsamlinger.

Jeg går i skole, men er halvt sygemeldt. Skal kun møde ind en dag om ugen, for evt. at aflevere opgave eller lign.

Jeg har fået henvisning til psykolog. Og det er rigtig godt for mig.
Håber din læge sender dig videre til sådan en og sygemelder dig, stress er ikke at spøge med og kan gå hen og blive farligt.

Anmeld

19. november 2012

AnnaK89

merle2010 skriver:

håber det bedste for dig

Det er det hvis man beder om det.

Jeg fik præcis det omvendte at vide. Netop at de hellere henviser til psykolog frem for medicin.

Jeg kan genkende alle ts' symptomer og har ikke en depression, men stress.

Anmeld

19. november 2012

celkt

Det lyder som mig for 9 mnd siden. Der oplevede jeg lige pludselig ud af den blå luft at få føleforstyrrelser, synsforstyrrelser, svedeture, rysteture, overspændthed i musklerne, hjertebanken og havde generelt bare fornemmelsen af at jeg var ved at blive rablende, galloperende sindsyg. Kombiner med manglende overskud, kronisk sorgfølelse, træthed og at være grådhabil, så havde du mig.

Det vidste sig så at være noget så normalt som en depression/panikangst, hvilket af dem, der så er kommet først og har udløst det andet, det må guderne vide. Panikangsten lever jeg så med, og det er bare en ting man må acceptere indtil videre, for den vil nok stikke næsen op ind i mellem, når mit system siger fra. Men nu ved jeg jo, at jeg ikke er ved at dø, når det melder sig, og selvom hele forløbet har udløst voldsom hypokondri hos mig, ved jeg jo godt, at det 'bare' er angsten der driller, når det er værst. Der bliver heldigvis længere og længere perioder, hvor den ikke er fremme, men det har været seje 9 mnd!!

Jeg fik tilkendt de der 12 seccioner hos en psykolog grundet svær depression ifølge testen, (11 ud af 12 mulige mener jeg  .. ) og prøvede så en psykolog, der netop skulle have speciale i kognetiv terapi, netop mod angst. Det var alt for langt ude for mig...  Jeg har taget vejrtrækningsøvelserne til mig, de er gode, og så skriver jeg mig ud af mine svære perioder. Senest har jeg prøvet hypnoterapi. Jeg ville give det en chance, selvom jeg var skeptisk. Efter to seccioner fik jeg at vide, at jeg høre til de 5 % der ikke kan hypnotiseres...  Men igen, jeg har fået nogle værktøjer til meditation og 'selvhypnose' som virker godt.

Næste projekt jeg vil afprøve er netop meditation og yoga, for jeg tror det drejer sig om at kunne finde ned på et roligt niveau og nulstille systemet, når angsten tager magten. Nu må vi se.

Det blev langt. Men TS, hvis du trænger til en at snakke med, der har det hele i friskeste erindring, er du velkommen til at skrive til mig.

Anmeld

19. november 2012

Mettefpigen

Synes også det lyder som stress..... Vil tro at du kommer til at snakke med en psykolog og derfra finder ud af hvordan og hvorledes...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.