Ymer i skeden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.197 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. november 2012

Carolinemama

Hej damer.

Jeg har nu haft skede svamp 4 gange under min graviditet.

Og det er ikke så godt at behandle os gravide derfor ville jeg høre om der er andre end mig som lider af svamp og hvad i gør?

Har i erfaring med A 38/ymer i skeden??

Nogle siger det er godt at bruge som behandlings middel, andre siger det bare er forebyggende ??

Nogle siger at det er en gammel skrøne og at det slet ikke virker?

Jeg ved heller ikke om jeg er helt tryk ved at putte ymer op i bar frygt for flere bakterrier..som ikke skal være der..

Virker det egentlig ?

Og hvordan? 

Ellers andre gode råd til bekæmpning af den ulidelige svamp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Tona

Carolinemama skriver:

Hej damer.

Og det er ikke så godt at behandle os gravide derfor ville jeg høre om der er andre end mig som lider af svamp og hvad i gør?

Nogle siger det er godt at bruge som behandlings middel, andre siger det bare er forebyggende ??

Jeg ved heller ikke om jeg er helt tryk ved at putte ymer op i bar frygt for flere bakterrier..som ikke skal være der..

Virker det egentlig ?

Og hvordan? 

Min læge behandlede mig med stikpiller da jeg var gravid første gang og helt til sidst i graviditeten fik jeg noget at smøre med i stedet, da stikpiller ikke var så godt helt til sidst. Så der findes altså noget som er ok at bruge alligevel.

Men ud over det, så lærte jeg nogle ting i sidste graviditet omkring det her fordi jeg virkelig bøvlede meget med det. For det første er det vigtigt at få det slået effektivt ned en gang for alle. Når det er sket kan du forebygge med disse tips:

-Vask dig kun en gang dagligt forneden og brug gerne Vivags intimsæbe som indeholder de gode mælkesyrebakterier som genopretter balancen (det er de samme bakterier som findes i underlivet i forvejen og de samme bakterier som findes i youghurt og ymer, men det er noget lettere at bruge Vivags produkter end ymer. Men ja ymer virker og er uskadeligt).

-Du skal helst kun gå i bomuldstrusser og du skal vaske dem ved 60 grader og det samme skal du gøre med håndklæder og andet som er i kontakt med dit underliv. Ved vask ved lavere temperaturer kan svampen overleve og så smitte dig igen.

-Efter sex skal du sørge for at skylle dit underliv med lunkent vand så der ikke er sæd tilbage. Det kan nemlig forstyrre underlivets balance og give svamp hvis det sidder der i noget tid. Så sådan indenfor en halv time ca skal det vaskes væk.

-Du kan købe en kombineret glidecreme og fugtighedscreme fra Vivag der hedder noget i retning af 2i1 gel. Den er tilsat de der mælkesyrebakterier og den er rigtig god at smøre med et par gange dagligt da den så tilfører de der gode mælkesyrebakterier til underlivet (meget lettere end ymer)

-Når du har haft et udbrud af svamp kan din partner sagtens være smittet selv om han ingen symptomer har. Hvis han så ikke bliver undersøgt og får noget behandling kan han i princippet smitte dig igen.

Alle de her ting forebygger nye udbrud, men min holdning er at får man alligevel udbrud så skal lægen udskrive noget der virker mod det, for det skal slåes ordentligt ned.

Anmeld

18. november 2012

Line8700

Har ikke hørt noget om at man kan forbygge på den måde. Men jeg har også haft det af flere omgange, og er hver gang blevet behandlet med Cannesten stikpiller til skeden (af lægen), og det har virket super godt. Så synes at du skal snakke med din læge om det.

Anmeld

19. november 2012

SussieThyssen

Carolinemama skriver:

Hej damer.

Virker det egentlig ?

Og hvordan? 

Nej lad være med det snask.

Gå ned på apoteket og køb de stikpiller der hedder "intim" og brug dem i stedet.
De er geniale og hjælper lige med det samme.

Husk bind om natten og dagen efter, da de giver noget kraftigt grynet udflåd...men til gengæld, så genopretter de ballancen i din skede lige med det samme.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. november 2012

Carolinemama

SussieThyssen skriver:

Nej lad være med det snask.

Gå ned på apoteket og køb de stikpiller der hedder "intim" og brug dem i stedet.
De er geniale og hjælper lige med det samme.

Husk bind om natten og dagen efter, da de giver noget kraftigt grynet udflåd...men til gengæld, så genopretter de ballancen i din skede lige med det samme.

Kærligst
Sussie

Taaak (:
Er de til behandling af svamp også?

Kan man have det ude på huden altså skamlæberne og rundt om skeden?  

Anmeld

22. november 2012

SussieThyssen

Carolinemama skriver:

Taaak (:
Er de til behandling af svamp også?

Kan man have det ude på huden altså skamlæberne og rundt om skeden?  

Nej svamp SKAL behandles med en helt anden slags stikpille og tilhørende creme.

"Intim"-stikpillerne FOREBYGGER svampeangreb efter du har fået svampen behandlet.
Du kan IKKE behandle svampeangreb med dem og heller ikke yugurt/A38 eller andet.
Svamp er en mikrobe, som der skal medicin fra apoteket til at bekæmpe.

Men du kan købe både svampemidlet til skeden og omgivelserne omkring skeden, samt "Intim" stikpillerne på apoteket.

Du skal bruge små bind medens du bliver behandlet, da al den creme og stikpiller griser en del.
Husk at trusser og lange bukser SKAL vaskes ved minimum 60 grader, da svampesporer kan overleve temperaturer derunder.

Så JA, svamp spreder sig også ud til omgivelserne omkring skeden.

Det er muligt, at din kæreste også skal behandles, så han ikek gensmitter dig. Men det må han lige tage en snak med sin egen læge om. Mænd kan nemlig sagtes være bærere af svamp uden selv at kunne se eller mærke noget til det.

Anmeld

23. november 2012

Carolinemama

Tak for det gode svar (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.