Plukveer eller andet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

532 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. november 2012

Satans

Ja, jeg er lidt i tvivl om det er plukveer eller om der er noget andet galt.. Jeg har haft ondt i maven stort set hele dagen, og det var været værst når jeg skulle rejse/sætte mig, og når Baby strækker sig.. Det føles ikke som en krampetrækning, som jeg ville mene at en plukve skulle føles som. De skal vel også komme i perioder, men ikke være en konstant smerte? 

Det føles som om at jeg er blevet kradset indvendigt i maven, nederst. og at den nederste del er ved at eksplodere, og især når jeg "klemmer" maven ved at rejse/sætte mig...

Jeg er første gangs gravid og i uge 34, så har ingen ide om det er plukveer 

Jeg har snakket med min mor omkring det, og hun syntes at jeg skal ringe til en jordemor omkring det - men det er jo kun hvis det er akut at man ringer på den her tid.. Er meget i tvivl om dette nu er "nok" til at ringe akut til den vagthavende jordemor..

Hvad tænker i ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

Satans

Kan det være fordi Baby evt. har lagt sit fast i bækkenet? - Det siges også at skulle være ubehageligt..

Anmeld

16. november 2012

Ayasmor

Jeg kan desværre ikke tale ud fra erfaring, da jeg ikke oplevede noget lign. det du beskriver. Dog tænker jeg umiddelbart om du kan have fået et "indvendigt blåt mærke" ? Altså at baby har sparket det samme sted så mange gange, så det er svarende til et regulært blåt mærke? Under alle omstændigheder skal du ikke tænke på om, hvorvidt dine gener er "nok" til at kontakte fødegangen. De er der selvfølgelig til at råde, vejlede og berolige dig, og hvis du er bekymret over de smerter du mærker, så ring du bare derop. Jordemoderen kan oftest gennem telefonisk samtale vurdere om, hvorvidt der er behov for at få dig ind til tjek, eller hun kan berolige dig med en forklaring på smerterne du har. Pøj pøj med det

Anmeld

18. november 2012

Camilla30

Hej Umiddelbart tænker jeg ikke, det er plukkeveer. Jeg tror det er vokseværk hos din baby som forårsager det. Plukkeveer skal ikke vare en hel dag, de skal helst ikke komme regelmæssigt når du er i uge 34 og ja de skal ikke opleves som en konstant smerte over længere tid på den måde, som du beskriver det. Jeg tror det er ligamentsmerter; din baby vokser formodentlig rigtig godt i de her uger og det kan også sagtens være, at den begynder at mase dig andre steder, end du har været vant til, fordi den flytter sig rundt, evt. falder længere ned og indtager nye stillinger. Jeg er i uge 36 og i uge 34 og 35 har jeg oplevet det jeg tror er de samme smerter, som du forklarer; som om maveskindet strækker sig indefra, ubehag i maven når jeg har rejst mig op og smerter som om nogen bare niver mig.

Med hensyn til jordemoderen kan du altid ringe og hvis du er bekymret eller har decideret ondt vil jeg anbefale dig at gøre det! - Ud fra din beskrivelse tænker jeg dog mest at det er et sundhedstegn fra din bæbs om at han/hun er i gang med at vokse sig stor og stærk og derfor udvider sin bolig 

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

18. november 2012

Satans

Camilla30 skriver:

Hej Umiddelbart tænker jeg ikke, det er plukkeveer. Jeg tror det er vokseværk hos din baby som forårsager det. Plukkeveer skal ikke vare en hel dag, de skal helst ikke komme regelmæssigt når du er i uge 34 og ja de skal ikke opleves som en konstant smerte over længere tid på den måde, som du beskriver det. Jeg tror det er ligamentsmerter; din baby vokser formodentlig rigtig godt i de her uger og det kan også sagtens være, at den begynder at mase dig andre steder, end du har været vant til, fordi den flytter sig rundt, evt. falder længere ned og indtager nye stillinger. Jeg er i uge 36 og i uge 34 og 35 har jeg oplevet det jeg tror er de samme smerter, som du forklarer; som om maveskindet strækker sig indefra, ubehag i maven når jeg har rejst mig op og smerter som om nogen bare niver mig.

Med hensyn til jordemoderen kan du altid ringe og hvis du er bekymret eller har decideret ondt vil jeg anbefale dig at gøre det! - Ud fra din beskrivelse tænker jeg dog mest at det er et sundhedstegn fra din bæbs om at han/hun er i gang med at vokse sig stor og stærk og derfor udvider sin bolig 

Hilsner fra Camilla.

Tak for svar

Jeg valgte at se hvordan jeg havde det dagen efter (igår) og da det stadig ikke var væk ringede jeg til jordemoderen og hun tog min ind til en undersøgelse..

Fik både kørt strimmel, lavet urinprøve og så scannede de mig for at der var tvivl om Baby's størrelse..

Alt var som det skulle være ved bebs, og da min urinprøve slog en del ud, satte de mig på penecillin på baggrund af mistanke om en urinvejsinfektion .. Og det har allerede hjulpet meget  Så det var nok det der var galt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.