Så var vi afsted på akut modtagelsen for gravide...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

934 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2012

M&N

Tja, havde ikke lige troet vi skulle derind, men hellere en gang for meget end en gang for lidt ..

Jeg har bækkenløsning og de sidste 3 dage har jeg fået smerter ved siden af navlen (har oprettet en tråd omkring dette) og synes smerterne blev værre igår.

Jeg har valgt at føde i Hvidovre og bor i Roskilde (flyttede hertil for en måned siden) og vi har ikke bil, så min mor måtte kører os kl 19 igår aftes helt fra Brøndby. - Jeg ringede til FG og kunne slet ikke holde tårerne tilbage, synes det var så svært at sætte ord på mine smerter, det var nok ikke alvorligt men de ville ikke have jeg skulle være urolig så jeg skulle komme derind ..

Jeg blev tjekket på maven, av av i venstre side, men lillepigen synes ikke det var sjovt så hun sparkede tit op i jm's hånd, hehe

Jeg fik kørt en strimmel og tjekket urinprøve (og al det basis) og alt var helt perfekt udover jeg havde lidt forhøjet blodtryk 140/81 men det er nok på grund af min overvægt. 

Men ingenting alvorligt, det er nok mine ligament eller mine bækken der driller .. Nu har jeg siden haft en helt vild aktiv prinsesse og er bare så glad for alt er helt fint

Hun har masser af plads inde i maven, min livmoder går åbenbart meget højt op og ud til siderne så hun kan rigtig lege

Helt klart en positiv oplevelse på Hvidovre, så er helt klart blevet bekræftet i at det er der jeg skal føde

Ville bare lige dele med jer... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

tarkoflen

Dejligt at alt var som det skulle være!

Jeg var ved vagtlæge lørdag, hos egen læge mandag og på Skejby mandag, så jeg har lige været turen igennem, og man bliver bare så lettet, når baby har det godt!

God bedring, håber du er kommet af med lidt af smerterne!

Jeg har været til kiropraktor i dag, og det hjalp på mine bækkensmerter, måske det kunne være noget for dig?

Anmeld

16. november 2012

M&N

tarkoflen skriver:

Dejligt at alt var som det skulle være!

Jeg var ved vagtlæge lørdag, hos egen læge mandag og på Skejby mandag, så jeg har lige været turen igennem, og man bliver bare så lettet, når baby har det godt!

God bedring, håber du er kommet af med lidt af smerterne!

Jeg har været til kiropraktor i dag, og det hjalp på mine bækkensmerter, måske det kunne være noget for dig?

Ja det er rigtig dejligt især når vores lille pige i maven, altid skal vise sig så eksemplarisk - bliver så stolt altså - glæder mig helt vildt til at møde hende! Vores dygtige pige

Smerterne er aftaget lidt men kan godt mærke på mit bækken, at man kommer længere og længere og vægten stiger. Bliver meget hurtigt forpustet og det hele er blevet lidt tungt efterhånden

Men jeg nyder det fuldt ud!

Trælst at hører med lægevagten, er du ikke så langt, at du kan ringe til FG? Jeg har ikke rigtig nogen tiltro til lægevagten, da man hører ret ofte de ikke lige undersøger en ordentligt eller tager ens bekymringer alvorligt .... Så her får de kun thumps up på FG på Hvidovre, det er helt sikkert. 

Jeg var til læge i onsdags og blev henvist til en fys, skal bare lige have fundet den "rette"

Anmeld

16. november 2012

tarkoflen

BabyWish2012 <3 skriver:

Ja det er rigtig dejligt især når vores lille pige i maven, altid skal vise sig så eksemplarisk - bliver så stolt altså - glæder mig helt vildt til at møde hende! Vores dygtige pige

Smerterne er aftaget lidt men kan godt mærke på mit bækken, at man kommer længere og længere og vægten stiger. Bliver meget hurtigt forpustet og det hele er blevet lidt tungt efterhånden

Men jeg nyder det fuldt ud!

Trælst at hører med lægevagten, er du ikke så langt, at du kan ringe til FG? Jeg har ikke rigtig nogen tiltro til lægevagten, da man hører ret ofte de ikke lige undersøger en ordentligt eller tager ens bekymringer alvorligt .... Så her får de kun thumps up på FG på Hvidovre, det er helt sikkert. 

Jeg var til læge i onsdags og blev henvist til en fys, skal bare lige have fundet den "rette"

Hi hi skønt hun opførte sig pænt

Jeg ved ikke hvornår man kan henvende sig til fg, jeg er 16+4 i dag, så ikke så langt endnu... Altså jeg synes nu han var sød ham vagtlægen, og tjekkede for blærebetændelse og blindtarmsbetændelse og mærkede på mig, han kunne selvfølgelig ikke høre eller se baby, og da søndag var helt skidt, ringede jeg til min egen læge mandag, der sendte mig på Skejby og der var ingenting at se! Så det er nok arvæv eller som kiropraktoren sagde i dag, mine hoftebøjere og mit bækken, der er skidt...

Hvor langt skal man være henne for at kunne kontakte fg?

Anmeld

16. november 2012

M&N

tarkoflen skriver:

Hi hi skønt hun opførte sig pænt

Jeg ved ikke hvornår man kan henvende sig til fg, jeg er 16+4 i dag, så ikke så langt endnu... Altså jeg synes nu han var sød ham vagtlægen, og tjekkede for blærebetændelse og blindtarmsbetændelse og mærkede på mig, han kunne selvfølgelig ikke høre eller se baby, og da søndag var helt skidt, ringede jeg til min egen læge mandag, der sendte mig på Skejby og der var ingenting at se! Så det er nok arvæv eller som kiropraktoren sagde i dag, mine hoftebøjere og mit bækken, der er skidt...

Hvor langt skal man være henne for at kunne kontakte fg?

Ja, hehe, det var dejligt Min mor var meget begejstret for den der maskine der måler hjertelyd, veer osv, og man kunne hører og se hver gang hun sparkede ind i det jeg havde rundt om maven og i maskinen.

Jamen jeg tror det var når du har overstået MD-scanningen du er tilknyttet til FG - og over 24. uge hvor de vil redde fosteret.

Jeg mener hvis der er noget i vejen med barnet eller du går i fødsel før 24. uge, så mener jeg de kalder det senabort. 

Så efter MD og du oplever smerter eller er urolig for liv osv, så kan du ALTID ringe til fødegangen! - Men det er rart at hører du alligevel havde en god oplevelse hos lægevagten

Anmeld

16. november 2012

tarkoflen

BabyWish2012 <3 skriver:

Ja, hehe, det var dejligt Min mor var meget begejstret for den der maskine der måler hjertelyd, veer osv, og man kunne hører og se hver gang hun sparkede ind i det jeg havde rundt om maven og i maskinen.

Jamen jeg tror det var når du har overstået MD-scanningen du er tilknyttet til FG - og over 24. uge hvor de vil redde fosteret.

Jeg mener hvis der er noget i vejen med barnet eller du går i fødsel før 24. uge, så mener jeg de kalder det senabort. 

Så efter MD og du oplever smerter eller er urolig for liv osv, så kan du ALTID ringe til fødegangen! - Men det er rart at hører du alligevel havde en god oplevelse hos lægevagten

Åhh det lyder da også ret hyggeligt, at man sådan kan se og høre det hele så bliver man rolig igen!

Ja så har jeg noget tid at løbe på stadig...

Jeg glæder mig så meget til JM og MD skanningen! Det bliver dejligt, at kom afsted til!

Anmeld

16. november 2012

M&N

tarkoflen skriver:

Åhh det lyder da også ret hyggeligt, at man sådan kan se og høre det hele så bliver man rolig igen!

Ja så har jeg noget tid at løbe på stadig...

Jeg glæder mig så meget til JM og MD skanningen! Det bliver dejligt, at kom afsted til!

Det kan jeg godt forstå Det er også dejligt. Især når man bliver mærket på og får at vide hvor stor hun er osv.

Har du været afsted til 1. JM besøg? 

- Ja kan godt forstå du glæder dig til MD, det er også rigtig stort

Anmeld

16. november 2012

tarkoflen

BabyWish2012 <3 skriver:

Det kan jeg godt forstå Det er også dejligt. Især når man bliver mærket på og får at vide hvor stor hun er osv.

Har du været afsted til 1. JM besøg? 

- Ja kan godt forstå du glæder dig til MD, det er også rigtig stort

Ja det er da vildt spændende! Kunne hun gætte vægten?

Jeg skal først til første JM besøg den 6/12, så er meget spændt! Det er jo vores første barn, så jeg aner ikke hvad der skal ske, men glæder mig

Anmeld

16. november 2012

M&N

tarkoflen skriver:

Ja det er da vildt spændende! Kunne hun gætte vægten?

Jeg skal først til første JM besøg den 6/12, så er meget spændt! Det er jo vores første barn, så jeg aner ikke hvad der skal ske, men glæder mig

Det her er også vores første så det er rigtig spændende her første gang..

Ej hvor spøjst. Skal selv afsted til mit 2. besøg hos JM d. 6.. Der er jeg 28 uger, hvor langt er du der?

Anmeld

16. november 2012

tarkoflen

BabyWish2012 <3 skriver:

Det her er også vores første så det er rigtig spændende her første gang..

Ej hvor spøjst. Skal selv afsted til mit 2. besøg hos JM d. 6.. Der er jeg 28 uger, hvor langt er du der?

Ja alt er så spændende og nyt, og fyldt med bekymringer synes jeg

Jeg er vist 20+3 på det tidspunkt, så synes det er lidt sent... Men sådan må det jo være... Jeg er nok bare utålmodig

Sjovt det ligger samme dag, hvor hører du til henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.