Jer med hund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2012

M&N

Vi holdte nytårsaften herhjemme sidste år. Der var vores 2 hunde ikke fyldt 1 år endnu og vores ældste hanhund var ikke helt bekvem ved situationen, men han klarede det ellers super fint. Vores tæve var fuldstændig ligeglad, men hun er også en sej tøs

Vi holder nytårsaften igen herhjemme i år, regner med de klarer den ligeså fint som sidste år. 

Hvis vi skal holde nytår ude næste år, så skal hundene helt klart med. De skal under ingen omstændigheder blive herhjemme helt alene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

DitteFisk

Nu har jeg ikke selv hund, men mine forældres hund bliver passet ude på landet på en hundepension de kender godt. Han er nemlig hunderæd for fyrværkeri og derude er der intet

Anmeld

16. november 2012

Miin'Baby'Mus

Nettemor skriver:

Hvad gør I nytårsaften? Holder I altid den hjemme, eller har I hunden med jer? Eller er den alene hjemme. Og hvordan har jeres hund det med nytår ?

Jeg holder nyråt ved min mor fordi kæresten stadig gerne vil ud og feste - og det skal han have lov til  Min mor har så en hund der ikke kan lide andre hunde, så vores hund kommer hjem til min mormor og morfar.

Mormor og morfar elsker vores hund og de glæder sig altid til og skal passe ham. Det er perfekt for vores hund, de bor på landet, man kan se fyrværkeriet, men man kan næsten ikke hører det og de skyder ikke selv noget af   Så hvert år, til nytår, er han på besøg hos mormor og morfar  Han er nemlig en værre pivskid hehe og han eeeeelsker at være deroppe i den dejlige natur og de store grønne græsområder 

Så det er winwin for os alle 

Anmeld

16. november 2012

IT-nørd

Nettemor skriver:

Hvad gør I nytårsaften? Holder I altid den hjemme, eller har I hunden med jer? Eller er den alene hjemme. Og hvordan har jeres hund det med nytår ?

Olga er altid med, men det er ikke fordi hun er bange. Hun er ligeglad med larm og alle de andre farlige ting. Hun er så social, sød og lækker, at hun er velkommen alle steder vi kommer 

Hun er en hvid dværgschnauzer.

Anmeld

16. november 2012

IT-nørd

SussieThyssen skriver:

Mine hunde har altid haft det fint med nytår, men det er så også fordi vi ikke har gjort noget nummer ud af det, så de ikke har fået lov til at blive ophidsede eller hysteriske. Ikke noget overdreven focus på larm eller brag. Blev de utrygge, fik de et venligt klap og så snakkede vi om noget andet, så de fandt ud af, at vi ikke var urolige, og når vi ikke hidsede os op, så gjorde de heller ikke.

De har altid været hjemme, både med og uden os.
Lyset har været tændt, tv'et har kørt, og de har været de steder i huset hvor de altid har haft adgang til, så intet har ændret sig fra dagligdagen.

Ok nu har jeg fuldt ud bevidst også haft store solide hunde, der rent sindsmæssigt ikke har været noget pjat med...ikke nogle hysteriske små skødehunde her.
Og så har jeg gået til træning med dem fra de var 10 uger. De er blevet taget med ud på oplevelser, og er blevet tilvendt uro og overraskelser.

Kærligst
Sussie

Præcist samme strategi og holdning her .

Den eneste forskel er størrelsen - vores Olga er en hvid dværgscnauzer 

Anmeld

16. november 2012

TeamRocket

Vores er ligeglad med fyrværkeri, men vi kunne ikke finde på at lade hende være alene nytårsaften- tænk nu hvis naboen fik sat ild til vores hus, eller der kom et kæmpe mega brag, så vil jeg gerne lige være der til at rette på hendes nytårshat og sige 'det er okay vovse' :-) hun er familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.