Ondt i benene??? Hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
1 svar
0 synes godt om
16. november 2012

Anonym trådstarter

I nat har jeg ondt i det andet ben.Har ligget meget på ryggen og man siger hvis man som gravid ligger for meget på ryggen, presser maven på blodårene i lysken så blodet ikke løber ordentligt igennem. Men tror næppe det er blodprop eller en forbigående blodprop der har sat sig i benet da jeg havde ondt i det andet ben den andet dag og i dag er det begge ben.Det føles som vokseværk og som om man har trænet ben og er øm dagen efter. Blev nødt til at lægge benet opad og det hjalp. Det eneste jeg gjorde i går var at gå en lille tur. Kan vægten/maven virkelig påvirke så meget?Har i andre tit ondt i benene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

Annette A

Hej og ja det lyder vildt ubehageligt. Har selv sindsyge smerter i mine ben om natten især og det er alt fra uro i benene, kramper og stærke smerter så man tror den er helt gal med benet. Det bedste du kan gøre er at få dine ben op og ligge højt på nogle puder fx. og støttestrømper. Selv bruger jeg benvarmere og de virker ganske fint. Det hjælper på blodgennemstrømningen og så prøv så meget du kan at ligge på siden. Det skulle også være bedst for både dig og barnet specielt når du når til de 4 uger før termin da Jeres iltforsyning påvirkes af dette pres. Men ja det gør rigtig ondt og selvfølgelig ved jeg heller ikke om det kan være noget du lige skal høre din jordemoder om for en sikkerheds skyld, men kan bare tilslutte mig at kende de voldsomme smerter i benene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.