han vil ikke spise..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

SussieThyssen

Mariajny skriver:

ja jeg tror også det er derfor... men ½ rugbrød en hel dag, det dur bare ikke...
har haft haft i dem over på skolen, og lige lidt hjælper det

Det plejer nu gerne at hjælpe hen ad vejen...giv ham evt. noget med som han let kan have i hånden og gnave på, så han ikke skal bakse med madpapir og fedtede madder.
Så er det bedre han får en pose med agurkestænger, grovboller og den slags med.

Har han ikke en god kammerat som I kan alliere jer med, som kan herse lidt med ham omkring det at få spist?
Det gjorde jeg med min søn..og det hjalp rigtigt meget at hans bedste klassekammerat skubbede til ham og mindede ham om at han altså SKULLE huske sin mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Moma

Der er nogle børn, der har brug for ro når de spiser. Enten fordi det er meget privat for dem. Eller fordi der simpelthen sker for meget (for mange indtryk) når han skal spise i skolen. 

Sørg for at fylde godt på ham om morgenen, hvis I kan og igen, når han han kommer hjem. 

Anmeld

15. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Mariajny skriver:

appetitten fejler intet når han er hjemme, det er simpelthen kun i skolen at det forgår...
men jeg tror da jeg il høre lægen af..

vores dreng er så godt nok kun 4 år, men han spiser også kun ½ stk rugbrød i bh.

Han har ikke ro - eller der er ikk ro nok til at han kan koncentrere sig om at spise.

Anmeld

15. november 2012

Mariajny

Mor til Frederic og Freya skriver:

vores dreng er så godt nok kun 4 år, men han spiser også kun ½ stk rugbrød i bh.

Han har ikke ro - eller der er ikk ro nok til at han kan koncentrere sig om at spise.

hvad gør i så ??? når han kommer hjem ??

Anmeld

15. november 2012

Mariajny skriver:

hvad gør i så ??? når han kommer hjem ??

tilbyder ham resten af sin madpakke eller en noget andet han helt selv vælger.

Det hjælper ham meget at han har frie hænder til selv at vælge og at vi ikke presser noget ned over hovedet på ham - for så nægter han helt..

Anmeld

15. november 2012

Mariajny

Mor til Frederic og Freya skriver:

tilbyder ham resten af sin madpakke eller en noget andet han helt selv vælger.

Det hjælper ham meget at han har frie hænder til selv at vælge og at vi ikke presser noget ned over hovedet på ham - for så nægter han helt..

ja det ville man sikkert også selv gøre
så i giver ham ikke lov til at spise helt vildt når han kommer hjem fra BH ??

Anmeld

15. november 2012

Mariajny skriver:

ja det ville man sikkert også selv gøre
så i giver ham ikke lov til at spise helt vildt når han kommer hjem fra BH ??

nogle gange...

da han ofte er for træt til at spise aftensmad, så det kommer helt an på hvordan han har det efter børnehave..

er han okay, får han lov at spise en smule, så han stadig har plads til aftensmad.

er han træt, får han lov at spise det mere når vi kommer hjem - da vi ved at han blot sidder ved bordet til aftensmad og bare hænger. Kan intet - vil intet og siger; jeg kan ikke spise nu, er bare så træt - vil gerne i seng...

På de dage er det eneste vi 'tvinger' i ham er sit aff pulver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.